اخبار روز

معرفی خودروی Lucid Air 2024; تاثیرگذار و فوق العاده (+عکس)

برای سال 2024، Lucid Air نه تنها چشمگیر است، بلکه کاملاً حماسی است. این عمدتا به دلیل نسخه جدید یاقوت کبود است که قدرتمندترین سدان جهان در نظر گرفته می شود. رقبای اصلی عبارتند از مرسدس بنز EQS، پورشه تای و BMW i7.

به گزارش اقتصاد 24، تلاش مهندسی عظیم مورد نیاز برای توسعه Lucid Air 2024 به خودی خود چشمگیر است. ماشین الکتریکی دیگری را نام ببرید که در عرض 3.0 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد و سپس 400 مایل را قبل از نیاز به شارژ طی می کند.

حتی رقبای گران قیمتی مانند پورشه تایکان، مرسدس-AMG EQS53 و تسلا مدل اس نیز فقط می توانند این کار را انجام دهند. یکی آیا شما این ویژگی ها را دارید؟ علاوه بر این، ایر دارای طراحی جذاب و یک کابین ممتاز با فضای کافی برای چهار بزرگسال است.

ویژگی های جدید Lucid Air 2024

از آنجایی که Air به قدرت بیشتری نیاز داشت، Lucid مدل قدرتمند Sapphire Tip را برای سال 2024 با سه موتور الکتریکی معرفی کرد که مجموعاً 1234 اسب بخار قدرت تولید می کنند. برای مطابقت با موتور قدرتمند Sapphire، Lucid سیستم تعلیق را مجددا تنظیم کرد، سیستم کنترل کشش را بهینه کرد، دیسک‌های ترمز سرامیکی کربنی را نصب کرد و چرخ‌های منحصربه‌فرد را با لاستیک‌های میشلین Pilot Sport 4S بسیار چسبنده جایگزین کرد.

در طرف دیگر محدوده Air یک مدل پایه جدید Pure با دیفرانسیل عقب، قیمت اولیه بسیار پایین و برد 410 مایل قرار دارد. Air Pure اکنون فقط با دیفرانسیل عقب در دسترس است زیرا پیکربندی AWD متوقف شده است.

Lucid همچنین بسته‌های آپشن جدیدی را برای سطوح پایین‌تر Pure و Grand Touring ارائه می‌کند که شامل ویژگی‌هایی مانند گرمکن صندلی‌های عقب، صندوق عقب و صندوق عقب برقی و درب‌های با بسته شدن نرم است.

موتور EV، قدرت و عملکرد

Air Pure مدل پایه دارای یک موتور الکتریکی تکی است که چرخ های عقب را به حرکت در می آورد و 430 اسب بخار قدرت تولید می کند. مدل های دیگر دارای دو موتور الکتریکی هستند که هر چرخ محرک و اسب بخار متفاوتی را ارائه می دهند:

مدل تورینگ 620 اسب بخار و گرند تورینگ 1050 اسب بخار قدرت تولید می کند. مدل برتر جدید لوسید ایر یاقوت کبود با قدرت 1234 اسب بخار است که سه تای آن برقی است. موتورهای اضافی در عقب نصب شده اند و عملکرد شتاب دیوانه کننده ای را ارائه می دهند که رقیب تسلا مدل S است.

معرفی خودروی Lucid Air 2024; تاثیرگذار و فوق العاده (+عکس)

کسری عملکرد مدل‌های Pure و Touring هنگام رسیدن به سرعت 130 مایل در ساعت، که Touring در 12.0 ثانیه انجام داد، در مقایسه با Pure Touring که آن را در 10.3 ثانیه انجام داد، بیشتر محسوس است. با وجود سوار شدن بر فنرهای فولادی معمولی به جای فنرهای بادی، این سدان برای رانندگی نرم و راحت بود.

سرعت 0-60 مایل در ساعت

گرند تورینگ در 3.0 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت رسید. مدل ارزان‌تر و کم‌توان‌تر Touring در 3.0 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت رسید. دیفرانسیل عقب Paver این کار را در 4.3 ثانیه انجام داد. Sapphire روی سطحی چسبنده و آماده، به سرعت 1.9 ثانیه در 60 مایل در ساعت دست یافت.

معرفی خودروی Lucid Air 2024; تاثیرگذار و فوق العاده (+عکس)

برد، شارژ و عمر باتری

EPA تخمین می زند که ایر طولانی ترین برد را در بین هر وسیله نقلیه الکتریکی موجود در بازار دارد. مدل های Air Grand Touring دارای باتری 112.0 کیلووات ساعتی با قابلیت شارژ سریع DC هستند، در حالی که مدل های Pure و Touring از نسخه کوچکتر 92 کیلووات ساعتی استفاده می کنند.

معرفی خودروی Lucid Air 2024; تاثیرگذار و فوق العاده (+عکس)

برد پایه Pure حدود 410 مایل است، در حالی که Touring میان رده با یک بار شارژ مسافت 425 مایل را طی می کند. مدل های High Grand Touring و Grand Touring Performance به ترتیب تا 516 و 446 مایل برد دارند. در بزرگراه، گرند تورینگ 410 مایل را با سرعت 75 مایل در ساعت طی کرد و آن را به طولانی ترین خودروی الکتریکی تبدیل کرد که تاکنون آزمایش کرده ایم.

مصرف سوخت

کارآمدترین Air دارای مصرف سوخت ترکیبی 131 mpg و نسخه عملکرد دارای مصرف سوخت ترکیبی 111 mpg است. با این حال، ما تنها 82 مایل بر گالن در طول تست رانندگی خود در یک مدل گرند تورینگ اندازه گیری کردیم. Touring در 107 mpg بهتر عمل کرد و Pure به ما 109 mpg داد.

معرفی خودروی Lucid Air 2024; تاثیرگذار و فوق العاده (+عکس)

فضای داخلی، راحتی و بار

Air به عنوان یک خودروی لوکس در نظر گرفته شده است و فضای داخلی زیبای آن به مواد ظریف و فناوری پیشرفته مجهز شده است. Lucid به ویژه به کابین جادار سدان، که با صندلی بزرگ عقب برجسته شده است، افتخار می کند. در حالی که صندلی های عقب استاندارد برای سه بزرگسال راحت در نظر گرفته شده است، یک گزینه صندلی عقب اختیاری نیز وجود دارد که عملکردهای اضافی را برای راحتی نهایی ارائه می دهد.

معرفی خودروی Lucid Air 2024; تاثیرگذار و فوق العاده (+عکس)

سقف شیشه ای ایر اجازه می دهد تا هوای بیشتری وارد خودرو شود و دید به بیرون را بهبود می بخشد. به نظر می رسد کنسول مرکزی جلوی سدان فضای ذخیره سازی سخاوتمندانه ای را ارائه می دهد. همچنین به ما گفته شده که حجم صندوق عقب 10 فوت مکعب خواهد بود.

اطلاعات سرگرمی

Air به یک سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته مجهز شده است که شامل یک صفحه نمایش لمسی بزرگ و به اندازه تبلت است که در داشبورد جمع می شود. به گفته لوسید، نرم افزار تشخیص گفتار این سیستم به الگوهای گفتار طبیعی پاسخ می دهد.

معرفی خودروی Lucid Air 2024; تاثیرگذار و فوق العاده (+عکس)

این رابط همچنین دارای دستیار است که موسیقی مورد علاقه کاربر و تنظیمات آب و هوا را یاد می گیرد. علاوه بر برخی کنترل های فیزیکی روی فرمان، تعدادی گزینه دما و سرعت فن و همچنین گزینه ای برای تنظیم صدای سیستم صوتی وجود دارد.

ویژگی های ایمنی و کمک راننده

Air به انواع فناوری‌های کمک راننده مجهز است و این شرکت در حال کار بر روی ویژگی‌های رانندگی خودکار سطح 3 است که انتظار می‌رود ظرف سه سال آینده عرضه شود. ویژگی های کلیدی امنیتی باید شامل موارد زیر باشد:

هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار
نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک متقابل
کروز کنترل تطبیقی ​​موجود با هشدار خروج از خط

معرفی خودروی Lucid Air 2024; تاثیرگذار و فوق العاده (+عکس)

قیمت

قیمت Lucid Air 2024 از 71400 دلار شروع می شود و بسته به مدل و آپشن ها تا 250500 دلار می رسد. مدل Pure 430 اسب بخار قدرت و مسافت تخمینی 410 مایل را ارائه می دهد، اما قیمت بسیار کمتری نسبت به مدل های Touring و Sapphire دارد.

Air Pure همچنین دارای صندلی های جلو برقی 12 جهته، عملکردهای متعدد کمک راننده و صفحه نمایش لمسی بزرگ است. تمام مدل‌های Lucid به‌صورت استاندارد با سه سال شارژ رایگان از طریق شبکه شارژ آمریکایی Electrify ارائه می‌شوند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا