اخبار روز

فوری: تغییر ساعت کارمندان دولتی تغییر کرد!

به نقل از شمانیوز، محمد روح امینی؛ معاون نوسازی اداری سازمان اداری و کار در گفتگوی تلفنی علت تغییر ساعت اداری در تابستان را به دلیل اصرار همیشگی وزارت نیرو بر اصلاح ساعت کاری برای مدیریت بهینه مصرف انرژی تشریح کرد و گفت: : بر اساس قانون، الزام دولت به عدم تغییر ساعت در سال 1402 و با توجه به عدم تعادل در تولید انرژی الکتریکی، ساعت اداری از 25 خرداد لغایت 24 شهریور ساعت 6 صبح خواهد بود.

معاون نوسازی اداری در خصوص زمان شروع به کار ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو از ساعت 4:30 صبح فعالیت می کند تا همکارانی که از راه دور به محل کار خود می آیند به محل ساعت کاری اعلام شده برسند.

وی با اشاره به ساعت کاری بانک ها خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام شورای هماهنگی بانک ها ساعت شروع کار ساعت 6:30 می باشد. یعنی همکاران ساعت 6 سر کار هستند و ارائه خدمات از ساعت 6:30 الی 13 و پنجشنبه ها از ساعت 6:30 الی 12 می باشد.

روح الامینی ادامه داد: تمامی دفاتر اجرایی در ستاد موظفند برنامه کاری از ساعت 6 صبح تا 14 و 45 دقیقه را برای رعایت محدودیت 44 ساعته تعیین شده بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری اجرا کنند. مقدار متفاوت است

اضافه شد: دستگاه هایی مانند بیمارستان ها و دستگاه هایی که به صورت 24 ساعته به مردم خدمات ارائه می کنند، همان ساعات سرویس دهی قبلی را خواهند داشت.

نماینده نوسازی اداری با اشاره به اهمیت یکپارچگی و یکپارچگی در آغاز روز کاری برای ارائه خدمات به مردم، خاطرنشان کرد: با دستگاه قضایی برای یکسان سازی شروع فعالیت و ارائه خدمات به مردم گام برداشته شده است. هموطنانمان برای صرفه جویی در مصرف انرژی مردم عزیز در تابستان دچار قطعی برق نشوند.

روح امینی برای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه والدین تصریح کرد: والدینی که در دستگاه های اجرایی فعالیت می کنند، بر اساس تصویب نامه هیات وزیران دستگاه ها در تعامل با یکدیگر موظف به پذیرش استارت شناور هستند. زمان یکی از والدین کارمند که دارای فرزند صغیر هستند. کارمندان زن که سرپرست خانوار با فرزندان صغیر هستند نیز مشمول این قاعده هستند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا