اخبار روز

تکذیب ممنوعیت صادرات سیمان ایران به عراق و امارات


به گزارش مانیبان، حمید فرمانی هرگونه ممنوعیت صادرات سیمان و کلینکر از ایران به امارات و عراق را تکذیب کرد.

وی در پاسخ به خبر توقف صادرات سیمان ایران به امارات و عراق گفت: این خبر که امارات دیگر سیمان ایرانی نمی خرد صحت ندارد. احتمال دارد یکی برخی از تولیدکنندگان این کشور برای صادرات محصولات خود به امارات دچار مشکل شده اند و این موضوع را با رسانه ها مطرح کرده اند. تنها کاری که امارات متحده عربی در خصوص واردات سیمان انجام داده است این است که برای حمایت از صنعت سیمان این کشور، عوارض صادراتی این محصول را نه تنها از ایران، بلکه از تمامی منشأها افزایش داده است. بنابراین هیچ ممنوعیتی وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش عوارض مذکور، صادرات سیمان از ایران به امارات ممکن است با اختلالاتی مواجه شود که البته به دلیل اینکه وزن سیمان صادراتی از ایران به امارات نسبت به کل صادرات ناچیز است. سیمان ایران حتی در صورت ممنوعیت کامل صادرات تاثیری بر صادرات سیمان ایران ندارد.

فرمانی تصریح کرد: ایران سالانه بین 14 تا 15 میلیون تن سیمان و کلینکر صادر می کند و مجموع صادرات انواع سیمان و کلینکر ایران به امارات در اوج خود که سال گذشته بود تنها به حدود 200 هزار تن رسید.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سیمان همچنین توقف صادرات سیمان ایران به عراق را تکذیب کرد و گفت: عراق همچنان ادامه دارد. یکی یکی از بزرگترین مشتریان کلینکر ایران است.

وی افزود: از بیش از 14 میلیون تن سیمان و کلینکری که پارسال از ایران صادر شد، حدود 8 میلیون تن کلینکر و بیش از 5 میلیون تن سیمان بود. اولین مقصد صادرات کلینکر ایران عراق است و 52 درصد از کل صادرات کلینکر ایران به این مقصد و حدود 23 درصد به کویت صادر می شود.

فرمانی یادآور شد: اولین مقصد صادرات سیمان ایران افغانستان و پس از آن کویت است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا