اخبار روز

دستگیری بیش از 100 دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانش آموزان

مقامات پلیس بوستون اعلام کردند که در جریان اعتراضات در حمایت از فلسطین در دانشگاه امرسون، بیش از 100 دانشجو دستگیر و چهار افسر پلیس زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، اداره پلیس بوستون روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که بیش از 100 نفر روز چهارشنبه در کالج امرسون بوستون در جریان تظاهرات حامی فلسطین دستگیر شدند.

به گفته جان بویل، سخنگوی پلیس بوستون، در جریان این اعتراضات 108 نفر دستگیر و چهار افسر پلیس زخمی شدند.

خبرنگار سی ان ان گزارش داد: معترضان هنگام دستگیری شعار می دادند “ما همدیگر را ایمن می کنیم”.

گزارش های خبری دانشجویان دانشگاه امرسون نیز حاکی از دستگیری بیش از 100 نفر است. تصاویر منتشر شده نشان می دهد که آنها لباس ضد شورش پوشیده و شبانه به معترضان حمله می کنند. رسانه ها این تصاویر را حذف کردند.

جی برنهارت، رئیس دانشگاه امرسون و دیگر مقامات دانشگاه به دانشجویان گفتند که تحصن ناقض مقررات شهر است.

در نامه رئیس دانشگاه امرسون آمده است: امرسون چندین بار در طول چند روز اطلاعات مربوط به نقض قوانین را به معترضان ارسال کرد.

ما از حق جامعه خود برای بیان نظرات خود از طریق اعتراض حمایت می کنیم. با این حال، شما باید این کار را مطابق با قوانین شهر بوستون و ماساچوست انجام دهید.

امرسون افزود: “اولویت اصلی ما ایمنی و رفاه جامعه ما است و ما عمیقاً نگران هستیم که معترضان در صورت عدم رعایت قوانین شهری و ایالتی با عواقب قانونی خارج از کنترل امرسون روبرو شوند.”

پس از اعتراضات منجر به دستگیری بیش از 100 نفر، رئیس دانشگاه امرسون با دانشجویان همدردی کرد. جی بارنهارت، رئیس دانشگاه امرسون، روز پنجشنبه پس از پاکسازی چادرهای طرفداران فلسطینی که منجر به دستگیری ده ها نفر شد، در بیانیه ای گفت: «او فعالیت مدنی را که جرقه اعتراض را برانگیخت، به رسمیت می شناسد و به آن احترام می گذارد.

برنهارت گفت: “کارکنان امرسون و مدیریت در صحنه بودند و بر حمایت از دانشجویان ما و کاهش تنش این وضعیت بسیار استرس زا متمرکز بودند.” مقامات امرسون امروز با دانشجویان دستگیر شده در ایستگاه پلیس و دادگاه حضور داشتند و دانشگاه پس از آزادی پذیرای بازگشت دانشجویان به محوطه دانشگاه خواهد بود.

برنهارت گفت که می‌داند پاکسازی چادر «تأثیر مهم و منفی بر جامعه ما» داشته است و به دانشجویان این امکان را می‌دهد که پنجشنبه در محوطه دانشگاه مشاور داشته باشند.

استفاده از زور و منابع پلیس برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات مسالمت آمیز و مسالمت آمیز فزاینده دانشجویان و جوانان آمریکایی و همچنین نفوذ پلیس به محیط های دانشگاهی، با ادعای این کشور در مورد اصل آزادی بیان و آزادی بیان مغایرت دارد. آزادی تجمع و قدرت محیط زیست و مراکز دانشگاهی امن تر.

چنین سرکوب خشونت آمیزی بخشی از سیاست حمایت آشکار از کشتار و جنایات جنگی اسرائیل است و این رژیم را به ادامه ایجاد تنش و جنگ و نسل کشی تشویق می کند.

این تجمعات اعتراضی همچنین نشانه ای از خشم و نگرانی فزاینده وجدان های بیدار در آمریکا از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و همچنین نگرانی روزافزون جامعه جهانی در خصوص حفظ و تقویت زرادخانه مالی، سیاسی و تسلیحاتی و همه جانبه است. حمایت دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین المللی.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا