اخبار روز

افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و باستانی خلیج فارس و عروسک های بومی مردم ایران برای اولین بار در خوزستان

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، همایش روز ملی خلیج فارس و افتتاح دو نمایشگاه با حضور فرماندار بندرماهشهر، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان و مدیر اداره میراث فرهنگی بندر ماهشهر برگزار شد. ماهشهر، مشاور وزیر میراث فرهنگی و مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی، نماینده اداره کل پایگاه های وزارت میراث فرهنگی و سایر مسئولان استانی شهرستان ها افتتاح شد. در بندر ماهشهر

فریدون بندری فرماندار بندرماهشهر گفت:

در آستانه روز ملی خلیج فارس برنامه های متنوعی در شهرستان بندرماهشهر اجرا شد. بندر ماهشهر این توانایی را دارد که تاریخ و فرهنگ غنی خود را در سواحل خلیج فارس به نمایش بگذارد.

فرماندار بندرماهشهر گفت: در روز ملی خلیج فارس دو نمایشگاه افتتاح کردیم. تنوع فرهنگی زیادی در خلیج فارس وجود دارد. این تنوع فرهنگی در قالب نمایشگاهی از نقشه های تاریخی خلیج فارس از قدیم الایام تا آخرین تحولات و تحولات خلیج فارس و نمایشگاهی از عروسک های زیبای ایرانی، حاصل فرهنگ های متنوع و منحصر به فرد، مشهود است در اختیار عموم قرار داده است.

سارا عبادی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندرماهشهر گفت: با حمایت و همکاری فرمانداری بندرماهشهر، منطقه سوم دریایی سپاه، شرکت بهره برداری غیر صنعتی، پتروشیمی بندر امام و فرهنگ و هنر ایرانی گروه آوای نصر.” مرکز فرهنگی هنری دایا، موسسه آموزش گردشگری فراز علم و دانش پارس، پژوهشکده میراث فرهنگی، دریانوردی و شیلات کمال تشکر را داریم.”

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندرماهشهر افزود: نمایشگاه نقشه های تاریخی و باستانی خلیج فارس با این وسعت و اهمیت نقشه ها و همچنین نمایشگاه عروسک های بومی مردم ایران است. اولین بار در بندر ماهشهر استان خوزستان این اتفاق افتاد.

علیرضا ایزدی مشاور وزیر میراث فرهنگی و مدیرکل دفتر ثبت آثار باستانی و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی گفت: حضور در بندر ماهشهر در روز بزرگداشت پارسیان باعث خرسندی است. خلیج فارس. همدلی و رفاقت مسئولان و مردم باعث شده اتفاقات خوبی در این شهر بیفتد و افتتاح دو نمایشگاه بسیار ارزشمند قابل تامل است.

غلام عباس اویسی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایران که دو نمایشگاه از نقشه های تاریخی و باستانی خلیج فارس و نمایشگاهی از عروسک های بومی مردم ایران را برپا کرده بود، گفت: خلیج فارس زندگی و بازتاب ماست. حملات رسانه‌ای که در این سال‌ها صورت گرفت، «خلیج فارس» نام داشت. تصمیم گرفتیم برای معرفی نسل جدید برنامه هایی را در سواحل خلیج فارس بندرماهشهر برگزار کنیم که خوشبختانه با استقبال خوب جوانان این شهر مواجه شد.

همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس از منظر پژوهش مردم شناسی نیز با حضور اساتید پژوهشگاه مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، ژیلا مشیری، زهرا زارع، مریم کیان، گیتی در بندرماهشهر برگزار شد. دشتکی و نازنین نوری نژاد.

دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و باستانی خلیج فارس و عروسک های بومی مردم ایران از قرن دهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه از ساعت 17 الی 22 در فرهنگسرای فردوسی بندر ماهشهر دایر بود.

۵۷۵۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا