اخبار روز

هشدار جدی به خریداران ملکی / به هیچ عنوان اینجا خانه نخرید


به گزارش مانیبان؛ ابوالفضل نوروزی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن دیروز از حذف آگهی های مسکن در دو پلتفرم «دیوار» و «شی پور» خبر داد و اعلام کرد: «گاهی دلالان و سوداگران از این بستر استفاده می کنند و املاکی را که اصلا وجود ندارد، تبلیغ می کنند. روی این سکوها.»

فرشید ایلاتی کارشناس املاک در این خصوص گفت: برخی دلالان و سودجویان در این بسترها آگهی های جعلی املاک را منتشر می کنند که این فرآیند به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت گذاری انجام می شود؛ اما در این راستا برخی از دلالان و سودجویان اقدام به انتشار آگهی های جعلی ملکی می کنند. زین، بنابراین اگر ملکی بخواهد در این پلتفرم های جستجوی خانه تبلیغ کند، ابتدا باید در سامانه املاک و مستغلات باشد تا مشخصات و هویت مالک را تأیید کند.

این کارشناس مسکن در ادامه تاکید کرد: اردیبهشت ماه ماه گذشته که سامانه املاک و اسکان به صورت جدی اجرا شد و دستورالعمل ثبت در بورس به مدیران املاک و سکوها ارسال شد اما آنها به این قوانین توجه نکردند و اکنون پس از گذشت یک سال دو پلتفرم «دور» و «ترومپت» مسدود شدند تا بتوانند روند تبلیغات خود را اصلاح کنند و فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی گفت: بسترهای تبلیغاتی مسکن این دو بستر با مجوز شورای تامین و دستگاه های امنیتی تا هفته آینده در دسترس نخواهد بود.

قیمت کاذب مسکن توسط تجار این منطقه باعث افزایش روز به روز قیمت می شود که باعث دلسردی مستاجران می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا