اخبار روز

در “داخلی”؛ از جمعیت گرم در حرمسرا تا عکس اینستاگرام فخرالتاج!

داخل ناصرالدین شاه برای خودش شهری بود. پر از خواجه ها، زنان و کودکان در هر سن و سال و از هر قوم و قبیله ای. یکی سرگرمی های این جامعه شامل عکاسی و ژست گرفتن برای دوربین عکاس بود. به همین دلیل است که برخی از لحظات زندگی او حتی پس از گذشت بیش از صد سال هنوز با تمام جزئیات دیدنی و آموزنده در آن به یادگار مانده است.

به گزارش فرادید، اولین عکسی که در اینجا می بینید، گروهی از زنان حرمسرای ناصری را در کنار خواجه هایی نشان می دهد که وظیفه حفاظت و رفع نیازهای آنان را بر عهده داشتند. از حالت ایستادن و نشستن این گروه می توان دریافت که رابطه زنان حرمسرا و خواجه ها حداقل گاهی گرم، صمیمانه و صمیمانه بوده است.

عکس دوم تصویری از فخر التاج نوه ناصرالدین شاه است. فخر التاج دختر عصمت الدوله (دختر پادشاه) و دوستعلی خان معیرالممالک بود. نکته جالب این عکس مکان بسیار زیبا و چشم انداز فوق العاده آن است: جاده ای در میان باتلاقی که تا چشم کار می کند پوشیده از برگ های نیلوفر آبی است.

مردم زمان ما در چنین منظره ای معمولا یکی یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می رسد، گرفتن عکس برای ارسال در شبکه های اجتماعی است. ظاهراً فخرالتاج نخواسته فرصت عکس گرفتن در این منظره بی نظیر (که شاید تالاب انزلی بوده است) را از دست بدهد.

در

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا