اخبار روز

ممنوعیت استفاده از “چراغ زنون” و برچسب


به گزارش مانیبان، سردار سید تیمور حسینی در حاشیه دیدار با مردم که با حضور تنی چند از فرماندهان پلیس راهور فرجا در مرکز 197 برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز فرصتی برای دیدار و گفتگو با مردم بوده است. بدون واسطه و من و همکارانم سعی می کنیم تا آنجا که ممکن است و قوانین و مقررات اجازه می دهد به مشکلات و مطالبات مردم رسیدگی کنیم ، برخی پیشنهاد یا تشکر داشتند.

وی در خصوص مطالبات مطرح شده از سوی مردم در این جلسه گفت: بیشترین مشکلاتی که مردم بیان کردند مربوط به شماره گذاری خودروها و همچنین تخلفات آموزشگاه های رانندگی بود. همچنین اعتراضاتی به روند ردیابی تصادفات و جریمه های رانندگی از جمله موارد دیگر مطرح شد. اما نکته مهم در مورد جریمه ها این بود که هیچ کدام اشتباه نبودند. نبود این یک درخواست بخشش بود.

چراغ استاندارد چراغ خودرو چیست؟

رئیس پلیس راه فراجا در پاسخ به سوالی درباره روشنایی چراغ خودروها گفت: نور چراغ ها ترکیبی از زرد و سفید باشد و نور پارچه خودرو شرایط استاندارد داشته باشد. استفاده از چراغ های با نور سفید مطلق ممنوع است و باید از همان چراغ های استاندارد استفاده شود. البته رنگ چراغ ترمز باید قرمز باشد. ضمناً استفاده از چراغ زنون در خودروها مطلقاً ممنوع است و در صورت مشاهده، مأموران پلیس شما را جریمه خواهند کرد. نور زنون خطرناک است و می تواند برای دید سایر رانندگان، به ویژه رانندگانی که در لاین مخالف هستند، خطر ایجاد کند.

حسینی با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر در قطعات خودرو غیرقانونی است، گفت: همچنین لازم است خودروهای آفرود به قوانین احترام بگذارند و تغییری در ساختار خودرو ایجاد نکنند. با کلیه خودروهایی که در عناصر اصلی مانند چرخ، چراغ، ارتفاع و مواردی از این قبیل تغییرات ایجاد کنند، برخورد و جریمه خواهند شد. همچنین باید تغییرات ایجاد شده را اصلاح کرده و خودرو را به حالت اولیه و استاندارد بازگردانند.

وی در خصوص نوشتن روی شیشه و بدنه خودرو نیز گفت: نصب هرگونه نوشته، برچسب، برچسب و … ممنوع است. روی شیشه و بدنه خودرو و تنها استثنا برای خودروهایی است که مربوط به تجارت هستند. در بخش های اقتصادی یا امدادی، کسانی هستند که باید مجوز مربوطه را دریافت کنند و قوانین نصب برچسب را رعایت کنند. در این قوانین ابعاد برچسب و … مشخص است. در غیر این صورت، هرگونه تصویر تزئینی، نوشته و غیره. در خودرو، کشیدن شیشه و غیره ممنوع بوده و مشمول جریمه خواهد بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا