اخبار روز

در این استان 150 مدرسه در معرض خطر فرونشست قرار دارند

به گزارش مگتو اصفهان، محمدرضا ابراهیمی در نشست خبری ویژه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش اظهار داشت: اهمیت آموزش بر هیچکس پوشیده نیست و اگر بخواهیم باید بدانیم امروز در مدارس این جامعه چه می گذرد، زیرا در مدارس است که نبض آینده هر جامعه شکل می گیرد و دانش آموزان امروز نقش های کلیدی جامعه فردا را ایفا می کنند. حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره جامعه.

تسنیم در پیامی نوشت: وی با بیان اینکه هر گونه توجه به آموزش به معنای سرمایه گذاری ویژه برای آبادانی جامعه در آینده است، افزود: میزان توجه به آموزش و پرورش یکی یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع است و در قانون اساسی و دین مبین اسلام آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان انتخاب سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم را مایه مباهات دانست و به بیان ویژگی های این شهید فرزانه پرداخت و گفت: شهید مطهری عالمی فراگیر بود که از دانش فکری گسترده ای برخوردار بود. پوشش علمی و فلسفی در همه سطوح و همچنین امام (ره) همه آثارش را برای جوانان و جامعه مفید دانستند. حدود نیم قرن از نگارش آثار شهید مطهری می گذرد، اما هنوز بسیاری از آنها با طراوت و طراوت هستند و این باعث افتخار جامعه مدرسین است که سالروز شهادت یک عالم به عنوان روز برگزیده شده است. برای ارج نهادن به این مقام معلم شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با تدابیر ویژه دولت سیزدهم، مجلس و قوای سه گانه وضعیت آموزش و پرورش خوب است اما همچنان برای تعالی جامعه کافی نیست، خاطرنشان کرد: کم توجهی نسبت به آموزش و پرورش در دوره های گذشته جبران شده و در این دوره اقدامات خوبی انجام شده و کسری ها در زمینه تجهیزات، فضای آموزشی و پرسنل تا حدودی جبران شده است، اما هنوز کافی نیست و جا برای آن کار نیز هست.

سال گذشته مدارس اصفهان یازده روز غیبت داشتند

ابراهیمی در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: کار ما و شما هر دو در حوزه رسالت فرهنگی است و باید اهتمام و هدف بالایی در انجام آن داشته باشیم و عنصری فعال در اطلاع رسانی جامعه است و لازم است آگاهی رسانه ها در این زمینه تعمیق شود. همچنین رسانه ها باید میان مردم و مسئولین میانجیگری کنند و از یک سو موفقیت های سازمان های مختلف را به اطلاع مردم برسانند و از سوی دیگر کاستی ها را نیز گزارش دهند.

وی تصریح کرد: انتظار داریم رسانه ها نسبت به سایر نهادها و نهادهایی که در قبال آموزش و پرورش وظایفی دارند مطالبه گر باشند و بسیاری از مشکلات ما حل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: بسیاری از موسسات بزرگ تولیدی در بهبود شرایط آموزشی مسئولیت اجتماعی دارند و باید به وظایف خود عمل کنند. سال گذشته مدارس اصفهان به دلیل آلودگی هوا به مدت 11 روز تعطیل شد و تعطیلی 600 هزار دانش آموز خسارت بزرگی محسوب می شود زیرا حدود 40 میلیون ساعت از تدریس ما قطع شد و جبران اقدامات انجام شده می تواند آموزش و پرورش را از کیفیت کیفی خارج کند. عقب ماندگی .

وی افزود: رسانه ها باید دو کلمه مقدس تعلیم و تربیت را تعمیق بخشند و اجازه ندهند که تعلیم و تربیت تحت تاثیر کم کاری دیگران قرار گیرد.

تنوع مدارس مزایا و معایب زیادی دارد

ابراهیمی در بخشی دیگر از سخنان خود به تنوع مدارس در سطح جامعه اشاره کرد و تاکید کرد که تنوع مدارس موافقان و مخالفانی دارد. وی گفت: کارگروهی در شورای عالی آموزش و پرورش برای این موضوع تشکیل شده است و این کارگروه بیش از یک سال است که روی این روند کار می کند. فعالیت های تنوع مدارس را بررسی می کند و نتیجه این کارگروه منجر به کاهش تنوع مدارس در آینده نزدیک می شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای حفظ و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی افزود: از سال گذشته توجه ویژه ای به مدارس دولتی شده است و در این زمینه از معلمان مجرب و نمونه دعوت به عمل آمده است. در مدارس دولتی نیمی از ساعات تدریس و تجهیزات سخت افزاری خوبی نیز در اختیار آنها قرار دادیم که باعث شد مدارس عادی اصفهان در امتحانات نهایی رتبه دوم کشوری را کسب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه استان اصفهان حدود یک میلیون دانش آموز دارد، خاطرنشان کرد: رشد دانش آموزان در استان اصفهان تقریباً در دهه های اخیر افزایش یافته است و شهرهای اصفهان، کاشان، نجف آباد، خمینی شهر، شهرضا و غیره. افزایش تعداد دانش آموزان و در روستاها و شهرها تعداد دانش آموزان کاهش یافته است.

خروج ۴۲ مدرسه از چرخه آموزشی به دلیل فرونشست زمین

وی با تاکید بر اینکه در کلان شهرها کمبود فضای آموزشی داریم، گفت: در استان اصفهان حدود 150 مدرسه دچار فرونشست شده اند که با اقدامات فنی- فنی انجام شده اکثر آنها همچنان فعال هستند و 42 مدرسه همچنان در حال فعالیت هستند. مدارس از این روند خارج شده اند و برخی از آنها محل خود را جایگزین کرده اند.

به گفته این مقام مسئول منطقه 5 آموزشی اصفهان، منطقه خانه اصفهان، منطقه 4 آموزشی و برخور بیشترین تاثیر را از فرونشست زمین دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخشی دیگر از سخنان خود به بررسی تاثیر اپیدمی کرونا بر نظام آموزشی پرداخت و خاطرنشان کرد: همه دنیا درگیر این پدیده هستند و تاثیر کرونا در کوتاه مدت پایان نخواهد یافت. به عنوان مثال دانش آموزان پایه اول و دوم که به صورت آنلاین آموزش می بینند متوجه شده اند که مشکلات آموزشی و تحصیلی دارند و برای رسیدن به سطح استاندارد راه سختی در پیش دارند. به همین دلیل سعی کردیم هر چه سریعتر مدارس را افتتاح کنیم و با چالش های زیادی مواجه شدیم.

وی افزود: تشکیل ستاد مبارزه با کرونا اولین قدمی بود که در این حوزه برداشتیم. در این ستاد موضوعات کیفیت آموزشی، امور آموزشی و آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و اقدامات خوبی انجام شد. امروزه شکل و کیفیت آموزش تغییر کرده است. باید در نظر داشت که در شرایط امروز ماهیت آموزش تغییر کرده و فضای مجازی و سامانه شاد را به عنوان مکمل استفاده می کنیم.

استخدام 3600 معلم در سال 1403

ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در استان اصفهان به عنوان یک چالش بزرگ تلقی می شود، ادامه داد: دولت سیزدهم اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده و دانشگاه فرهنگیان را تقویت کرده است و بر این اساس در سال گذشته 25 هزار دانشجو معلم تربیت شدند به نسبت استان اصفهان. 2300 دانشجو معلم بود.

وی افزود: در سال 1402 بیش از 30 هزار نفر به سراسر کشور وارد شدند که از این تعداد 2700 نفر در استان اصفهان پذیرفته شدند و در آن سال برای اشتغال حدود 70 هزار نفر در سراسر کشور مجوز صادر شد و سهمیه اصفهان افزایش یافت. به 3 هزار و 860 نفر اشتغال داشتند. البته این تعداد به طور کامل محقق نخواهد شد، زیرا در برخی مناطق تعداد دوره ها به حد مجاز نمی رسد. با این حال انتظار داریم در سال آینده حدود 3600 نفر استخدام شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر بهبود روند جذب نیرو در سال جاری، گفت: سال گذشته با سونامی بازنشستگی مواجه بودیم و از طرفی کار نیروهای جدید به موقع انجام نشد و در برخی موارد نیز انجام نشد. تکمیل شد.» این مشکلات ناشی از اقدامات فرا نهادی بود، اما امسال روند استخدام زودهنگام آغاز شد

ساختار وی: مم به‌دنبوکت ستف ز حق‌ نیروه نیروه‌ نیروه‌ ب جبر جبر بر این‌ ین‌ ین‌ ین‌ شیوه‌های‌ شیوه‌های‌ ن د ست‌ فز فز ی کاری که من من من محروم،، خواهد بود.

ابراهیمی تاکید کرد: آموزش و پرورش تا رسیدن به کیفیت مطلوب فاصله دارد، اما اقداماتی را در دستور کار داریم که در صورت اجرا به وضعیت مطلوب می رسیم.

98 درصد دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده اند به مدرسه باز می گردند

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل، گفت: در استان اصفهان 8 هزار و 300 بازمانده از تحصیل داریم که 98 درصد آنها در حال بازگشت به تحصیل هستند و 2 درصد هنوز شاغل نشده اند.

ابراهیمی با بیان اینکه مدارس کودکان کار در استان اصفهان فعال شده است، گفت: دو مدرسه با رویکرد نگهداری و آموزش کودکان کار در استان ایجاد شده است. یکی یک مدرسه ساز نیکوکار در حال ساخت مدرسه ای برای دانش آموزان شاغل در منطقه زینبیه است.

همه نهادها باید در اجرای طرح «نماد» همکاری کنند

وی در خصوص آسیب های اجتماعی در مدارس خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها باید برای اجرای طرح آیکن همکاری لازم را داشته باشند. 14 نهاد مسئول این طرح هستند اما همکاری لازم را ندارند و آموزش و پرورش به تنهایی در این زمینه اقدام کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در حال بررسی استخدام مشاور در استان اصفهان هستیم. وی ادامه داد: آماری از تعداد دانش آموزان معتاد نداریم، اما مصرف مواد مخدر در مدارس نداریم.

۲۳۳۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا