اخبار روز

درخواست آمریکا از ژنرال هایش برای مشارکت در طراحی حمله به رفح

یک رسانه صهیونیستی درخواست آمریکا از ژنرال های این کشور را برای مشارکت در طراحی طرح حمله به رفح فاش کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه 13 رژیم صهیونیستی در این باره فاش کرد: آمریکا درخواست مشارکت ژنرال های آمریکایی در طراحی طرح حمله به رفح را داده بود.

این شبکه همچنین گزارش داد: ژنرال های آمریکایی به زودی وارد اسرائیل می شوند تا درباره طرح عملیات در رفح گفتگو کنند.

این شبکه همچنین به نقل از یک مقام ارشد صهیونیستی گزارش داد: اعزام افسران آمریکایی برای گفتگو در مورد عملیات رفح، نشانه بی اعتمادی بود.

اختلافات رژیم صهیونیستی و آمریکا اخیراً تشدید شده و این موضوع سناریوهای متعددی را برای این روابط ایجاد کرده است. رسانه های غربی و عبری زبان نیز اخیرا به این موضوع پرداخته اند که وخامت و تنش در روابط تل آویو و واشنگتن به حدی رسیده است که آمریکا شروع به ارزیابی مجدد این روابط کرده است که نشان دهنده ارزش ها و منافع دو طرف است. دو طرف جدا

در همین زمینه، واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: ناامیدی فزاینده از نخست وزیر اسرائیل باعث شده است که برخی از مشاوران جو بایدن از او بخواهند علناً از نتانیاهو به دلیل عملیات نظامی در غزه انتقاد کند.

به نوشته این روزنامه، «بایدن و دستیاران ارشدش از زمان آغاز جنگ غزه بیش از هر زمان دیگری به تحریم نتانیاهو نزدیک شده اند و دیگر او را به عنوان یک شریک سازنده نگاه نمی کنند».

با این حال، وال استریت ژورنال روز چهارشنبه نوشت که ایالات متحده با حمله به رفح در مذاکرات پشت پرده با تل آویو مخالف نیست، اما می خواهد این اتفاق با یک طرح مشخص که باعث تلفات غیرنظامیان کمتر شود، انجام شود.

با وجود این اختلافات، دولت آمریکا از آغاز جنگ غزه تاکنون از هیچ گونه کمک نظامی و لجستیکی به رژیم کودک کش دریغ نکرده است و به همین دلیل ملت فلسطین، واشنگتن را شریک خط جنایت و نسل کشی می داند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا