اخبار روز سینما

جزئیات دستمزد نجومی سعید آقاخانی برای سریال «نون خا»


اخیرا بحث تولید پرهزینه سریال های شبکه نمایش خانگی به حاشیه تلویزیون هم کشیده شده است. یکی تهیه کنندگان گفتند هر قسمت از سریالی مانند «نون خا» به کارگردانی سعید آقاخانی 2 میلیارد تومان هزینه دارد.

او قیمت یک سریال درجه یک را بین 2 تا 2.5 میلیارد تومان می داند. اگرچه برخی از سریال ها با تخمین اولیه 1 تا 1.5 میلیارد تومان برای هر قسمت شروع می شوند، اما بسیاری از سریال ها در اواسط فیلمبرداری هر سال به بودجه اضافه می شوند و تا 2 تا 2.5 میلیارد تومان در هر قسمت پیش می روند.

برابر یکی یکی از سازندگان سیما نرخ تولید پایه سری A در سال 1402 را دقیقه 30 میلیون تومان توضیح داد. این گمانه زنی ها در راستای سریال زیرزمینی و نُنخ بود. حتی برخی اعلام کردند سعید آقاخانی با دستمزد نجومی به تلویزیون بازمی گردد و چند محصول ویژه خریده است.

مهدی فرجی در پاسخ به این گمانه زنی ها درباره بودجه عجیب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً بودجه این سریال مانند بودجه هر سریال معمولی دیگری است. یک ریال هم از میراث فرهنگی نگرفتیم. این کار را با بودجه بسیار معمولی مانند سریال های دیگر صداسیما انجام دادیم.

وی افزود: می گویند سعید آقاخانی حقوق نجومی می گیرد؟ این را از اول «نونخ» به بعد گفتند. نویسنده، کارگردان و بازیگر در تیم حضور دارند و برای هر کدام دستمزد می گیرند. اما آن موقع گفتم و الان هم می گویم، حقوق سعید آقاخانی مثل حقوقی است که صداوسیما به همه می دهد. او در کار «نونخ» که مجموعه ای از نویسندگی تا تدوین را پوشش می دهد، شرکت کرد و رقمی که دریافت کرد از سریال «راز باغ» هم کمتر بود. ممکن است برخی بپرسند چرا؟ چون آقاخانی به شادی مردم علاقه دارد و معتقد است رادیو همچنان ابزار مشارکت است و مردم این را می بینند.

فرجی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در اظهارنظر مجازی سعید آقاخانی مبنی بر پایان سریال نُنخ 5 تجدیدنظر می کند، اظهار کرد: واقعاً نمی دانم; باید کمی جلو برویم و ببینیم که آیا قابلیت های داستانی برای «نخ 6» وجود دارد یا خیر.

فرجی همچنین با اشاره به احیای حرکت سیمافیلم برای تولید سریال خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریال هایی که چندین فصل دارند و به صورت سریال تصویربرداری می شوند، داستان است. ما باید به داستان توجه ویژه ای داشته باشیم زیرا توجه به داستان و فیلمنامه ظرفیت تماشا و پیگیری مجدد آن سریال را در افراد ایجاد می کند. به هر حال این نوع سریال ها چنان اعتیادی را در افراد ایجاد کرده اند که یک داستان و فیلمنامه خوب می تواند این خاطرات زیبا و نوستالژی زیبا را برای آنها بازسازی کند.

وی در پاسخ به این سوال که معتقد است 70 درصد مردم در نظرسنجی های تلویزیونی تلویزیون تماشا می کنند، افزود: گاهی اوقات احساس می کنم مخاطبان ما بیشتر از این آمار و ارقام هستند. صداوسیما می تواند در این مورد بسیار تند اظهار نظر کند. در ارتباط با مردم می بینیم که مخاطب ما را از طریق نونه می شناسد و چقدر این سریال را دنبال می کند. ما معتقدیم شاید بیش از این درصدها بیننده تلویزیون و سریال باشد.

فرجی که گفته می شود سریالی را در سینما دنبال می کند، عنوان کرد که سریال کندو احمدرضا درویش را خیلی جدی دنبال می کند تا امسال به جایی برسد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا