دانستنی ها

بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن

به دلیل عدم تحمل لاکتوز، همه نمی توانند شیر بنوشند. اما شیر بادام، شیر سویا و غیره. جایگزین های شیر نیز در دسترس هستند.

به گزارش سلامت خبر، کسانی که می توانند شیر گاو بنوشند می توانند از فواید تغذیه ای فراوان آن بهره مند شوند. شیر برای سلامتی ما عالی است، اما آیا می دانید بهترین زمان برای نوشیدن شیر چیست؟

شیر به دلیل خواص تغذیه‌ای و گوارشی، بخش مهمی از رژیم غذایی ما است و دانستن چگونگی و زمان مصرف شیر برای به حداکثر رساندن فواید آن بسیار مهم است.

به عنوان مثال، شما نباید میلک شیک بخورید. زیرا عاقلانه نیست که میوه های ترش، موز، خربزه یا انبه را با شیر یا ماست مخلوط کنید. به ویژه توصیه می شود از نوشیدن میلک شیک موز یا اسموتی میوه خودداری کنید. زیرا می تواند فلور روده ما را تغییر دهد و منجر به سموم و احتقان سینوسی، بثورات، کهیر، سرماخوردگی، سرفه و آلرژی شود.

کسانی که می خواهند بدن خود را بهبود بخشند و توده عضلانی به دست آورند باید صبح ها شیر بنوشند. با این حال، کسانی که می خواهند وزن کم کنند یا خوب بخوابند باید شب ها شیر بنوشند.

اما بسیاری معتقدند که بهترین زمان برای نوشیدن شیر زمان خواب است. نوشیدن شیر در صبح توصیه نمی شود زیرا معده را بسیار سنگین و هضم آن را مشکل می کند. این وضعیت باعث می شود که فرد در طول روز احساس خواب آلودگی کند. برای کسانی که روز را با ورزش شروع می کنند، نوشیدن شیر در صبح اغلب باعث تشکیل اسید می شود. به علاوه هرگز مصرف شیر در صبح به افراد بالای 5 سال توصیه نمی شود.

اگر می خواهید وزن کم کنید، بهترین زمان برای نوشیدن شیر قبل از خواب است. نوشیدن شیر قبل از خواب به سوزاندن کالری در هنگام خواب کمک می کند. این به این دلیل است که شیر به ما کمک می کند بهتر بخوابیم و کالری سوزی را برای بدن آسان تر می کند.

حتی نوشیدن یک لیوان شیر در شب می تواند به شما کمک کند سیر بمانید و از پرخوری جلوگیری کنید. همچنین به آرامش ذهن و خواب بهتر کمک می کند. اگر هدف شما کاهش وزن است، بهتر است شب ها نیم ساعت قبل از خواب شیر کم چرب بنوشید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا