عمومی

بلوک سیمانی جداکننده

بلوک سیمانی جداکننده

جداکننده یا دیوار نیوجرسی که در ایران به دلیل شباهتش به بلوک سیمانی با نام بلوک نیوجرسی نیز شناخته می‌شود، قطعاتی از جنس پلاستیک یا بتن هستند که برای جداسازی مسیر‌‌‌‌های ترافیک جاده‌ای و همچنین مسدود کردن جاده‌ها و معابر به کار می‌روند. تولید نیوجرسی بتنی به گونه‌ای است که اگر خودرویی به آن‌ها برخورد کند، آسیب جدی به آن وارد نشود. rayanpeybeton.ir 09122123017

نیوجرسی در کنار کاهش خسارات وسیله نقلیه در تصادفات جاده‌ای، به عنوان سیل‌بند، هدایت‌کننده آب رودخانه‌ها و موانع موقتی و امنیتی در پروژه‌‌‌‌‌های عمرانی نیز استفاده می‌شود. دلیل نامگذاری این جداکننده‌ها به نام نیوجرسی این است که طراحی آن برای اولین بار در سال 1950 در بزرگراه‌‌‌‌‌های ایالت نیوجرسی انجام شد. از سال 1375 در اکثر سیستم‌‌‌‌‌های مربوط به راه‌سازی در ایران از نیوجرسی بتنی استفاده می‌کنند.

images_1670715842.jpg

روش‌‌‌‌‌های تولید

در تولید نیوجرسی بتنی از مصالح شن، ماسه، سیمان، میلگرد، آب، مواد افزودنی و غیره استفاده می‌شود. برای تولید نیوجرسی بتنی از چهار روش مختلف استفاده می‌شود‌. تعیین طول قالب‌‌‌‌‌های استاندارد نیوجرسی به طول محل نصب بستگی دارد.

  • تولید نیوجرسی با روش بتن‌ریزی ایستاده

در این روش که به عنوان متدوال‌ترین روش تولید نیوجرسی بتنی شناخته می‌شود، قالب را به شکل سرپا همانطور که قرار است در محل مورد نظر نصب شود، قرار می‌دهند و سپس از بالای قالب شروع به بتن‌ریزی می‌کنند. قالب مونتاژ شده را با قطعات به جا مانده از قالب‌‌‌‌‌های قبلی می‌پوشانند. تولید با این روش بسیار راحت است و چالش خاصی به وجود نمی‌آورد.

  • تولید نیوجرسی با روش بتن‌ریزی برعکس

از نام این روش می‌توان فهمید که در قالب را به صورت سر و ته قرار می‌دهند و بتن‌ریزی از کف شروع می‌شود. با کمک این روش دیگر هیچ مشکلی برای کف ایستاده پیش نخواهد آمد. تنها چالش ایجاد شده در این روش عملیات برعکس کردن آن با استفاده از دستگاه انجم یل چرثقیل است. برعکس کردن بلوک باید توسط کارگران بسیار ماهر، با دقت و با توجه به نقطه ثقل آن انجام شود.

  • تولید نیوجرسی پیش ساخته در کارخانه

در دو روش قبلی که توضیح دادیم، تولید نیوجرسی بتنی در همان محل نصب صورت می‌گرفت. اما در تولید پیش ساخته در کارخانه بلوک‌‌‌‌‌های آماده شده با استفاده از دستگاه‌‌‌‌‌های تمام اتوماتیک با رعایت نکات ایمنی به محل نصب انتقال می‌یابند. بلوک‌ها قبل از منتقل شدن به محل نصب از لحاظ استاندارد‌‌‌‌های مقاومت آزمایش می‌شوند.

  • تولید نیوجرسی با استفاده از روش سنتی

در این روش همه مراحل تولید از تهیه بتن تا ریختن در قالب با استفاده از نیروی دست و با روش سنتی انجام می‌شود. این روش نسبت به سه روش قبلی وقت‌گیر و قدیمی‌تر است.

images_1670715844.jpg

قیمت نیوجرسی

قیمت نیوجرسی بتنی به عوامل مانند نوسانات قیمت سیمان، نوع آن، قالب، ارتفاع، وزن، طول، عیار بتن به کار رفته، نوع میلگرد، پاشنه و… بستگی دارد. در زمان خرید تمام اطلاعات مربوط به کاربرد‌‌‌‌های نیوجرسی بتنی مشخص می‌شود و قیمت نیوجرسی بتنی بل توجه به مصالح به کار رفته در آن و نوع کاربرد مشخص می‌شود. قیمت سیمان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت بلوک‌‌‌‌‌های ساختمانی و تولید نیوجرسی بتنی است. قالب‌‌‌‌‌های نیوجرسی بتنی در انواع مختلفی مانند نیوجرسی ساده، برگردان، برگردان چرخشی، لولایی و مفصلی تولید می‌شوند. هر نوع قالب با توجه به وزنش قیمت متفاوتی دارد. به عنوان مثال قالب‌‌‌‌‌های دو تیکه از قالب‌‌‌‌‌های سه تیکه ارزان‌تر هستند. روش تولید و مشخصات فنی هر قالب نیز روی قیمت نیوجرسی بتنی تاثیر گذار است.

عامل مهم دیگر نقشه قالب است. به عنوان مثال تهیه نقشه نیوجرسی دو متری نسبت به نقشه نیوجرسی شش متری به زمان کمتری احتیاج دارد. ارائه نقشه نیوجرسی دو متری و سایر نیوجرسی‌‌‌‌‌های بتنی توسط نقشه‌هایی که مشتری درخواست کرده توسط تیم‌‌‌‌‌های مهندسی با تجربه و حرفه‌ای در شرکت‌‌‌‌‌های معتبر اجرا می‌شود. نحوه تولید نیوجرسی بتنی، نوع وسیله نقلیه حمل‌کننده نیوجرسی بتنی،‌ مکان تحویل قطعات نیوجرسی، کیفیت کار و کیفیت متریال‌‌‌‌‌های به کار رفته نیزازعوامل دیگر تأثیرگذار در قیمت نیوجرسی بتنی می‌باشند.

نیوجرسی بتنی چه کاربردهایی دارد

  • تفکیک محوطه‌‌‌‌‌های صنعتی از پارکینگ‌ها
  • تفکیک ایستگاه اتوبوس و ایستگاه تاکسی
  • استفاده در پایانه‌ها، ایستگاه‌ کنار جاده و پمپ بنزین‌ها
  • استفاده به عنوان سیل‌بند و هدایت کننده آب به سمت رودخانه‌ها
  • استفاده در جاده‌‌‌‌‌های فرعی و دوربرگردان‌ها
  • تفکیک کننده محدوده ویلا و باغ
  • قابل استفاده برای طیفی وسیعی از پروژه‌ها

نیوجرسی‌‌‌‌‌های بتنی با ابعاد مختلف کاربرد عمده‌ای در معابر برون شهری و بین‌ شهری دارند و نقش بسزای آن‌ها را در بالا بردن ایمنی‌ راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای نمی‌توان انکار کرد. همانطور که اشاره کردیم این قطعات از ترکیب مصالحی مانند سیمان، سنگدانه، میلگرد، آب و غیره ساخته می‌شوند. شرکت‌‌‌‌‌های گوناگونی در زمینه تولید نیوجرسی بتنی مشغول فعالیت هستند. برای خرید نیوجرسی می‌توانید به سایت یکی از بهترین شرکت‌‌‌‌‌های تولید کننده نیوجرسی یعنی شرکت رایان پی بتن مراجعه کنید. این شرکت علاوه بر تولید انواع مختلف نیوجرسی در زمینه تولید باکس بتنی نیز فعال است و انواع مختلف باکس بتنی پیش ساخته را با قیمت‌‌‌‌‌های بسیار مناسب به فروش می‌رساند. شرکت رایان پی بتن برای تولید قطعات بتنی پیش ساخته از بهترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات و قالب‌ها استفاده می‌کند‌. نیوجرسی‌‌‌‌‌های بتنی پس از اتمام مراحل تولید در آزمایشگاه‌‌‌‌‌های این شرکت توسط تجهیزات پیشرفته بررسی می‌شوند و در صورت تایید نشان استاندارد ملی ایران را دریافت می‌کنند‌.

سایز انواع نیوجرسی بتنی کوچک شهری  نیوجرسی سه متری ارتفاع 110 پاشنه 80 وزن 2700 کیلوگرم این تیپ از نیوجرسی ها در راه ها و جاده‌‌‌‌‌های بین شهری مورد استفاده قرار میگیرد و حتما باید به صورت مسلح تولید گردد.

Shape1

نیوجرسی سه متری ارتفاع 110 یکی از موانع بتنی استاندارد جاده‌‌‌‌‌های بین شهری است که با توجه به قسمت نری و مادگی که دارد باعث یکپارچگی بین نیوجرسی ها شده و این امر در برخورد ماشین با نیوجرسی بتنی در خصوص تخریب این مانع بتنی نقش بسزایی دارد

این قطعه بتنی جهت استفاده در اطراف زمین‌‌‌‌‌های کشاورزی و زمین هایی که باید محصور شود قابل استفاده است.این قطعه بتنی با توجه به کیورینگ بخار که انجام میشود به بالاترین مقاومت بتن میرسد.عیار نیوجرسی بتنی 400 است.

قیمت نیوجرسی بتنی خرید نیوجرسی بتنی

عوامل گوناگونی قیمت نیوجرسی بتنی را تعیین میکنند نوع مپ نیوجرسی و ماده به کار رفته الگو‌‌‌‌های این سازه دقیق و ظریف است و از پس مهندسان کارکشته بر میآید تفاوت متریال درجه یک در سازه نیوجرسی محصول نهایی را مقاوم تر مستحکم تر زمان بکارگیری بیشتر و طبعا صرفه اقتصادی خواهد داشت. دلیل تفاوت و گوناگونی همان کیفیت نیوجرسی بتنی است که ۴ نوع ریزش بتن داریم قالب معکوس و یا برعکس ایستاده ماشین اتوماتیک و در محل درجا است.

سنگدال بتنی که با شیوه‌ای تخصصی تولید می‌شود، مشکلات متعددی را در روند ساختمان سازی و راه و شهر سازی رفع کرده است. انواع دال بتنی سرعت انجام کار را دو برابر کرده و موجب می‌شوند که اطمینان خاطر بیشتری درباره کیفیت کار به وجود بیاید. این نوع از بتن‌‌‌‌‌های پیش ساخته که برای سقف یا به عنوان دیوار در برخی موارد مورد استفاده قرار می‌گیرند در سراسر ایران و جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند که نشان دهنده اهمیت خرید دال بتنی است. پس لازم است با بهترین تولید کننده سنگدال آشنایی کامل داشته باشید.

خرید نیوجرسی مفصلی بتنی

علاوه بر رعایت مشخصات فنی نیوجرسی بتنی، در تمام مراحل ساخت این قطعات، علاوه بر نمونه‌گیری و آزمون‌های استاندارد، واحدهای کنترل و تضمین کیفیت هم بر خط تولید نظارت می‌کنند، تا محصولات با بالاترین استاندارد و کیفیت به دست مشتری برسد.

ما ضمن استفاده از بهترین مصالح و کنترل فرآیندهای تولید توسط تیمی متخصص، محصولات خود را با گارانتی ارائه می‌دهیم.

نیوجرسی مفصلی چیست حتما حالا می‌توانید حدس بزنید که نیوجرسی مفصلی چیست طراحی سایت. نیوجرسی‌های مفصلی یا مفصل‌دار، از لحاظ ظاهری تفاوتی با نمونه‌های بدون مفصل ندارند. اما میلگرد به کار رفته در آنها، مقاومت‌شان را به شدت افزایش می‌دهد و البته روش ساخت آنها را هم کمی تغییر می‌دهد.

مصالح بلوک نیوجرسی چیست

مصالح حفاظ‌ های نیوجرسی طبق استانداردهای مشخص‌ شده توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی شامل موارد زیر می‌باشد

نیوجرسی ترافیکی «بتنی» از مواد اولیه زیر تشکیل می‌شود:

  • سیمان؛ که ویژگی‌‌های آن باید با استاندارد شماره ۳۸۹ برای سیمان پرتلند تیپ ۱ و ۲ تطبیق داده شود.
  • سنگدانه‌ها؛ شامل ماسه، شن عدسی و شن بادامی که باید با استاندارد شماره ۳۰۲ تطبیق داده شوند.
  • آب؛ که باید عاری از مواد آلی، قلیایی و اسیدی، و هماهنگ با استاندارد شماره ۱۴۷۴۸ باشد. بنابراین آب آشامیدنی برای اینکار مناسب نیست، چون کمی اسیدی است.
  • افزودنی های بتن که می‌توانند به شکل مایع یا پودری باشند. این مواد با هدف افزایش کیفیت و ایجاد سطح یکنواخت به کار می‌رود.
  • میلگرد؛ که مقاومت قطعات را بالا برده و انحرافات را کاهش می‌دهد. مقاوت کششی این میلگردها باید بالا (حداقل ۴۰۰ مگاپاسکال) باشد.

سیمان: سیمانی که برای ساخت نیوجرسی استفاده می‌ شود باید با ویژگی‌ های سیمان پرتلند تیپ 1 و 2 به شماره 389 ایران تطبیق داده شود.
سنگدانه: سنگدانه ‌های مصرفی در این حفاظ‌ ها نیز باید مطابق با استانداردهای ملی ایران به شماره 302 باشند. این سنگدانه ‌ها شامل ماسه، شن عدسی و شن بادامی می شود.
افزودنی ‌های لازم: برای اینکه کیفیت حفاظ ‌ها بهتر شود و سطحی صاف و صیقلی داشته باشند باید از افزودنی ‌های مایع و پودری با کیفیت بالا در ساخت آن‌ ها مورد استفاده قرار گیرد.
آب: آبی که برای ساخت نیوجرسی بتنی مورد استفاده قرار می‌ گیرد باید تمیز و عاری از هر گونه مواد آلی، قلیایی و اسیدی باشد. دقت کنید که حتی آب ‌های آشامیدنی تا حدودی اسیدی هستند. طبق استاندارد باید آب مورد استفاده آب مخصوص اختلاط بتن طبق ماده 14748 باشد.
میلگرد: همان‌ طور که گفتیم هدف از استفاده محافظ های نیوجرسی بتنی افزایش مقاومت جاده ‌ها و کاهش انحرافات است؛ بنابراین میلگردهای مورد استفاده باید مقاومت کششی بالا یعنی حداقل 400 مگاپاسکال داشته باشند.
مفصل: در این حفاظ‌ ها باید از مفصل‌ هایی استفاده شود که تحمل ضربه ‌های سنگین را داشته و مقاومت کششی آن‌ ها بالا باشد.

روش ‌های مختلفی برای تولید نیوجرسی وجود دارد. هر چند فرایند تولید تقریباً در همه روش‌ ها یک روند کلی را طی می‌ کند. انواع روش ‌های تولید نیوجرسی عبارتند از:

  1. بتن‌ ریزی در قالب ایستاده
  2. بتن ‌ریزی در قالب ‌های برعکس
  3. تولید اتوماتیک
  4. روش تولید درجا
  5. روش دستی و سنتی

بتن‌ ریزی در قالب ایستاده
در این روش با استفاده از جک دو پیچ، انتهای قسمتی از قالب را که آزاد است باز کرده تا قالب به‌ راحتی از بتن جدا شود. سپس قطعه ساخته ‌شده را از قالب بلند کرده و قطعه حول مرکز ثقلی آن طوری می ‌چرخد که به‌ صورت استاندارد به‌ طور ایستاده روی زمین قرار بگیرد.

استفاده از دستگاه اتوماتیک
در این روش در دو سیستم مجزا همه مراحل کار توسط ماشین ‌آلات انجام می‌ شود. البته باز هم نیاز به تعدادی نیروی انسانی برای کنترل کار وجود دارد. همچنین در این روش تولید بتن به ‌صورت دستی انجام می ‌شود و مراحل بعدی اتوماتیک است.

روش دستی و سنتی
در این روش همه مراحل از تولید بتن تا قاب ‌بندی لاین ‌ها به‌ صورت دستی و قطعه ‌قطعه انجام می ‌شود.

نیوجرسی پلی اتیلن (نیوجرسی پلاستیکی)

این مدل مانع ترافیکی نیوجرسی سبک را بیشتر در شهرها می‌بینید. این نمونه‌ها معمولا با پلی اتیلن سنگین ساخته می‌شوند، و وزن پایین مهمترین مزیت آنهاست. نیوجرسی‌های پلاستیکی توخالی هستند؛ اما می‌توان آنها را با آب یا سنگدانه پر کرد، تا مقاومت‌های به میزان چشمگیری افزایش یابد.

اگر هم تنها از آنها به عنوان پارتیشن استفاده می‌شود، می‌توان در آنها نورپردازی کار گذاشت تا زیبایی محیط بیشتر شود. در مقایسه با بتن پیش ساخته نیوجرسی، این نمونه‌ها از نظر ظاهری متنوع‌تر هستند. نیوجرسی بدون اتصال هما‌ن‌طور که از نام‌شان مشخص است، این بلوک‌ها را نمی‌توان به یکدیگر متصل کرد. این موانع برای مسیرهایی که پیچ و خم زیادی دارند و جداسازی فضاها بسیار رایج هستند. نیوجرسی مفصلی این نیوجرسی‌ها حفره مخصوصی دارند که میلگردهای فولادی از درون آنها عبور می‌کند. این نوع نیوجرسی‌ها مانند یک دیوار و جداساز قدرتمند عمل می‌کنند، و اکثرا در حاشیه جاده‌ها به کار می‌روند.

امروزه محافظ های نیوجرسی بتنی در همه کشورها کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است زیرا این محافظ‌ها می‌توانند تا حد زیادی خسارات جانبی و مالی ناشی از تصادفات را کاهش دهند؛ اما زمانی این اتفاق می‌افتد که کارخانه‌های تولیدی دلسوزانه کار کرده و همه استانداردها را رعایت کنند. به همین دلیل معمولاً اداره استاندارد در این زمینه به‌شدت نظارت دارد تا بتواند هرچه بیشتر امنیت جان مردم را افزایش دهد.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا