اخبار روز سینما

آیا حقوق نجومی سعید آقاخانی واقعی است؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

تسنیم: مهدی فرجی به شایعات پیرامون بودجه سریال «نون خا»، ادامه این مجموعه تلویزیونی و شروع «کندو» احمدرضا درویش توضیحاتی داد.

اخیرا بحث گرانی ساخت سریال در شبکه های تلویزیونی داخلی به گوش تلویزیون هم رسیده است. یکی تهیه کنندگان گفتند هر قسمت 2 میلیارد تومان است.

به گفته وی، قیمت یک مجموعه تلویزیونی رده الف بین 2 تا 2.5 میلیارد تومان است. اگرچه برخی از سریال‌ها حتی ممکن است با تخمین اولیه 1 یا 1.5 میلیارد تومان برای هر قسمت شروع شوند، اما بسیاری از سریال‌ها هر سال در اواسط فیلمبرداری به بودجه اضافه می‌شوند و به 2 تا 2.5 میلیارد تومان در هر قسمت می‌رسند.

زوج یکی وی از تولیدکنندگان سیما، میزان تولید پایه سریال الف در سال 1402 را 30 میلیون تومب اعلام کرد. این گمانه زنی ها منجر به کارگردانی سریال Underground و Nunkh شد. حتی برخی اعلام کردند سعید آقاخانی با دستمزد نجومی به تلویزیون بازگشته و امتیاز ویژه ای به دست آورده است.

مهدی فرجی در پاسخ به این گمانه زنی ها، بودجه عجیب و دستمزد نجومی سعید آقاخانی گفت: بودجه این سریال واقعاً مانند بودجه سریال های معمولی تلویزیون است. یک ریال هم از میراث فرهنگی دریافت نمی کنیم. ما این کار را با بودجه صداسیما انجام دادیم که مثل سریال های دیگرشان یک بودجه بسیار معمولی بود.

و افزود: می گویند سعید آقاخانی حقوق نجومی گرفته است؟ این نکته را از «نونخ» اول گفتند که در تیم نویسندگان، کارگردان و بازیگر است و برای هر کدام دستمزد می گیرد. اما آن موقع گفتم و الان هم می گویم حقوق سعید آقاخانی مثل حقوقی است که صداوسیما به همه می دهد. او در کار «نونخ» که شامل مجموعه‌ای از نویسندگی تا تدوین بود، حضور داشت و رقمی که دریافت کرد حتی از سریال «راز باغ» تئاتر کمتر بود. برخی خواهند پرسید چرا؟ چرا که آقاخانی به شادی مردم علاقه دارد و معتقد است رادیو همچنان رسانه شمول است و مردم آن را می بینند.

فرجی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سعید آقاخانی در اظهارنظر مجازی خود مبنی بر پایان سریال «نخ 5» تجدیدنظر خواهد کرد، گفت: واقعاً نمی دانم; باید کمی جلو برویم و ببینیم که آیا قابلیت های داستانی «نخ 6» پیدا می شود یا خیر.

فرجی همچنین با اشاره به احیای حرکت ساخت سریال های تلویزیونی توسط سیمافیلم خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در سریال هایی که چند فصل دارند و به صورت سریال ساخته می شوند، داستان است. شما باید به داستان توجه ویژه ای داشته باشید، زیرا توجه به داستان و فیلمنامه این قابلیت را ایجاد می کند که مردم آن سریال را دوباره ببینند و آن را دنبال کنند. به هر حال این نوع سریال ها نوعی وابستگی در مردم ایجاد کرده که یک داستان و فیلمنامه خوب می تواند آن خاطرات خوب و آن نوستالژی زیبای آنها را تکرار کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظرسنجی های تلویزیونی را باور دارید که 70 درصد مردم تلویزیون تماشا می کنند، افزود: گاهی اوقات احساس می کنم بینندگان ما بیشتر از این آمار و ارقام هستند. صداوسیما می تواند در این مورد بسیار دقیق اظهار نظر کند. در ارتباطی که با مردم داریم می بینیم که مخاطب ما را از طریق «نونخ» می شناسد و چقدر این سریال را دنبال کرده است. ما معتقدیم شاید بیشتر از این درصد مردم بیننده تلویزیون و سریال های آن باشند.

فرجی که گفته می شود سریالی را در سینما دنبال می کند به «کندو» احمدرضا درویش اشاره کرد که امسال این سریال را با جدیت دنبال می کند تا به جایی برسد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا