اخبار ارز دیجیتال

آیا با کاهش فعالیت‌های آنچین قیمت بیت کوین ریزش می‌کند؟

قیمت بیت کوین از زمان رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی خود در اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ۱۴۰۲)، همچنان در محدوده تثبیت قیمت در نوسان بوده است. این روند کُند قیمت، منبع نگرانی بسیاری از سرمایه‌گذاران بوده است، به ویژه زمانی که بیت کوین اخیراً سطح حمایتی خود در سطح ۶۰،۰۰۰ دلاری را از دست داد.

به گزارش ارز دیجیتال، جالب اینجاست که قیمت تنها معیار و متریک بیت کوین نیست که از ابتدای ۳ ‌ماهه اول سال روند نزولی داشته است. شرکت تجزیه و تحلیل داده سانتیمنت فاش کرده است که میزان فعالیت‌های آنچین یا درون زنجیره‌ای (‌On-Chain) در شبکه بیت کوین نیز در چند ماه گذشته کاهش یافته است.

افت فعالیت‌های آنچین چگونه بر قیمت بیت کوین تأثیر می‌گذارد؟

در پست جدیدی که سانتیمنت (Santiment) در پلتفرم ایکس منتشر کرده است، فاش کرد که فعالیت دورن زنجیره‌ای در شبکه بیت کوین در حال نزدیک شدن به پایین‌ترین سطح تاریخی خود است. این موضوع بر اساس روند نزولی قابل توجه در شاخص‌های مختلف، به ویژه حجم معاملات، آدرس‌های فعال روزانه و تعداد تراکنش‌های نهنگ‌ها مطرح شده است.

طبق گفته پلتفرم سانتیمنت، سرمایه‌گذاران از زمان رسیدن بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخی جدید خود، کمتر این ارز دیجیتال را معامله کرده‌اند. در نتیجه، میزان فعالیت آنچین بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۹ تاکنون رسیده است.

با تجزیه و تحلیل شاخص‌ها، سانتیمنت دریافته است که حجم معاملات در بلاک چین بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود در یک دهه گذشته رسیده است. این شرکت تحلیلی، حجم معاملات را به‌عنوان شاخصی تعریف می‌کند که مجموع کوین‌های معامله شده برای یک دارایی مشخص را در یک بازه زمانی مشخص ردیابی می‌کند.

علاوه بر این، این شرکت تحلیلی در گزارش خود اشاره کرد تعداد آدرس‌های فعال روزانه، که تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد را اندازه‌گیری می‌کند، به پایین‌ترین سطح خود از ماه ژانویه ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) رسیده است.

این پلتفرم همچنین فاش کرد که فعالیت نهنگ‌ها در شبکه بیت کوین کاهش یافته است. طبق داده‌های سانتیمنت، تعداد تراکنش‌های بزرگ‌تر از ۱۰۰،۰۰۰ دلاری نهنگ‌ها، به پایین‌ترین سطح از اواخر سال ۲۰۱۸ رسیده است.

در ظاهر، کاهش فعالیت آنچین، روندی نگران‌کننده و نشانه‌ای از سلامت ناپایدار بازار به نظر می‌آید. با این حال، سانتیمنت خاطرنشان کرد که این افت ممکن است لزوماً با افت قریب‌الوقوع قیمت بیت کوین مرتبط نباشد. درست همانطور که در هفته‌های گذشته مشاهده شده که کاهش فعالیت آنچین منجر به افت سریع و شدید قیمت بیت کوین همراه نشده است.

این شرکت تحلیلی می‌گوید که کاهش فعالیت درون زنجیره‌ای بیشتر نشان‌دهنده «ترس و تردید جمعی» در میان معامله‌گران است. در نهایت، این موضوع ارتباط بین فعالیت درون زنجیره‌ای و احساسات در بازار بیت کوین را برجسته می‌کند. از این رو، می‌توان گفت که کاهش فعالیت‌های درون زنجیره‌ای شبکه بیت کوین، شاید باعث افت قیمت بیت کوین شود؛ اما لزوماً به چنین نتیجه‌ای ختم نمی‌شود.

قیمت بیت کوین در یک نگاه

در زمان تنظیم این گزارش در ساعت ۱۰:۳۰، قیمت بیت کوین به محدوده ۶۲,۵۰۰ دلاری رسیده است که رشدی یک درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته را نشان می‌دهد. عملکرد هفتگی نیز نمایانگر کاهش ۴.۲ درصدی بهای خرید بیت کوین است و در چشم‌انداز ماهانه نیز شاهد افت ۸.۷ درصدی قیمت ارز دیجیتال برتر بازار بوده‌ایم.

آیا با کاهش فعالیت‌های آنچین قیمت بیت کوین ریزش می‌کند؟ 3

گفتنی است که حجم معاملات روزانه نیز در ۲۴ ساعت گذشته به بالای ۱۷.۷۷۷ میلیارد دلار رسیده است. ارزش بازار بیت کوین نیز هم اکنون ۱.۲۱۳ تریلیون دلار است که سهم ۵۳.۸ درصدی این دارایی از کل بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد.

منبع:عصرایران

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا