اخبار ارز دیجیتال

تأیید روند صعودی توسط تحلیلگران؛ بیت‌کوین در مسیر رسیدن به ۹۰هزار دلار است!

افزایش ۱۴ درصدی قیمت بیت کوین در هفته گذشته، معامله‌گران را نسبت به صعودی شدن روند متقاعد کرده است. اکنون به نظر می‌رسد تا زمان رسیدن قیمت به هدف ۹۰ هزار دلار، اصلاح گسترده‌ای در کار نباشد.

تحلیلگران معتقدند که کاهش حدود ۲۱ درصدی قیمت بیت کوین از سقف تاریخی خود در حدود ۷۳۷۳۸ دلار به ۵۸۰۰۰ دلار در ۲ می، اصلاحی لازم برای رسیدن به سطوح بالاتر در آینده بوده است.

به گزارش رمز ارز نیوز، یکی از معامله‌گران معروف حوزه کریپتو به نام رومن (Roman) به الگوی برگشت صعودی در نمودار قیمت بیت کوین طی این هفته، به عنوان یک شاخص قوی اشاره کرده که نشان می‌دهد قیمت این ارز دیجیتال حداقل تا زمانی که ۲۰ درصد بالاتر از سقف تاریخی خود قرار نگیرد، اصلاح گسترده‌ای را تجربه نخواهد کرد.

به گفته تحلیلگران، الگوی معکوس صعودی یک کندل فرفره‌ای (spinning top) است که نزدیک به کف روند نزولی در تاریخ ۲۰ می تشکیل شده و در قیمت ۶۶۲۷۸ دلار بسته شده است. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین حدود ۷۰۰۰۰ دلار قیمت دارد.

جهش اخیر قیمت بیت کوین در بحبوحه افزایش احتمال تأیید صندوق‌های ETF اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تشدید شده است.

در پی این افزایش احتمال، احساسات بازار مثبت شده، به طوری که شاخص ترس و طمع کریپتو تنها در ۲۴ ساعت ۱۲ امتیاز افزایش یافته و در ۲۱ می به سطح طمع افراطی در ۷۶ رسیده است.

جان گلاور، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری لدن (Ledn)، از تاثیر این گمانه‌زنی‌ها بر قیمت بیت کوین شگفت‌زده شده است. او می‌گوید:

فکر نمی‌کردم که افزایش احتمال تأیید صندوق‌های ETF اتریوم بر تقاضا برای بیت کوین تأثیر‌گذار باشد.

گلاور پیش‌بینی کرده که قیمت بیت کوین پیش از رسیدن به سقف جدید اندکی کاهش خواهد یافت؛ زیرا برخی معامله‌گران ممکن است اقدام به فروش دارایی و برداشت سود کنند.

در این میان و بر اساس داده‌های لیکوییدیتی کوین‌گلس (CoinGlass)، علی‌رغم مثبت شدن احساسات بازار، پیش از ادامه روند صعودی بیت کوین، معامله‌گران خود را برای یک نزول جزئی آماده می‌کنند.

طبق این داده‌ها، یک جهش جزئی ۱ درصدی به حدود ۷۱ هزار دلار می‌تواند حدود ۷۶۶.۷۳ میلیون دلار از پوزیشن‌های شورت را لیکویید کند. از طرف دیگر، کاهش ۱ درصدی به حدود ۶۹۴۰۰ دلار، نزدیک به ۱۰۱.۵۴ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ را لیکویید خواهد کرد.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا