اخبار ارز دیجیتال

اهداف سیاسی پشت پرده تأیید ETF اتریوم؛ بایدن به دنبال کسب رأی است؟

اتریوم (ETH) و به طور کلی بازار ارزهای دیجیتال در پی حواشی مربوط به افزایش احتمال تأیید صندوق‌های ETF اسپات این آلت‌کوین، طی یک هفته گذشته روندی صعودی داشته‌اند. در همین راستا، قیمت اتریوم تنها در دو روز گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته و از ۳۸۰۰ دلار گذشته است.

به گزارش رمز ارز نیوز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) روز گذشته به متقاضیان ارائه چنین صندوقی اعلام کرد که فرم درخواست خود را هرچه سریع‌تر به‌روز کرده و ارسال نمایند.

جامعه کریپتو این اعلامیه را به معنی افزایش احتمال تأیید این صندوق‌ها تعبیر کرده است. در این میان، برخی گمان می‌کنند که این تصمیم SEC بیشتر جنبه سیاسی دارد تا نظارتی.

تا هفته گذشته، SEC تمایلی به تعامل با درخواست‌کنندگان ارائه صندوق‌های ETF اسپات اتریوم نداشت، اما این هفته با تغییر موضعی ناگهانی، رویکرد خود را تغییر داد.

سارا وین از شرکت بلاک (The Block) در این باره می‌گوید:

این یک وضعیت کاملاً بی‌سابقه است. آن‌ها (اعضای SEC) هنوز حتی خود هماهنگ نشده‌اند. به همین دلیل، به نظر می‌رسد که مبنای تصمیم صرفا سیاسی باشد.

منابع دیگر نیز معتقدند که تصمیم SEC با توجه به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، می‌تواند انگیزه سیاسی داشته باشد.

دولت بایدن در سال‌های گذشته در مجموع رویکردی ضد کریپتویی داشته و به نظر می‌رسد قصد دارد با تغییر رویکرد در ماه‌های آخر، دیدگاه مثبتی در اذهان ایجاد نماید و توجه رای‌دهندگان جوان را جلب کند.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، طرفدار رمزارزها است و حتی به تازگی اعلام کرده که کمک‌های مالی در قالب ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد.

برخی دیگر از کارشناسان حوزه کریپتو معتقدند که تغییر موضع SEC به طور کامل سیاسی نیست. نیت گراچی، تحلیلگر معروف، عنوان کرده که SEC از ابتدا نیز برای تأیید صندوق‌های ETF اتریوم آماده بوده است.

این رگولاتور اکتبر گذشته ETFهای آتی اتریوم شرکت‌های پروشیرز (ProShares)، ون‌اک (VanEck) و بیت‌وایز (Bitwise) را تأیید کرد که زمینه تأیید صندوق‌های ETF اسپات این رمزارز محسوب می‌شود.

در حال حاضر، هیچ جدول زمانی مشخصی برای تایید صندوق‌های ETF اسپات اتریوم وجود ندارد. با این حال، تحولات فعلی نشان می‌دهد که این صندوق‌ها ممکن است تا اواخر جولای و اوایل آگوست تأیید شوند.

منبع:عصرایران

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا