اخبار روز سینما

مخاطبان ایرانی پیش از این فیلم در کدام فیلم ها با بازیگران ترک در «مست عشق» روبرو شده اند؟ ستاره های مدیترانه ای

فیلم مست عشقی به کارگردانی حسن فتحی با عبور از مرز 50 میلیارد تومان تاکنون دومین فیلم پرفروش سینمای ایران در سال 1403 است.مست عشق که این روزها به خاطر درخشش دو بازیگر اصلی آن؛ پارسا پیروزفر و شهاب حسینی در سینما با استقبال خوبی مواجه شده اند، آنها بخشی از موفقیت خود را مدیون بازیگران ترکیه ای هستند که برخی از آنها با بازی در سریال های معروف ترکی برای ما آشنا هستند و برخی دیگر از بازیگران موفق سینمای ترکی هستند. . نکته مهم این است که «مست عشق» اثری مهم و قدرتمند در کارنامه اکثر آنها محسوب می شود.

به گزارش بازتاب آنلاین، موفقیت «مست عشق» در اکران باعث شد تا به تحلیل بازی بازیگران ترک زبان این فیلم بپردازیم و درباره تک تک آنها اطلاعاتی به دست آوریم.

هانده ارچل کیمیا دختر نانتانی مولانا.

«هنده ارچل» در نقش کیمیا خاتون به شخصیتی باورپذیر برای مخاطب تبدیل شده است.

یکی یکی از مشهورترین بازیگران ترکیه ای که در «مست عشق» ایفای نقش کرده، هانده ارچل بازیگر نقش کیمیا خاتون است. این بازیگر اولین بار در سال 1392 در سریال چکاوک با نقش زاهد به مردم معرفی شد اما شهرت اصلی او به خاطر بازی سلین در سریال عشق از حرف نمی زند و ایدا در “در خانه ام به صدا در می آید.” او جدای از اینها در سریال های «دختر آفتاب»، «مروارید سیال»، «هالکه»، «عزیزه» و… نیز حضور داشت و شهرت خود را از طریق آنها تثبیت کرد. قابل ذکر است که علاوه بر ترکیه، بازی هانده ارچل در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته است. او با وجود شهرتش در سریال های تلویزیونی، قبل از «مست عشق» هرگز در فیلمی بازی نکرده بود. به همین دلیل همکاری با حسن فتحی و ایفای نقش کیمیاخاتون برای او بسیار مهم است.

بانسو سورال | ماریا به نام اسکندر و کینز کیمه خاتون

فیلم
“اندیشه ی روحی” یکی او یکی از ستارگان زن سینمای ترکیه است که در «مست عشق» نقش «مریم» خدمتکار «کیمیا خاتون» را بازی می کند.

بنسو سورال بازیگر نقش مریم نامزد اسکندر در فیلم مست از عشق بود. دختری که از سوی خانواده اسکندر طرد شد و در خانه به فساد مالی پرداخت، اما در نهایت با کمک شمس و مولانا به زندگی عادی بازگشت. سورال اولین بار در سال 2012 با ایفای نقش کوتاهی در سریال «جدایی» وارد عرصه بازیگری شد. او در دو سریال دیگر نقش‌های کوتاهی از خود به جای گذاشت تا اینکه در سال 2015 با بازی در نقش اصلی سریال «دروغگوهای کوچک زیبا» به شهرت رسید. سریالی رازآلود بر اساس سریال آمریکایی «دروغ های کوچک زیبا». یک سال بعد، بازی سورال در سریال «نفوذ» به یک اتفاق بزرگ در کارنامه کاری او تبدیل شد و او را به یک ستاره محبوب تبدیل کرد. پس از آن در سریال پشت بام های شیشه ای بازی کرد و نقش لیلا را بازی کرد. اولین تجربه او به عنوان بازیگر در یک فیلم به «امور سازمان یافته ۲: آنگویلا پیچیده» برمی گردد و بعدها در فیلم «مست عشق» بازی کرد. او در مصاحبه ای گفت که بازی در «مست عشق» مانع از ادامه هر نقشی شده است.

ابراهیم چلیککل اسکندر فرمانده ارتش عثمانی

فیلم
ابراهیم چلیککل در فیلم مست عشقی در نقش «اسکندر» حضور پررنگی دارد.

اسکندر، یکی او یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های فیلم مست عشقی است و در نهایت داستان با تغییرات خلقی و دگرگونی او در حضور شمس به پایان می‌رسد. ابراهیم چیلکول مدت ها به عنوان یک بسکتبالیست حرفه ای ترکیه ای شناخته می شد و بعدها وارد عرصه مدلینگ شد. تا اینکه عثمان سیناو کارگردان معروف ترک از او دعوت می کند تا روی سریالش کار کند. او در سال ۲۰۱۲ جایزه معتبر بهترین بازیگر جوان جشنواره صدری آلیشیک را برای فیلم «فاتح ۱۴۵۳» دریافت کرد و همچنین در سریال‌های «عفت»، «مرحمت»، «گره کور»، «عشق سیاه و سفید» بازی کرد. “، “روزگرانی در چوکوروا” و با بازی در آنها به شهرت رسید. “اسکندر” در فیلم “مست عشق” به کارگردانی حسن فتحی. یکی یکی از نقش های مهم سینمایی او محسوب می شود.

بوران کوزوم علاءالدین | پسر کوچک مولانا.

فیلم
«بوران کوزوم» در فیلم «مست عشق» نقش «علاءالدین» را بازی می کند.

یکی یکی از شخصیت های اصلی فیلم «مست عشق» علاءالدین پسر کوچک مولانا است. پسری که عاشق کیمیاخاتون است و به دلیل حضور شمس تبریزی و خواستگاری او از کیمیاخاتون موقعیت خود را در خطر می بیند و با او دشمن می شود. این نقش را بوران کوزوم بازیگر 31 ساله ترکیه ای بازی کرد. این بازیگر برای اولین بار در بیست سالگی وارد سینما شد و در دو فیلم کوتاه بازی کرد. اولین فعالیت حرفه ای او در سال 2015 در سریال تاریخی «آنالار و آنلر» رخ داد. او در شش قسمت از این سریال نقش سوات را بازی کرد. پس از آن در سریال های «سد سال ماهشتم»، «وطنم تویی»، «تپه شاهین»، «محافظ» و… حضور یافت و در سریال «کشور شما» نقش ستوان یونانی به نام لئون را بازی کرد. که به خاطر آن برنده جایزه پروانه طلایی شد. او اولین حضور سینمایی خود را در سال 2017 در نقش جنید در Cengiz Recai انجام داد، فیلمی که با وجود حضور بازیگران قابل قبول در «مست عشق» با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه نشد. یکی یکی از فیلم های موفق اوست.

خالد ارگانچ | دنیای بهاءالدینی پدر مولانا.

خالد ارگانچ در ایران بسیار معروف است. کسانی که سریال «حریم سلطان» را دنبال کرده اند او را با بازی در نقش سلطان سلیمان می شناسند. در فیلم «مست عشق» نقش پدر مولانا را بازی می کند که البته حضور او چندان پررنگ نیست. او همچنین در سریال هزار و یک شب به شهرت زیادی دست یافت. او همچنین در آثاری چون پدرم و پسرم، علی و نینو، استانبول سرخ، ظهور امپراتوری ها: عثمانی، میهن من، بابل و… حضور داشته است. با این حال مدتی است که خوانندگی می کند و کنسرت های متعددی اجرا می کند.

بوراک توزکوپران جهان سلطان پسر مولانا

فیلم
«بوراک توزکوپران» در نقش سلطان ولد در «مست عشق» حضور گرمی دارد.

سلطان ولید پسر بزرگ مولانا برخلاف علاءالدین پسر کوچک مولانا که نقش بسیار مهمی در روند فیلم مست عشقی داشت در این فیلم نقش پررنگی نداشت. با این حال یکی او یکی از بازیگران مطرح ترکیه است که بسیاری از مخاطبان ایرانی او را از سریال های ترکی می شناسند. بوراک توزکوپران با بازی در نقش اوزان در سریال گوزل به شهرت رسید و در سال 1394 با بازی در نقش علی در سریال غنچه های زخمی بازی او بار دیگر مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت. او در سال ۱۳۹۸ در سریال یکدل بازی کرد و بازی او در سریال عشق در صدای تو مورد توجه قرار گرفت. او پیش از «مست عشق» در فیلم «عشق اینترنتی» بازی کرده بود و حضور در پروژه «مست عشق» و همکاری با حسن فتحی اتفاق مهمی برای او بود.

زن سلما ارگچ کارا خاتون مولانا.

در فیلم مست عشقی همسر مولانا با اینکه تاثیر زیادی در پیشبرد حوادث دارد اما نقش او کوتاه است. سلما ارگچ این نقش را بازی می کند. بازیگری که مخاطبان ایرانی را با بازی در نقش خدیجه سلطان در سریال پرطرفدار «حریم سلطان» می شناسند. او در سریال های دیگری چون «عاصی»، «دختر پشت پنجره»، «مردگان» و… بازی کرده و قبل از «مست عشق» در چند فیلم حضور داشته است. البته آخرین حضور او در سینما به سال 1393 برمی گردد و شش سال پیش پس از بازی در «مست عشق» عملاً در سینما فعالیتی نداشت.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا