اخبار روز سینما

معرفی فیلم پسران.

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم کودکان

انتشار: 2024

ژانر: درام، تعلیق

کارگردان: گوستاو مولر

کشور محصول: دانمارک، سوئد، فرانسه

زبان دانمارکی

امتیاز (imdb): 7.2

امتیاز (گوجه فرنگی گندیده): 80%

بازیگران: سیسه باباد کنوسن، سباستین بول، دار سلیم، یاکوب لومان و…

در مورد فیلم

فیلم «پسران» یا «پسران» درباره اوا، یک افسر آرمان‌گرا زندان است که در زندانی با امنیت بالا در پاریس کار می‌کند. پس از انتقال مرد جوانی به زندان، زندگی اوا به طور ناگهانی تغییر می کند. این زندانی که به جرم قتل محکوم شده است، به نظر می رسد رازهای تاریکی در مورد گذشته اوا حفظ می کند. پس از اینکه ایوا با تازه وارد روبرو می شود، مجبور می شود با گذشته خود و تصمیمات سختی که در زندگی گرفته است روبرو شود…

نظرات

استیون سایتو در نقد فیلم پسران نوشت: “در دنیایی که در اینجا به تصویر کشیده شده است، دستیابی به عدالت واقعی ممکن است دشوار باشد، اما Boys با رسیدن به یک نتیجه کاملاً منصفانه با شخصیت هایی که در یک موقعیت غیرممکن به دام افتاده اند، به آن دست می یابند. آنها سقوط کرده اند.”

پیتر دبروژ می گوید: “پسران داستان پارسا یک زندانبان الهام بخش نیست”. او عقیده داشت که برای طرفداران بورگن، «تصویر نادسن از سیدسه، جنبه غیرقابل پیش‌بینی‌تری را برای ستاره نشان می‌دهد، که در مواقعی با خشم و پشیمانی به سمت وحشی حرکت می‌کند». دبروژ در بررسی خود سوالاتی از قبیل:

“آیا هیچ بررسی پیشینه ای برای زندانبانان دانمارکی وجود ندارد؟”

همچنین “و ضرب و شتم زندانیان تا سر حد مرگ عواقبی ندارد؟”

و در پایان با طرح این سوال که “در فیلم پسران سوال واقعی این است: چرخه کجا متوقف می شود؟

وندی ایدی از ScreenDaily در نقد برلیناله خود از این فیلم نوشت: “مطالعه شخصیتی قانع کننده از زنی که بر خلاف قضاوت بهتر او، به اقدامات بی پروا و خطرناک سوق داده شده است.”

آخرین کلمه

با توجه به اکران اخیر این فیلم (2024)، با وجود نمرات بالایی که تاکنون دریافت کرده، نمی توان درباره «پسران» نظر قاطعانه ای داد، اما تاکنون این فیلم مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است. و با داستان جذاب و اجراهای محکم خود به این مهم دست یافته است.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا