اخبار روز

در این شهر کولر روشن نیست! (+عکس)

نشستن در گرمای سوزان تابستان در مقابل باد خنک کولر و نوشیدن یک لیوان آب یخ بسیار می چسبد! در اکثر شهرهای ایران، بسیاری از خانواده ها دارای تهویه مطبوع هستند، زیرا تصور گذراندن روزهای گرم تابستان بدون تهویه هوا سخت است.

تابستان های گرم، کولر گازی را به وسیله ای ضروری و پرطرفدار تبدیل کرده است تا جایی که حدود 70 درصد ایرانی ها از آن استفاده می کنند، اما شاید جالب باشد که بدانید شهری در کشور ما وجود دارد که به عنوان شهر بدون تهویه مطبوع شناخته می شود.

چالدران، شهری با تهویه مطبوع در ایران

به گزارش دلتامگ، چالدران در دامنه رشته کوه های زاگرس قرار دارد و ارتفاع زیاد آن آب و هوای خنکی را ایجاد کرده است. چالدران یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی و یکی از مرتفع ترین شهرهای ایران است که زمستان های سرد و تابستان های خنک آن را به یک منطقه گردشگری تبدیل کرده است.

بارش شدید باران و برف در این شهر اصلا غیر معمول نیست و حتی مقادیر برف بیش از دو متر در این شهر دیده شده است! بنابراین، جای تعجب نیست که وقتی در این شهر زیبا قدم می زنید، روی پشت بام ها یا کنار پنجره ها دستگاه های تهویه مطبوع نبینید، زیرا مردم این کشور با سرمای طبیعی هوا خود را خنک می کنند.

کولر بخر

اگر به حرف فروشندگان لوازم خانگی گوش کنید، می گویند که چگونه در این منطقه کولر گازی نخرید و در این شهر تا به حال کسی نبوده که به کولر نیاز داشته باشد. اما در سال های اخیر به دلیل وقوع سیلاب های مختلف بخشی از پوشش گیاهی این شهرستان از بین رفته و باعث افزایش دما نسبت به قبل شده است.

در این شهر کولر روشن نیست!

یکی یکی از جاذبه های این شهر خنک برای گردشگران، کلیسایی با شهرت جهانی به نام قره کیلا است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و در 20 کیلومتری شمال شرقی این شهر قرار دارد. این کلیسا یک قبر است یکی یکی از حواریون است و هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا