اخبار روز

صرافی ها تا چه اندازه نرخ ارز در بازار/کاهش قیمت دلار را پیش بینی می کنند؟


به گزارش مانیبان؛ فرهاد رمضان با تاکید بر نقش موثر سیاست های بانک مرکزی در کنترل بازار ارز در داخل کشور، گفت: پس از اجرای سیاست هایی که بانک مرکزی در ابتدای سال جدید اجرا کرده بود، از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون شاهد هستیم. مشاهده شد که قیمت ارز در بازار غیررسمی Y آزاد شروع به کاهش کرد.

رمضان ادامه داد: در حالی که در روزهای اخیر شاهد کاهش چشمگیر قیمت ها در بازار غیررسمی کشور بودیم، هر روز هر اسکناس دلار، درهم و یورو در مرکز مبادلات ارز و طلا و همچنین در بازار حواله مبادله می شود. در بازار ارز نیز همین وضعیت مشاهده می شود به طوری که نرخ ارز تعیین شده از سوی بانک مرکزی برای واردات انواع کالا در حدود 37 هزار و 500 تومان در نوسان است.

دبیر کل جامعه صرافان ایران در تشریح دلایل کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر گفت: با سیاست های بانک مرکزی در حوزه اطلاع رسانی و همچنین با سیاست های دیمس و بهمنمس گذشته. سال گذشته و با ورود مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران در حوزه عرضه اسکناس بازار و عرضه سکه حواله از سوی بانک مرکزی که از سوی شرکت های صادرات محور انجام می شد، قیمت دلار در بازار غیررسمی بازار با مواجه شد. کاهشی که آن نیز قابل توجه بود و تحلیل‌گران و فعالان بازار فارکس معتقدند این رویه همچنان ادامه دارد.

رمضان یادآور شد: از آنجایی که بازار سکه و طلا تقریباً همپوشانی دارند و تأثیر متقابل آنها دوطرفه است، حراج هفتگی عرضه سکه و شمش طلا در مرکز مبادلات می تواند به طور موثری از انتظارات تورمی جلوگیری کند. در بازار. از سوی دیگر، همانطور که گفته شد، در بازار نیما میانگین قیمت سکه های واگذار شده از سوی بانک مرکزی به شرکت های واردکننده 37 هزار و 500 تومان است، بنابراین قیمت کالاها و خدمات باید از این قیمت استخراج شود با توجه به این عوامل نمی توان قیمت های بالاتر از این را پذیرفت. قاعدتا قیمت ها با نرخ های بانک مرکزی هماهنگ است، بنابراین پیش بینی می شود تا پایان سال شاهد کاهش قیمت ارز و خروج از حالت هیجانی باشیم. التهابات


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا