اخبار روز

قیمت نفت کاهش یافت


به گزارش مانیبان؛ در حال حاضر قیمت نفت به عنوان یکی یکی از مهم ترین منابع انرژی در بازار جهانی محسوب می شود. قیمت نفت تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله عرضه و تقاضا، سیاست های کشور، تولید نفت و انرژی های جایگزین و شرایط جهانی است.

قیمت نفت کاهش یافت و شدیدترین کاهش هفتگی در سه ماه اخیر را تجربه کرد. سرمایه گذاران اطلاعات ضعیف شغلی در ایالات متحده و زمان بندی احتمالی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را زیر نظر دارند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 71 سنت کاهش 0.85 درصدی به 82 دلار و 96 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 84 سنت کاهش معادل 1.06 درصد به قیمت 78 دلار و 11 سنت معامله شد.

فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت و سرمایه گذاران نگران هستند که هزینه های بالای استقراض رشد اقتصادی در ایالات متحده به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت جهان را محدود کند.

نفت برنت در هفته گذشته بیش از ۷ درصد و نفت آمریکا ۶.۸ درصد از ارزش خود را از دست داده اند.

داده های اقتصادی ایالات متحده نشان می دهد که اشتغال در ایالات متحده کندتر از حد انتظار رشد کرده است و رشد دستمزد سالانه نیز پایین بوده است. بنابراین، اپراتورها تخمین می زنند که بانک مرکزی آمریکا برای اولین بار در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

در نشست هفته گذشته فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و دلیل آن را تورم بالا عنوان کرد. نرخ بهره بالا باعث کاهش رشد اقتصادی و کاهش تقاضا برای نفت می شود.

شرکت های انرژی آمریکا برای دومین هفته متوالی تعداد چاه های فعال نفت و گاز را کاهش داده اند. تعداد این چاه ها اکنون به کمترین تعداد از ژانویه 2022 رسیده است.

تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا که اولین نشانه از تولید آینده این کشور است، در هفته منتهی به 3 می 8 حلقه کاهش یافت و به 605 حلقه رسید که نشان‌دهنده بزرگترین کاهش هفتگی از سپتامبر 2023 است.

تاثیر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس بر افزایش قیمت نفت از بین رفته است زیرا هر دو طرف آتش بس موقت را بررسی می کنند و مذاکرات صلح به رهبری میانجیگران بین المللی ادامه دارد.

از سوی دیگر، نشست بعدی ائتلاف اوپک پلاس متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن از جمله روسیه قرار است در اول ژوئن برگزار شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا