اخبار خودرو

داج چارجر 1968 با امکانات 2024 ؛ پروژه ای استثنایی با قیمت 22.5 میلیارد تومان

شرکت مستقر در پنسیلوانیا eXoMod یک پروژه بسیار جالب ایجاد کرده است. در این پروژه، نسخه 2023 دوج چلنجر SRT Hellcat Redeye به دوج چارجر 1968 تبدیل شده است!

اگرچه این پروژه بر اساس Challenger توسعه یافته است، اما سازنده آن را Dodge Charger EXOMOD Full Carbon Body Hellcat Redeye مدل 1968 می نامد! با وجود نام طولانی، این پروژه خاص را می توان به عنوان یک خودروی مدرن تحت یک پوسته کلاسیک توصیف کرد.

در این پروژه محدودیتی از نظر بودجه و قیمت وجود ندارد، بنابراین نتیجه نهایی فوق العاده متفاوت و جذاب است. مهندسان eXoMod در اولین قدم بدنه Challenger SRT Hellcat را با بدنه جدیدی جایگزین کرده اند. این بدنه از فیبر کربن ساخته شده و از مدل 1968 دوج چارجر R/T الهام گرفته شده است.

EXOMOD تمام کربن بدن Hellcat Redeye

با توجه به این ویژگی، اشتباه نیست که پروژه eXoMod را ماشین زمان بنامیم. اگرچه این خودرو بیننده را به دوران طلایی خودروهای کلاسیک می برد، اما زیر پوست خود به فناوری های عصر حاضر مجهز شده است. در نتیجه در مقایسه با یک شارژر 50 ساله دارای قدرت بیشتر، امکانات بهتر، ایمنی بالاتر و احتمال آسیب کمتر است.

مشخصات فنی

زیر کاپوت این خودرو یک موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژر قرار دارد. این موتور 807 اسب بخار قدرت و 959 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و یک جعبه دنده شش سرعته دستی نیرو را به چرخ های عقب منتقل می کند. این شارژر متفاوت با تکیه بر یک موتور قدرتمند، شتاب 3.4 ثانیه ای دارد و می تواند در مسیر مستقیم به حداکثر سرعت 327 کیلومتر بر ساعت دست یابد. چنین رکوردهایی را فقط می توان برای یک شارژر اصلی 1968 تصور کرد!

مشخصات فنی پروژه eXoMod

دیسک های خنک کننده وظیفه توقف این شارژر مدرن را بر عهده دارند. همانطور که انتظار می رفت ترمزهای این خودرو از نوع ABS و مجهز به سیستم کمکی است. سیستم کمکی استارت در سربالایی، سیستم تعلیق تطبیقی، فرمان گرم کن، تنظیم برقی صندلی در چهار جهت، دوربین معکوس و سنسورهای پارک از جمله ویژگی های پیشرفته این خودروی به ظاهر قدیمی است.

Dodge Charger که توسط eXoMod ساخته شده است، از رینگ‌های زیبای ۲۰ اینچی و تایرهای Nitto استفاده می‌کند. برخلاف نمای بیرونی که یادآور گذشته است، کابین این خودرو کاملا مدرن و متعلق به عصر حاضر است. داشبورد این عضله مهیج دارای یک صفحه نمایش لمسی 8.4 اینچی در وسط است و تقریباً تمامی امکانات از طریق آن قابل کنترل است. در پشت فرمان، یک صفحه نمایش دیجیتال وظیفه ارائه اطلاعات ضروری را بر عهده دارد. این نمایشگر قابل تنظیم است و می تواند اطلاعاتی مشابه آمپر آنالوگ را نمایش دهد.

دوج چارجر 1968 با ویژگی های 2024; پروژه ای استثنایی با قیمت 22.5 میلیارد تومان

قیمت استثنایی برای یک پروژه استثنایی

شرکت eXoMod پروژه جذاب خود را با قیمت 379900 دلار به فروش رسانده است. این رقم در زمان نگارش چیزی معادل 22.5 میلیارد تومان است! آیا این خودرو ارزش پرداخت چنین رقمی را دارد؟

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا