اخبار روز

توجه داشته باشید این خودروها از معاینه فنی معاف هستند!


به گزارش مانیبان به نقل از عنوان کوتاه، معاینه فنی خودروها برای حفظ ایمنی و سلامت جامعه بسیار ضروری است. در شهر تهران که تردد در آن بسیار شدید است، خودروهایی که وضعیت فنی نامناسبی دارند می‌توانند باعث تصادفات شدید و حتی مرگ افراد شوند. بنابراین، MOT وسیله نقلیه برای اطمینان از سلامت و ایمنی خود و دیگران بسیار مهم است. علاوه بر این، در صورت رد شدن از تست معاینه فنی، ممکن است مشمول جریمه قانونی شوید. بنابراین بهتر است به طور منظم و دوره ای معاینه فنی خودروهای خود را انجام دهید.

سید محمد مهدی میرزایی قمی; رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به تشریح خودروهای شخصی مشمول معاینه فنی در اولین ماه سال جاری پرداخت و اظهار داشت: طبق قانون خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چهار سال از معاینه فنی معاف هستند. از شهروندان تقاضا می شود جهت توزیع مراجع در طول سال با توجه به ماه تولید خودرو، معاینه فنی دوره ای انجام دهند.

وی تصریح کرد: در فروردین خودروهای تولید داخل در این ماه. فروردین خودروهای وارداتی از اسفند 99 و قبل از آن مشمول معاینه فنی می شوند، همچنین معاینه فنی خودروها با دوربین در سطح شهر کنترل می شود و خودروهای فاقد معاینه فنی در تردد روزانه 52 هزار تومان جریمه خواهند شد.

میرزایی قمی درباره وضعیت مراجعات از ابتدای سال تاکنون افزود: با توجه به سرویس دهی مستمر مراکز معاینه فنی در ایام نوروز، از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 22 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی ارجاع شده است. شهرستان های تهران که یک 10 درصد این مراجع مربوط به خودروهایی است که امسال معاینه فنی شده اند.

رئیس ستاد معاینه فنی خودرو تهران گفت: بخشی از این مراجعات مربوط به خودروهای میهمانان نوروزی تهران بود که برای رفاه حال این عزیزان در نیمه اول سال است. فروردین در ماه پذیرش کلیه مراکز آزمون فنی تهران به صورت حضوری انجام می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا