اخبار روز

عادات به ظاهر بی ضرری که ناآگاهانه از آنها برای آسیب رساندن به سلامتی خود استفاده می کنیم

چیزهایی که ما به آنها عادت کرده ایم همیشه آنطور که به نظر می رسد ساده نیستند. برخی از آنها مضر هستند، برخی دیگر حتی می توانند بسیار خطرناک باشند.

به گزارش روزیاتو، در زیر در مورد فعالیت های معمولی که می توانند به سلامتی ما آسیب بزنند صحبت خواهیم کرد.

1- پا روی همدیگر بگذارید

مطالعات متعدد نشان داده اند که نشستن به صورت ضربدری (روی صندلی یا روی زمین) منجر به فشار خون بالا، رگ های واریسی و آسیب عصبی می شود.

۲- استفاده از عینک آفتابی ارزان قیمت

برای کاهش هزینه ها، بسیاری از تولیدکنندگان عینک آفتابی از پلاستیک ارزان قیمت به عنوان عدسی استفاده می کنند که از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت نمی کند و می تواند باعث سوختگی شبکیه در زیر نور شدید خورشید شود.

عدسی عینک مردمک چشم را گشاد می کند و اجازه می دهد اشعه ماوراء بنفش بیشتری وارد شود که بسیار خطرناکتر از عینک نزدن است. اشعه ماوراء بنفش در مقادیر زیاد می تواند باعث آب مروارید، آسیب چشم یا حتی سرطان شود.

3- آب زیاد بنوشید

بله، شما درست این را متوجه شدید؛ نوشیدن آب زیاد به اندازه نوشیدن آب کم مضر است. محققان می گویند میزان آب مورد نیاز بدن برای هر فرد متفاوت است. اگر فعال هستید و ورزش می کنید، آب بیشتری بنوشید. با این حال، اگر مشکلات کلیوی یا قلبی عروقی دارید، آب کمتری بنوشید.

با این حال، بهترین راه برای تعیین نیاز روزانه به آب، احساس تشنگی است. اگر احساس تشنگی نمی کنید، خودتان را مجبور به نوشیدن آب نکنید.

4- استفاده از کیسه آب گرم

استفاده از سرما یا گرما یک روش رایج برای تسکین درد است. اما برای بسیاری از مشکلات پزشکی مانند خونریزی و التهاب شدید در ناحیه شکم (آپاندیسیت، کوله سیستیت یا کوله سیستیت حاد و پانکراتیت)، استفاده از کیسه آب گرم ضروری نیست. یا التهاب ناگهانی پانکراس) و اولین ساعات و روزهای پس از رگ به رگ شدن یا آسیب دیدگی. استفاده از کیسه آب گرم در طول درمان سرطان نیز مضر است.

5- پاپ کورن مایکروویو درست کنید

مشکل طرز تهیه پاپ کورن نیست، بلکه مشکل محتویات بسته بندی پاپ کورن است. خطر اصلی در یک ماده شیمیایی نامیده می شود دی فولاد یک روغن مصنوعی و طعم دهنده است. این روغن پس از گرم شدن تبخیر می شود و می تواند وارد ریه ها شده و به آنها آسیب برساند. برای کاهش خطر این مشکل می توانید قبل از خوردن پاپ کورن صبر کنید تا خنک شود.

6- غذا خوردن پشت میز

همه محیط های کاری یکسان نیستند اما بسیاری از آنها فضای مناسبی برای غذا خوردن ندارند و بدتر از آن مملو از باکتری هایی هستند که مطمئنا برای سلامتی مضر هستند. علاوه بر این، بوی غذای شما می تواند همکاران شما را آزار دهد. علاوه بر این، وقتی پشت میز غذا می خورید، معده شما نمی تواند غذا را به درستی هضم کند، زیرا مغز شما نمی تواند روی آن تمرکز کند.

7- کفش های دم باز بپوشید

برای زنده ماندن در تابستان، پوشیدن لباس های گشاد و خنک ضروری است، همین امر در مورد کفش نیز صدق می کند. اما مشکل اینجاست: کفش های پنجه باز احتمال آسیب دیدگی پا را افزایش می دهند، از زخم و عفونت گرفته تا نیش حشرات.

8- شیر بدون چربی بنوشید

وقتی عباراتی مانند “شیر کم چرب” یا “شیر بدون چربی” را می بینید، ممکن است فکر کنید که آنها همان نوشیدنی شیر هستند، با این تفاوت که حاوی چربی کمتر یا بدون چربی است. اما این نوع شیرها از نظر فواید و خواص قابل مقایسه با شیر معمولی نیستند.

با چربی زدایی شیر، ویتامین های آن نیز از بین می رود و به جای آن مواد مصنوعی به شیر اضافه می شود که اصلا برای سلامتی شما مفید نیست. بسیاری از تولید کنندگان از پودر شیر برای تولید شیر کم چرب یا بدون چربی استفاده می کنند که می تواند کلسترول موجود در شیر را اکسید کند. مطالعات حیوانی نشان داده است که مصرف کلسترول اکسید شده باعث ایجاد پلاک در رگ ها می شود و خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا