اخبار روز

نرخ جدید سود بین بانکی اعلام شد/جدول

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به 28 اسفندماه افزایش یافت اردیبهشت ماه این ماه نسبت به هفته قبل بدون تغییر باقی ماند و 23.5 درصد اعلام شد. این قیمت برای هفته منتهی به 12 دسامبر معتبر است اردیبهشت ماه این ماه به 23.5 درصد رسیده بود که نسبت به هفته قبل 100 درصد کاهش داشت.

تسنیم در گزارشی نوشت: نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ سود بین بانکی در این ماه با کاهش صد درصدی نسبت به هفته قبل به 23.51 درصد رسید. این نرخ به جز هفته منتهی به بیست و نهم از ابتدای سال جاری روند کاهشی داشته است فروردین ماه. نرخ سود بین بانکی در هفته گذشته فروردین با افزایش همراه بود و به 23.52 درصد رسید که نسبت به هفته قبل 400 درصد افزایش داشت.

نرخ سود بین بانکی برای هفته منتهی به 22 مارس فروردین این ماه به 23.48 درصد رسید که نسبت به هفته قبل نیم درصد کاهش داشت. نرخ سود بین بانکی در هفته اول فروردین امسال 23.62 درصد بود. در دومین هفته از اولین ماه سال جدید با افت 400 درصدی به 23.58 درصد رسید.

این نرخ در هفته آخر اسفند 1402 به 23.66 درصد رسید که نشان دهنده بالاترین نرخ سود بین بانکی آبان است که یک ماه بعد در نظر گرفته شده است. بالاترین رکورد این میزان در هفته اول مهر 1402 ثبت شد. در پایان هفته منتهی به 5 اکتبر 1402، نرخ سود بین بانکی به 23.80 درصد افزایش یافت و رکورد 10 ساله را شکست. پس از آن، البته روند کاهش نرخ سود بین بانکی در هفته اول آغاز شد و به 23.71 درصد رسید و سپس وارد کانال های پایین شد.

نرخ سود بین بانکی چقدر است؟

بانک ها ممکن است در دوره های مالی کوتاه مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی مواجه شوند. اگر بانکی کسری نقدینگی دارد باید با استقراض آن را جبران کند تا به تعادل برسد. برای اینکه بانک ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی متکی نباشند، بازاری به نام بازار بین بانکی تشکیل داده اند که در آن به یکدیگر وام می دهند. اکثر وام های بین بانکی سررسید کوتاه مدت یک هفته یا کمتر دارند. بانک ها بر اساس نرخ سودی به نام نرخ بین بانکی به یکدیگر وام می دهند.

۲۲۳۲۲۵

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا