اخبار روز

یارانه متفاوت برای اردیبهشت ماه; 800 هزار تومان


به گزارش بازتاب آنلاین، سید صولت مرتضوی در مراسم تجلیل از بانوان در عرصه کار و تولید و در واحدهای تولیدی دوستدار خانواده اظهار داشت: زن در فرهنگ و تمدن اسلامی و در احکام و آموزه های دینی از جایگاه و منزلت والایی برخوردار است زنان امروز در عرصه های مختلف رشد و تولید، آموزش و نفوذ در جامعه می درخشند.

وی با اشاره به آمار زنان بیمه شده در محیط کار، گفت: بر اساس آمار از 16 میلیون و 191 هزار بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کار، حدود 3 میلیون و 795 هزار نفر را کارگران تشکیل می دهند که در دانشگاه ها، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان به شمار می روند. بهترین معلمان و پرستاران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به یکی از شرکت های قطعه سازی خودرو با بیان اینکه کار و تولید برای انسان ثبات، عزت، عزت و اقتدار است و بستر رشد انسان را فراهم می کند، تصریح کرد: از حضور گسترده بانوان در این مجموعه کارگاهی خرسندیم. بیش از 5000 نفر در این مجموعه آموزش دیده اند که بیش از نیمی از آنها زن هستند. زنان در این کارخانه در زمینه های مختلف تحقیق، نوآوری و شکوفایی، طراحی، مهندسی و تولید فعالیت می کنند.

وی گفت: اقتصاد ما بر اساس اصول 43 و 43 قانون اساسی به سه دسته دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم می شود. حوزه اقتصاد دولتی آن است که بخشی از اقتصاد که صرفاً به اقتدار و امنیت ملی ما مربوط می شود، بقیه اقتصاد باید در دست مردان و زنان زحمتکشی باشد که هنر تولید و ایجاد اشتغال دارند. و این دو بخش دیگر به عنوان اقتصاد خصوصی و تعاونی تعریف می شوند.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از منظر قانون اساسی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، بیش از 80 درصد اقتصاد کشور باید در دستان توانمند بخش خصوصی باشد و امروز داریم. نمونه بارز موفقیت بخش خصوصی بود.

مرتضوی با بیان اینکه جهش با رشد متفاوت است گفت: جهش به معنای حرکت فوق العاده و اقدام خارق العاده است و در سال 1403 باید بپریم و بپریم و این جهش نیازمند همت و در راس آن همت دولت است.

وی ادامه داد: به عنوان کارگزاران نظام باید تلاش کنیم تا با مشارکت مردم بستر رشد را فراهم کنیم و راه این کار رفع موانع و موانع تولید و پرهیز از دخالت های بی مورد ادارات در حوزه تولید است. .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال تصریح کرد: اگر می خواهیم دستور مقام معظم رهبری به درستی اجرا شود باید ابتدا از دولت شروع کنیم. ما به عنوان کارگزاران دولت حاضریم دست قدرتمند کارگران و کارفرمایان را در این زمینه بفشاریم. موضوع بعدی مشارکت مردم است. قطعا جهش بدون مشارکت مردم انجام نمی شود و اگر جهش تولیدی را به مردم بسپاریم، طیف اطلاعاتی کارگزاران به برخی تخلفات و یا احیاناً مفاسد اقتصادی افزایش می یابد.

بررسی یارانه تشویقی 220 هزار تومانی کالابرگ

وزیر کار در حاشیه مراسم تجلیل از بانوان در محیط کار و تولید، درباره ادامه اجرای طرح فجرانه کالابرگ اظهار داشت: در حال بررسی پرداخت یارانه تشویقی 220 هزار تومانی کالابرگ الکترونیکی هستیم. نتیجه به زودی اعلام خواهد شد.”

وی همچنین درباره تخصیص اقدامات قضایی برای نوزادان و متولدین 1403 گفت: پیگیری این موضوع از سوی سخنگوی دولت.

مرتضوی در ادامه درباره اصلاح قانون کار اظهار داشت: از آنجایی که در حال حاضر یک تشکل کارگری در شورای عالی کار حضور دارد، هنگام ارائه لایحه اصلاح موادی از قانون کار، دو تشکل قانونی دیگر نیز در شورای عالی کار حضور داشته باشند. شورا. .

به گفته وی، وظیفه شورای عالی کار تنها تعیین حداقل دستمزد نیست، بلکه وظایف دیگری نیز دارد، بنابراین پیشنهاد می کنیم با مشورت شرکای اجتماعی در مجلس، حداقل دستمزد کارگران در لایحه بودجه تعیین شود. . که همزمان با حقوق کارمندان دولت از نمایندگان جامعه تشکیل شده است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا