اخبار روز

کرج کاندیدای انتخاب یونسکو به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال ۲۰۲۶ شد

9 به گزارش مگتو البرز، سعید جباری انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار داشت: بر اساس شاخص های تعریف شده و سوابق شهرستان های فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و همچنین نتایج به دست آمده در گذشته برخی از شهرهای ایران از دیرباز پایتخت کتاب ایران بوده است. شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده است.

وی گفت: شهر کرج نیز مدیون برنامه های متنوع و فعالیت های مناسب و شایسته ای است که در سال گذشته با همت آیت الله حمدانی امام جمعه فرهیخته کرج و دکتر دکتر عبداللهی فرماندار پرتلاش و همچنین مهندس کیانی شهردار کرج و حجت الاسلام سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا. شهر کرج جناب آقای مهندس العواد مشاور استاندار جناب آقای دکتر کاظمینی مدیر کل امور اجتماعی استانداری و سرکار خانم اسفندیاری مدیر انجمن بخان در کنار ما و مجری طرح و سایر دستگاه های اجرایی استان و همچنین دبیر اداره کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، فرصت رقابت در این حوزه را به یک فرهنگ بین المللی دست یافته است.

دبیر شورای فرهنگی عمومی استان البرز در ادامه افزود: ضمن تبریک این رویداد به دست اندرکاران فرهنگی و هنری استان البرز، همکاری و حمایت همه دستگاه های اجرایی استان، شهرداری ها، نهادها و نهادهای فرهنگی را خواستار هستیم تا خداوند متعال مایلیم با همدلی و اتحاد شکل گرفته و انرژی دوگانه برخاسته از موفقیت کرج به عنوان شهری دوستدار کتاب و شهر خلاق در سواد خواندن در مسابقه پایتخت کتاب ایران در سال گذشته شاهد باشیم. انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال 2026 توسط یونسکو و شهر کرج به عنوان. نماد کتاب و کتابخوانی را به تمام دنیا معرفی کنیم.

جابری انصاری در پایان از اقدامات انجام شده توسط دکتر قدردانی کرد. اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر جان علی پور، مدیرکل مجامع و تشکل های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی ابراز امیدواری کرد که با تلاش مشترک همه عوامل فرهنگی و مسئولان هنری و ارشد کشور استان نه تنها می تواند عنوان پایتخت کتاب را در سطح ملی و بین المللی کسب کند، بلکه شاهد ارتقای شاخص های فرهنگی به ویژه سرانه کتابخوانی است.

۴۶

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا