اخبار روز

شما می توانید در 18 ساعت صاحب خانه شوید! (+تصاویر)

عصر ایران معماری پرینت سه بعدی از زمان معرفی، سر و صدایی در صنعت ساخت و ساز ایجاد کرده است. این یک راه حل عالی برای قیمت های بالای مسکن (در اروپا) است که به مردم گزینه های کم هزینه و سریع می دهد.

خانه ای که از فناوری چاپ سه بعدی استفاده می کند

شرکت پرتغالی Havelar از فناوری استفاده می کند پرینت سه بعدی خانه ای ارائه شده است که تنها 18 ساعت دیگر چاپ می شود. این خانه در پورتو، دومین شهر بزرگ پرتغال واقع شده است. این هست یک صفحه اصلی دارای دو اتاق خواب به مساحت 80 متر مربع و با چاپگر BOD2 شرکت COBOD چاپ شده است.

این خانه را می توان با 1500 یورو در هر متر مربع ساخت که در مقایسه با میانگین قیمت 3104 یورو (تقریباً 3330 دلار) برای هر متر مربع برای یک خانه در پورتو منطقی تر به نظر می رسد. این قیمت ارزان تر به دلیل سرعت ساخت پرینتر سه بعدی است.

خانه ای که در 18 ساعت چاپ شده است

چاپگر سه بعدی یک طرح اولیه را دنبال می کند و یک مخلوط سیمان مانند را در لایه ها از یک نازل بیرون می آورد. این ساختار اساسی خانه را تشکیل می دهد. فرآیند چاپ تقریباً 18 ساعت طول می کشد. سازندگان سپس ساخت و ساز را با نصب در، پانل ها، پنجره ها و سقف تکمیل می کنند. آنها همچنین سایر امکانات مورد نیاز را به صورت دستی نصب می کنند. در مجموع ساخت این خانه تا دو ماه دیگر به پایان می رسد.

راه حل خوبی برای مشکل مسکن

خانه چاپ سه بعدی Havlar یک خانه یک طبقه با دیوارهای راه راه است که در ساخت آن مشهود است. پرینتر سه بعدی مورد نیاز است. فضای داخلی شامل یک آشپزخانه مرکزی و اتاق غذاخوری و همچنین دو اتاق خواب، یک اتاق نشیمن و حمام است.

این خانه ممکن است در مقایسه با نمونه های لوکس و پیشرفته چاپ سه بعدی ساده و مینیمالیستی به نظر برسد، اما با توجه به قیمت، در واقع گزینه ارزان تری برای چیزی است که صاحب آن می گیرد.

خانه ای که در 18 ساعت چاپ شده است

به گفته رودریگو ویلاس بواس، یکی از بنیانگذاران Havlar، ما قصد داریم با شرکای همکاری کنیم که خود را به عنوان ایجاد جوامع پایدار و قابل دسترس می دانند. یک زوج جوان با 150000 یورو می توانند خانه ای را که همیشه آرزوی آن را داشتند در منطقه ای با دسترسی و خدمات خوب به دست آورند.

این اولی است صفحه اصلی چاپ سه بعدی توسط هاولار توسعه داده شد، اما این شرکت قصد دارد تا سال 2030 روند تولید را با تغییر به مصالح ساختمانی جایگزین افزایش دهد و حتی به شرایط انتشار کربن خنثی دست یابد.

خانه ای که در 18 ساعت چاپ شده است

خانه ای که در 18 ساعت چاپ شده است

خانه ای که در 18 ساعت چاپ شده است

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا