اخبار روز

خبر مهم کرایه تاکسی در تهران


به گزارش مانیبان، سعید بشیری در تشریح پویا و هوشمند بودن سامانه کرایه تاکسی در تهران، اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده در سراسر کشور به ویژه کلانشهرها، با توجه به اینکه با طیف وسیعی از افراد شاغل در این شهر مواجه هستیم. بخش، تاکسی ها در سیستم حمل و نقل هستند. و حمل و نقل عمومی ضرورت اکثریت جامعه شهری تهران است و رانندگان تاکسی از جمله شرکت هایی هستند که درگیر مشکلات استهلاک خودرو هستند که ارتباط مستقیمی با نرخ تورم دارد.

وی افزود: وظیفه هیئت تطبیق در استانداری تهران تطبیق پیشنهادات با مصوبات اولیه است که بر اساس مصوبات اولیه حداکثر نرخ با توجه به نرخ تورم اعلام می شود، البته در این زمینه وضعیت متوسطی وجود دارد. . و در برخی جاها این رشد کمتر از میزانی است که اعلام شده است. در رعایت مصوبات اولیه باید هم شرایط شهروندان و هم رانندگان را در نظر بگیریم، لذا این موضوع را بر اساس ماده 90 قانون در جلسه اجرا بررسی و مصوبات اولیه را رعایت می کنیم.

به گفته بشیری، با بررسی های در حال انجام اگر در اعداد و ارقام متوجه شدیم که پیشنهادات بالاتر از نرخ تورم است، به شدت به آن می پردازیم و این یک موضوع خط قرمز است. خدمات یا عوارض نیز بود. بحث کردیم، مثل عوارض طرح ترافیک، دعوا کردیم و نرخ پیشنهادی را کاهش دادیم.

معاون استاندار تهران ادامه داد: در خصوص تعیین کرایه حمل و نقل عمومی با بررسی جداول متوجه شدیم که در تعیین مبلغ کرایه آگهی شده قانون رعایت شده است. حتی وقتی به کلانشهرهای دیگر نگاه کردیم، دیدیم که با همین رویکرد پیش رفتند و همان سازوکار را اجرا کردند، تاکسی سهم بالایی در سبد درآمدی رانندگان و در سبد درآمدی شهروندان دارد و باید به نقطه ای برسیم. تعادل در این بیایید به این نکته برسیم و نمی‌توانیم طوری رفتار کنیم که مثلاً طبقه تاکسی‌رانان آسیب ببینند یا شهروندان از این طرف آسیب ببینند.

رعایت حداکثر نرخ تورم برای تعیین نرخ کرایه تاکسی

وی گفت: بنابراین تاکید ما بر این است که در بحث تاکسی نیز همان موضوع رعایت حداکثر نرخ تورم لحاظ شود. این رویکرد هیئت تعدیل است و قبلا هم اعلام شده است. اما نکته مهمی وجود دارد، در مصوبات این دوره دیدیم که به این موضوع اشاره شده است که شهرداری تهران موظف است از لحظه ابلاغ مصوبه تا مراحل سه و شش ماهه، سامانه هوشمندی را بر اساس طراحی مجموعه ای از مولفه ها مانند مسافت، جغرافیای سرویس، وضعیت ترافیک و … که در هوشمندسازی و تنظیم نرخ ها بسیار موثر خواهد بود.

پیگیری استاندار با شورا و شهرداری برای طراحی سامانه هوشمند کرایه تاکسی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه پیگیر این موضوع در استانداری هستیم و از شورا و شهرداری در این زمینه پیگیری کرده ایم تا این سامانه سریعتر طراحی شود. ریتم. می توان هوشمندتر کرد، وی ادامه داد: این امر منجر به تعدیل قیمت ها می شود که باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد، زیرا تعدادی از مناطق تهران از نظر جغرافیایی، اقلیمی و ترافیکی با سایر مناطق متفاوت هستند و به دلیل اینکه این سیستم هوشمند و پویا است، نرخ تعیین می شود و فرآیند به صورت الکترونیکی انجام می شود و از این طریق به سمت دریافت 100 درصد الکترونیکی نرخ و سایر موارد پیش می رویم.

تاکید استاندار تهران بر تعدیل کرایه تاکسی ها

وی افزود: این یکی یکی از مطالبات اصلی و مهمی است که در این مدت روی این موضوع کار شده است و می بینیم که این موضوع باید طبق مصوبه شورا انجام شود و در حال حاضر تمرکز استانداری روی بحث تاکسی این است که به سمت تعدیل وضعیت حرکت شود. نرخ. و کاهش ندهد زیرا کاهش بی عدالتی به نفع تاکسیرانی است و این تعدیل باید هم در سبد درآمد خانوار شهروندان رعایت شود و هم در سبد درآمدی رانندگان تاکسی، این مصوبه با همین رویکرد تدوین شده است.

منبع: ایسنا


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا