اخبار روز

هشدار، هرگز به این دلیل طلای مستعمل نخرید!


به گزارش مانیبان به نقل از اردوی جوان خبرنگاران جوان، رئیس اتحادیه طلافروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند، طلایی که کد استاندارد ندارد قابل ردیابی نیست.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: خرید طلای دست دوم به دلیل نداشتن کد استاندارد بی خطر نیست و به تولیدکنندگان این صنف نیز آسیب وارد کرده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در سال های اخیر در بین جوانان کشور و حتی جهان تمایل به خرید الماس های بدلی مانند نقره و حتی استیل افزایش یافته است. اما این خرید سرمایه گذاری محسوب نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه خرید طلا در گذشته پشتوانه مطمئنی برای خانواده محسوب می شد، خاطرنشان کرد: این فلز گرانبها علاوه بر ارزش و نقدینگی بالای طلا دارای ارزش افزوده بلندمدت نیز می باشد. اما فروش طلای دست دوم تخلف است و به چرخه تولید طلا آسیب وارد کرده است.

بذرافشان به مردم توصیه کرد از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند و گفت: مردم با توجه به تنوع دستمزد در صنعت طلا می توانند مصنوعات طلای نو را با کد استاندارد حداقل دستمزد خریداری کنند. طلایی که دارای کد استاندارد نباشد قابل ردیابی نیست.

وی تاکید کرد: نگرش مردم باید تغییر کند و گجت های جدید بخرند. با این روش بخش تولیدی که آسیب های اقتصادی و مالی دیده است تقویت می شود و امنیت سرمایه های مردمی حفظ می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا