اخبار خودرو

وزیر صمت : تمام تاکسی ها و اتوبوس ها باید برقی شود

وزیر صمت : تمام تاکسی ها و اتوبوس ها باید برقی شود

وزیر صمت گفت که ذخیره انرژی یکی یکی از اهداف دولت سیزدهم است، تصریح کرد: مهندسان باید ایده هایی ارائه دهند که مصرف انرژی را کاهش دهد. تمام تاکسی ها و اتوبوس ها باید برقی شوند تا انرژی کمتری مصرف شود.

گزارش کردن آخرین ماشین به گزارش تسنیم از اراک، عباس علی آبادی دقایقی پیش در سی و دومین همایش بین المللی مهندسی مکانیک در دانشگاه صنعتی اراک اظهار داشت: ساخت توربین در کشور نشان می دهد که تحول بزرگی در حوزه مهندسی مکانیک رخ داده است. که افتخاری ماندگار است و نامش در جهان می درخشد، امروز ما را به عنوان کشوری صاحب فناوری می شناسند، اما با وجود همه توانمندی ها، در برخی محافل مورد انتقاد قرار می گیریم.

وی افزود: کنسرسیوم توسعه اقتصادی ابتکار ارزشمندی است که در استان مرکزی شکل گرفته و باید به آن بها داد. در سال تولید کبیسه با مشارکت مردم که از سوی مقام معظم رهبری تعیین شده است، مردم باید حضور داشته باشند، بنابراین باید تمام سرمایه های خرد مردم در کنسرسیوم توسعه اقتصادی گنجانده شود تا همه ساکنان استان می تواند به عضویت در این کنسرسیوم افتخار کند، زیرا این صندوق مسئولیت اجرای پروژه ها را بر عهده دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اولین تعهد همه مردم به محیط زیست است. یکی یکی از اهداف ما این است که همیشه در کنفرانس ها به محیط زیست توجه کنیم و در همایش ها بحث هوای پاک را ادامه می دهیم، مهندسان مکانیک باید مشکلات بزرگ کشور مانند اقلیم را حل کنند. یکی یکی از بزرگترین چالش های اراک مشکل برق است، حتی اگر نیروگاه گازوئیل یا گازوئیل مصرف نکند، باز هم پدیده سرمایه گذاری انرژی در کشور بسیار بی رویه و اشتباه است. مصرف انرژی باید کاهش یابد.

علی آبادی تصریح کرد: مهندسان باید به فکر کاهش مصرف انرژی باشند. تمام تاکسی ها و اتوبوس ها باید برقی شوند تا انرژی کمتری مصرف شود. اولین خوردوها در سال 1346 برقی شدند. ذخیره انرژی امروز یکی یکی از اهداف دولت سیزدهم، بی آلایندگی شهر اراک است، بنابراین مهندسان استان باید برای کاهش آلودگی و حل مشکل آب اراک برنامه ریزی های مناسب ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در کشور اگر مردم مشارکت نکنند جهشی وجود ندارد و اگر تولید جذاب نباشد جهشی وجود ندارد. یکی یکی از ابتکارات کشور این است که در زمانی که هیچکس در دنیا به فکر ارتباط با ایران و آمدن به ایران نبود، توانستیم 2200 تاجر را در کشور بپذیریم در حالی که 3800 تاجر متقاضی بودند، اما فقط حدود 2000 نفر. پذیرفته شد و نشان می دهد که فرصت های خوبی در کشور ایجاد شده است، وزارت امنیت از صنایعی که صادرات دارند حمایت می کند. وزارت صنعت به هیچکس ارز نمی دهد بلکه باید ارز ایجاد شود و هر شرکتی که توانسته با خلاقیت و نوآوری و مهندسی کالا تولید و صادر کند ارز متعلق به خود شرکت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همه محصولات را نباید در ایران خریداری کرد، اما دانشجویان ایرانی زیاد خرید می کنند. مهندسی مکانیک در مقایسه با سایر علوم، آثار جدیدی ایجاد کرده است، هوش، انسان، ابزار و پیوند سرنوشتی است که خداوند برای انسان تعیین کرده است و هوش انسان باید بر هوش مصنوعی چیره شود.

علی آبادی خاطرنشان کرد: در این همایش 689 مقاله ارائه شد که از این تعداد 423 مقاله توسط داوران بیش از 850 نفر و 94 دبیر تخصصی پذیرفته شد که بیشتر مقالات در زمینه ترمومکانیک و انتقال حرارت دریافت شد. در حاشیه این همایش هفت نشست تخصصی، 4 کارگاه آموزشی و 5 کنفرانس کلیدی برگزار می شود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا