اخبار روز

جزئیات پرداخت وام از 40 تا 300 میلیون تومان برای سپرده مسکن

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین: با نزدیک شدن به فصل جابجایی در بازار املاک، بهترین راه برای مستأجران برای جلوگیری از تاثیر تورم بر حوزه املاک، افزایش پیش پرداخت یا وام مسکن است. البته در صورت موافقت صاحبخانه.

با تصویب شورای پول و اعتبار، میزان تسهیلات ودیعه مسکن در حال حاضر در تهران 200 میلیون تومان، در مراکز استان ها 150 میلیون تومان، در شهرستان ها 100 میلیون تومان و در روستاها 40 میلیون تومان است. نرخ سود این تسهیلات 18 درصد و مدت بازپرداخت 60 ماهه است.

تسنیم نوشت: از سوی دیگر بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان، 300 میلیون تومان وام و سپرده مسکن در قالب وام به خانوارهای واجد شرایط پرداخت می شود.

طبق سیاست فروردین بانک مرکزی در ماه جاری اعلام کرد این تسهیلات از اولین تاریخ فقط برای خانواده ها است فروردین 99 فرزند سوم یا بیشتر خواهد داشت. بر این اساس موسسات اعتباری موظفند پس از احراز اعتبار متقاضیان و در صورت عدم بازپرداخت وام آنها، جهت ارائه ضامن، نسبت به اعتبار سنجی یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه یک آنها یا سایر دارایی های مالی اقدام نمایند. آنها فقط یک سفته و یک ضامن برای پرداخت تسهیلات.

به گزارش تسنیم، بر اساس اظهارات سه روز پیش مدیرکل دفتر طرح های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی، وضعیت پرداخت وام سپرده با سود 18 درصد چندان خوب نیست و نه یک میلیون نفر برای دریافت تسهیلات در صف ایستاده اند.

سید احمد خادمیان گفت: تاکنون یک میلیون و 654 هزار و 36 متقاضی در سامانه tem.mrud.ir ثبت نام کرده اند که از این تعداد یک میلیون و 469 هزار و 875 نفر واجد شرایط دریافت وام مسکن شناسایی شده اند. از این تعداد یک میلیون و 33 هزار و 305 نفر برای دریافت وام مسکن نزد بانک ها ثبت نام کردند و بانک ها با 445 هزار و 68 نفر (30 درصد) قرارداد منعقد کردند.

وی تاکید کرد: بر اساس تکلیف قانونی لازم است بانک ها در پرداخت تسهیلات به وام های معرفی شده تسریع کنند.

۲۲۰

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا