اخبار روز

روایت حسن روحانی از مقاومت امام خمینی در برابر ارتباط سازمان اطلاعات با رهبری و بیت ایشان

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین به نقل از سایت حجت الاسلام والمسلمین رئیس دولت یازدهم و دوازدهم، حسن روحانی در گفتگو با مستندسازان از جلسه کمیسیون مشترک مجلس در این باره خبر داد. احمد تشكيل سازمان اطلاعات كشور با حضور سيد احمد خميني و انتقال نظر امام از طريق ايشان است:

حاج احمد آقا را به کمیسیونی که مشخصاً مسئول تشکیل سازمان اطلاعات کشور بود دعوت کردیم [شرکت کند]. ما یک کمیسیون مشترک از کمیسیون های دفاعی، داخلی و خارجی تشکیل داده بودیم. بحث شد که اول سازمان باشد یا وزارت. اگر سازمانی است باید وابسته به نخست وزیری باشد، مانند مورد اول که ساواک سازمانی وابسته به نخست وزیری بود یا حتی اگر وابسته به دفتر امام و زیر نظر مستقیم امام باشد.

وی ادامه داد: با حاج احمد آقا تماس گرفتم و از ایشان خواستم برای جلسه به کمیسیون بیایند و همه حرف ها را گوش کنند و بعد به امام برسانند. ایشان در جلسه بعد به کمیسیون آمدند، چند نظر در کمیسیون مطرح شد، همه نظرات گفته شد. مثلاً دو نفر بودند که می گفتند باید اطلاعات را به قوه قضائیه بسپاریم، با این استدلال که قوه قضائیه باید جلوی جرم را بگیرد و اطلاعات باید پیشگیرانه باشد. عده ای می گفتند باید زیر نظر رهبری باشد و لذا زیر نظر امام باشد. عده ای می گفتند باید در دولت باشد و بحثی شد که در سازمان باشد یا وزارت. همه این چهار نظر به تفصیل در حضور حاج احمد آقا بیان شد. ایشان همه چیز را گوش کرد و بعد رفت و روز بعد به من زنگ زد.

روحانی افزود: ایشان به من گفتند که امام فرمودند من هر تصمیمی که مجلس بگیرد دخالت نمی کنم اما این تشکل ها را به رهبری، مجمع نمایندگان و… مرتبط نمی کنم. به همین دلیل اعتراض کردند که چنین سامانه اطلاعاتی به امام یا بیت امام وصل است و بعد گفتند بقیه اش را خودتان می دانید. در نهایت این کمیسیون به عنوان یک وزارتخانه شناخته شد.

۲۷۲۱۸

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا