اخبار روز سینما

معرفی سریال داستانی سیلو

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: Silo

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

تهیه کننده: گراهام یوست

زبان انگلیسی

سال انتشار: 1402

امتیاز (imdb): 8.1

امتیاز (Rotten Tomatoes): 88%

تعداد قسمت ها: 1 فصل – 10 قسمت (در حال پخش)

بازیگران: ربکا فرگوسن، رشیدا جونز، دیوید اویلوو کامن، تیم رابینز، هریت والتر و…

خلاصه داستان: این سریال در آینده‌ای تاریک می‌گذرد و جامعه‌ای را به تصویر می‌کشد که نمی‌دانند چه مدت در زیر زمین بوده‌اند یا چه کسی پناهگاه امن خود را ساخته است. آنها حتی نمی دانند چرا بیرون از سیلو آنها زندگی وجود ندارد. در واقع تنها چیزی که از آن مطمئن هستند این است که سیلو سالم است و بیرون امن نیست. این جامعه بدون اطلاع از تاریخ خود رشد می کند، زیرا ظاهراً تمام اسناد 140 سال پیش در طی یک شورش ناموفق از بین رفتند. در طول این زمان یکی از مردم شیلو، او باورهای خرابکارانه در مورد شیلو را از گلوریا، متخصص باروری می آموزد و به مردی به نام جورج ویلکینز کمک می کند تا یک هارد دیسک را که قبل از شورش ممنوع شده بود کشف کند. آلیسون به هولستون شکاک می گوید که معتقد است افراد صاحب قدرت به آنها دروغ می گویند و منظره بیرون سیلو در کافه تریا یک دنیای مرده جعلی است. آلیسون اعلام می کند که می خواهد “بیرون برود” و قول می دهد که اتاق بیرونی سیلو را تمیز کند فقط اگر هوا خوب باشد…

سیلو یک داستان علمی تخیلی است که در شهری ویران می گذرد، داستان جامعه ای است که علیرغم قوانین و محدودیت های سختگیرانه، سعی می کنند آنچه را در دنیای ناامن بیرون در انتظارشان است کشف کنند.

سه گانه هیو هوی

Silo بر اساس مجموعه کتاب های علمی تخیلی پسا آخرالزمانی به همین نام اثر هیو هوی ساخته شده است. هووی اولین کتاب خود را در این مجموعه، Wool، از طریق آمازون به عنوان یک داستان مستقل منتشر کرد. با این حال، این کتاب به زودی بسیار محبوب شد و در نتیجه، هاوی دنیای داستانی خود را گسترش داد.

در حال حاضر این مجموعه شامل سه کتاب است که اولی پشم، دومی شیفت و سومی غباری است.

هاوی در آگوست 2021 اعلام کرد که در حال کار بر روی عنوان چهارمی از این مجموعه است. به نظر می رسد فصل اول شیلو به طور کامل وقایع کتاب اول یعنی لانا را دنبال می کند.

________________________________________________________________________________

نظرات

اجماع منتقدان روتن تومیتوز آنها می گویند سیلو با نوشتن ماهرانه، طراحی تولید الهام بخش و قدرت غیرقابل پیش بینی ستاره سریال، ربکا فرگوسن، جعبه اسرارآمیزی است که ارزش باز کردن را دارد.

ریچارد روپر شیکاگو سان تایمز نوشت که سریال “علاقه ما را با شخصیت های جذاب و پیچش های موثر حفظ می کند.”

لوسی منگان گاردین معتقد است که «ساخت جهان مفصل است» و «داستان به همان اندازه هیجان‌انگیز است».

ریچارد لاوسون او این سریال را «شاهکار طراحی تولید» خواند و افزود که فرگوسن به سریال وزن مورد نیازش را می دهد.

برایان تالریکو او معتقد است که این سریال از لحن روایی پیچیده ای استفاده می کند که بیشتر یادآور ادبیات است تا درام های سنتی در سرویس های پخش. یکی یکی از چیزهایی که در این سریال دوست دارم استفاده از ساختار اپیزودیک است. اپیزودهایی که هر کدام مانند فصلی از یک کتاب باز می شوند. قسمت اول تاثیرگذار سریال فضای خود را بدون تمرکز بر قهرمان اصلی خود مجسم می کند. Silo با مضامین پیچیده، قوس های داستانی متعدد و روایتی در حال تغییر، به مخاطبان خود اعتماد می کند و ما را مجبور می کند به سازندگانش اعتماد کنیم.

نتیجه

سیلو سریال خوش ساختی است که با تاکید بر جلوه های بصری توانسته نظر بخش زیادی از مخاطبان خود را به خود جلب کند. دقت در جزئیات این سازه 144 طبقه و نشان دادن شهری عمودی با تمام ابزار و تجهیزات لازم برای زندگی روزمره از مهمترین ویژگی های فنی این مجموعه است. در واقع سازندگان این فضا موفق شدند یک فضای آخرالزمانی را باورپذیر کنند.

بسیاری از سریال های علمی و تخیلی با هدف به تصویر کشیدن آینده ای دست نیافتنی برای مخاطب ساخته می شوند، اما نکته ای که در سریال سیلو بیشتر به چشم می خورد، تاکید بر قدرت ایدئولوژی، قدرت دولت ها و بالاتر از همه، نمایش است. وضعیت فعلی. از مردم

در نهایت این سریال ژانر تخیلی توانسته مردم را منتظر فصل دوم خود کند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا