اخبار روز سینما جهان

قوانین جوایز اسکار تغییر کرد

آکادمی اسکار قوانین جدیدی را برای فصل آینده جوایز اعلام کرد که بر فیلم‌ها در بخش‌های بهترین فیلم بین‌المللی، انیمیشن، موسیقی متن و فیلمنامه‌نویسی تأثیر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، بر اساس قوانین جدید آکادمی، انیمیشن‌های بلندی که در بخش بهترین فیلم بین‌المللی از سوی کشورها نامزد شده‌اند، به شرط داشتن شرایط، امکان رقابت در بخش بهترین انیمیشن بلند را خواهند داشت. .

همچنین، فرصت اکران فیلم‌ها برای شرکت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2025 از 1 نوامبر 2023 (10) است. آبان 1402) تا 30 سپتامبر 2024 (10 دی 1403) و فیلم ها برای واجد شرایط بودن باید در کشور مبدا اکران شوند.

در بخش موسیقی متن، فهرست نامزدهای اولیه اسکار از 15 عنوان به 20 عنوان افزایش می یابد و سه آهنگساز در صورت مشارکت کامل در موسیقی، مجاز به دریافت تندیس های فردی خواهند بود.

در بخش های فیلمنامه نویسی، آکادمی اکنون از شرکت کنندگان می خواهد که فیلمنامه نهایی را ارسال کنند.

با فرا رسیدن فصل جوایز اسکار 97، تغییراتی در جوایز Governors ایجاد شد. Irving J. Memorial Award جایزه تالبرگ، که به تهیه‌کننده خلاقی که مجموعه آثارش نمونه‌ای از بالاترین کیفیت تولید فیلم‌های سینمایی است، داده می‌شود، اکنون مجسمه اسکار است.

تعریف جایزه بشردوستانه ژان هرشولت نیز اصلاح شده است تا طیف وسیع تری از تلاش های بشردوستانه را در بر گیرد و به فردی در صنعت فیلم داده می شود که تلاش های بشردوستانه به ارتقای رفاه انسان و کمک به رفع نابرابری ها کمک کرده است.

دو جایزه ویژه ارائه شده در جوایز آکادمی فنی نیز تغییر نام دادند: جایزه یک عمر دستاورد گوردون ای. سایر و جوایز جان ای. بونر به جایزه خدمات علمی و فنی تغییر نام داد.

برای اینکه فیلم‌های داستانی واجد شرایط جوایز اسکار باشند، این آثار باید بین ۱ ژانویه ۲۰۲۴ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ در سینما اکران شوند. نمایش‌های درایو دیگر وسیله‌ای برای واجد شرایط بودن نخواهند بود و منطقه دالاس-فورث ورث خواهد بود. به شش منطقه لس آنجلس، نیویورک، منطقه خلیج سانفرانسیسکو، شیکاگو، ایلینویز و آتلانتا (گرجستان) بپیوندید، جایی که فیلم ها می توانند واجد شرایط اکران در سینما باشند. شرایط هستند

زمانی که یک فیلم حداقل یک هفته از اکران اولیه داشته باشد یکی از شش منطقه ایالات متحده ذکر شده در بالا، همچنین باید استانداردهای غربالگری خاصی را داشته باشند تا برای بهترین ویژگی واجد شرایط باشند.

نود و هفتمین دوره جوایز اسکار در 2 مارس 2025 (11 اسفند) برگزار خواهد شد.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا