اخبار روز

قبض این مشترکین 24 برابر خواهد بود


به گفته مانیبان، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور با افزایش 3 برابری مصرف برق و افزایش 8 برابری نرخ برق همراه است افزایش. قبض برق خانگی مشترک به 24 برابر.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت های مدیریت مصرف را برشمرد و تصریح کرد: به طور معمول 75 درصد از مشترکان برق هر منطقه کمتر از الگوی مصرف تعیین شده برق مصرف می کنند. .

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرما را 300 کیلووات ساعت بیان کرد و افزود: هزینه برق مشترکین خانگی که از کولر آبی استفاده می کنند هر دو ماه حدود 80 هزار تومان است و در صورت تعویض تهویه مطبوع، مصرف سرمایش مصرف می شود. از 100 تا 120 کیلووات ساعت به بیش از 700 کیلووات ساعت خواهد رسید که با احتساب مصرف سایر وسایل برقی بیش از 3 برابر از 300 کیلووات ساعت به حدود 900 تا 1200 کیلووات ساعت خواهد رسید. ، و مشترک باید بیش از 2 میلیون تومان برای برق بپردازد.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به 5 منطقه اقلیمی شامل مناطق گرم 1 تا 4 و مناطق نرمال گفت: تقریبا 80 درصد اعضای خانوار در مناطق نرمال و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور زندگی می کنند استان‌های تهران، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، بیشتر مناطق کردستان و استان‌های کرمانشاه و بخش‌هایی از اصفهان را نیز در بر می‌گیرد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا