دانستنی ها

فواید و خواص آب سیب زمینی

سیب زمینی گیاهی بسیار خاص و ارزان است که به راحتی بسیاری از بیماری ها را درمان می کند و از نظر زیبایی پوست و مو بسیار خاص است. اکثر مردم هرگز نوشیدن یک لیوان آب سیب زمینی را تجربه نکرده اند، اما همانطور که خواهید خواند، خواص، فواید و فواید آن برای سلامتی چشمگیر است.

ارزش غذایی آب سیب زمینی:

به گزارش نمناک، آب سیب زمینی سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم، انواع ویتامین های گروه B، کلسیم، آهن، فسفر، مس و گوگرد است. بیشتر مواد مغذی در پوست سیب زمینی وجود دارد، بنابراین هنگام تهیه آب سیب زمینی در خانه، پوست آن را جدا نکنید.

آب سیب زمینی به دلیل وجود مواد مغذی فراوان فواید زیادی دارد و از اثرات چشمگیر آب سیب زمینی برای سلامتی می توان به ضد پیری، کمک به هضم غذا، التیام زخم ها، حمایت از کبد، بهبود گردش خون، تنظیم تولید هورمون و غیره اشاره کرد. اتفاق میافتد.

آب سیب زمینی از پیری جلوگیری می کند:

مطالعات نشان داده اند که آب سیب زمینی می تواند با انتقال آنتی اکسیدان ها به سطح پوست، پوست را مرطوب کرده و از التهاب و عفونت های پوستی محافظت کند و به کاهش چین و چروک و لکه های پیری کمک کند.

افزایش سطح انرژی با آب سیب زمینی:

آب سیب زمینی یک تقویت کننده عالی انرژی است زیرا قندهای طبیعی موجود در آن اشکال آسانی از انرژی هستند. علاوه بر این، آب سیب زمینی حاوی سطوح بالایی از تیامین است که ممکن است توانایی بدن را برای تجزیه کربوهیدرات ها به انرژی قابل استفاده افزایش دهد.

آب سیب زمینی برای بهبود هضم:

محتوای نشاسته آب سیب زمینی با تعدادی از مشکلات گوارشی مرتبط است و می تواند باعث التهاب در روده و تسکین هضم، تسکین علائم یبوست، التهاب، گرفتگی عضلات و سوء هاضمه شود.

درمان زخم با آب سیب زمینی:

آب سیب زمینی دارای خواص آنتی اسیدی و قلیایی pH است. می تواند اسیدیته روده شما را متعادل کند و به درمان و پیشگیری از زخم معده کمک کند. می تواند یک لایه محافظ در معده ایجاد کند تا درد و ناراحتی این مشکلات رایج را تسکین دهد.

آب سیب زمینی برای سم زدایی کبد و کیسه صفرا:

آب سیب زمینی یکی این یکی از ارزان ترین راه ها برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا است. ژاپنی ها از این آب در درمان هپاتیت استفاده می کنند.

بهبود سلامت قلب با آب سیب زمینی:

یک لیوان آب سیب زمینی حاوی مقدار قابل توجهی پتاسیم است. این بیش از 50 درصد نیاز روزانه شما را تشکیل می دهد. این بدان معناست که روز خود را با یک لیوان این آب شروع کنید. این کار بار روی سیستم قلبی عروقی شما را کاهش می دهد، اما تنش روی عروق خونی و سیاهرگ های شما و در نتیجه فشار خون شما را نیز کاهش می دهد. همچنین خطر حمله قلبی، تصلب شرایین و سکته را کاهش می دهد.

درمان میگرن با آب سیب زمینی:

گفته می شود که سیب زمینی خام و آب آن قرن ها در طب سنتی اروپا مورد استفاده قرار می گرفته است. برای تسکین درد، استرس و حتی میگرن، یک تکه سیب زمینی یا آب سیب زمینی را روی پیشانی و شقیقه های خود قرار دهید.

کمک به درمان بیماری کلیوی با آب سیب زمینی:

مصرف منظم آب سیب زمینی با عملکرد بهتر کلیه ها و کاهش خطر تشکیل سنگ کلیه مرتبط است. تحقیقات زیادی در مورد این موضوع گزارش نشده است، اما بسیاری از مردم ادعا می کنند که آب سیب زمینی درمانی برای آنها موثر بوده است.

آب سیب زمینی برای درمان سیاتیک:

سیاتیک با درد مشخص می شود که از ناحیه کمر شروع شده و تا پاها گسترش می یابد. درمان های خانگی موثر هستند و گفته می شود که در درمان سیاتیک موثر هستند یکی یکی از موثرترین درمان ها آب سیب زمینی است. آب سیب زمینی اعصاب را تحریک می کند و به حرکت پاها کمک می کند. برای تسکین درد، حداقل دو بار در روز نصف لیوان آب سیب زمینی خام بنوشید.

درمان نقرس از خواص آب سیب زمینی:

نقرس نوعی آرتریت است که در اثر از بین بردن اسید اوریک اضافی ناشی از التهاب و تورم در مفاصل ایجاد می شود. آب سیب زمینی خاصیت ضد التهابی دارد و اسید اوریک اضافی در مفاصل را خنثی می کند. این آب سیب زمینی یکی این یکی از بهترین درمان های طبیعی برای دردهای مرتبط با نقرس و آرتریت است.

آب سیب زمینی برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی:

آب سیب زمینی حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که از قلب در برابر گرفتگی عروق و حمله قلبی محافظت می کند و در نتیجه سلامت قلب را بهبود می بخشد.

آب سیب زمینی به کاهش وزن کمک می کند:

مردم به اشتباه فکر می کنند که خوردن سیب زمینی باعث افزایش وزن می شود، اما مطالعات نشان داده اند که سیب زمینی در واقع به کاهش وزن کمک می کند. آب سیب زمینی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که به سرعت متابولیسم کمک می کند. نوشیدن آب سیب زمینی بعد از غذا باعث توقف هورمون های گرسنگی (گرلین و لپتین) می شود که از گرسنگی جلوگیری می کند و باعث کاهش وزن می شود.

تقویت سیستم ایمنی:

آب سیب زمینی سرشار از ویتامین C است که با تحریک تولید گلبول های سفید باعث تقویت ایمنی می شود. سایر آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ایمنی نیز از بیماری های مزمن محافظت می کنند و استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند.

بهبود سریع زخم ها از فواید آب سیب زمینی:

آب سیب زمینی سرشار از ویتامین C است که تولید کلاژن را تحریک کرده و بهبود زخم را تسریع می کند.

بهبود گردش خون با آب سیب زمینی:

نیاسین یکی یکی دیگر از اعضای خانواده B به مقدار زیاد در آب سیب زمینی یافت می شود. این ویتامین می تواند گردش خون را تحریک کند، اکسیژن رسانی به قسمت های مختلف بدن را افزایش دهد و همچنین مواد مغذی لازم برای ترمیم و عملکرد طبیعی را فراهم کند.

بهبود تولید هورمون با آب سیب زمینی:

مصرف منظم آب سیب زمینی می تواند به بهبود هورمون های جنسی و سطح استرس کمک کند.

آب سیب زمینی ضد سرطان:

آب سیب زمینی سال هاست که برای پیشگیری یا درمان سرطان استفاده می شود. از راهبان بودایی گرفته تا بسیاری از اعضای جامعه علمی ژاپن، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد آب سیب زمینی می تواند از تشکیل تومور جلوگیری کند. برخی از مواد فعال موجود در آب سیب زمینی ممکن است در غلظت های بالایی وجود داشته باشد و می توان از آنها برای کاهش اندازه تومور استفاده کرد.

طرز تهیه آب سیب زمینی:

آب سیب زمینی کمی بیشتر از بیشتر سبزیجات و میوه ها نیاز دارد، اما آب آن واقعا ارزش تلاش را دارد. برای دریافت مواد مغذی بیشتر پوست نگیرید.

عوارض آب سیب زمینی:

با وجود تمام فواید قابل توجه آب سیب زمینی برای سلامتی، ممکن است عوارض جانبی منفی مانند ناراحتی های گوارشی یا افزایش سطح قند خون داشته باشد. با این حال، این عوارض معمولا در افرادی رخ می دهد که آب سیب زمینی را به اشتباه تهیه می کنند یا بیش از حد از آن می نوشند. به طور کلی نوشیدن این آب عوارض منفی ندارد.

عوارض آب سیب زمینی برای دیابت:

آب سیب زمینی سطح قند طبیعی را افزایش می دهد که می تواند برای افراد مبتلا به مشکلات قند خون مانند دیابتی ها خطرناک باشد. باید توسط افراد بزرگتر مصرف شود، اما دیابتی ها باید کیفیت گلوکز این آب را کنترل کنند.

عوارض آب سیب زمینی بر مشکلات معده:

تهیه این آبگوشت با سیب زمینی مهم است، بنابراین در انتخاب سیب زمینی باید دقت کرد که روی آن هیچ لک یا ریشه ای نباشد. ریشه سبز تازه سیب زمینی حاوی برخی سموم است که می تواند باعث اسهال، ناراحتی معده و حالت تهوع شود، بنابراین فقط باید از سیب زمینی تمیز و تازه استفاده کرد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا