اخبار روز

29 ملوان در آب های هرمزگان نجات یافتند

به گزارش ایرنا، اسماعیل مکی زاده روز پنجشنبه به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در 24 ساعت گذشته برخی از دریانوردان استان علیرغم هشدارهای این اداره کل مبنی بر نامطلوب بودن اقدام به این کار کردند. شرایط آب و هوایی و دریا… رفتن به دریا باعث ناراحتی و خطر برای آنها شد. را

وی با بیان اینکه شرایط جوی نامناسب حاکم بر استان از روزها قبل گزارش شده بود، جزئیات چهار عملیات امداد و نجات دریایی را تشریح کرد و گفت: در مدت مذکور یک فروند شناور در چهار مایلی جنوب اسکله به گل نشست. بهمن در جزیره قشم اورژانسی رخ داد و با اعزام تیم جستجو و نجات دریایی (ناجی 19) 13 نفر از سرنشینان این کشتی نجات یافتند.

معاون مدیرکل بنادر هرمزگان تصریح کرد: در این مدت یک فروند قایق صیادی با شش سرنشین به دلیل نقص فنی و شرایط نامساعد جوی در پنج مایلی جنوب بندر شهید حقانی با اورژانس مواجه شد و توسط ناجی 15 نجات یافت. را

مکی زاده افزود: همچنین یک فروند قایق صیادی با سه سرنشین در 6 مایلی جنوب شرقی جزیره هرمز به دلیل تمام شدن سوخت و شرایط نامساعد جوی وضعیت اضطراری اعلام کرد. مسافران این قایق نیز با استفاده از قایق بادی نجات پیدا کردند.

وی گفت: در هشت مایلی جنوب جزیره هرمز یک لنج نیز در عملیات دیگری آتش گرفت و هفت نفر از سرنشینان آن با قایق های همیار ناجی و ناجی 15 و 19 نجات یافتند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: کلیه دریانوردان، گردشگران و مسافران می توانند در مواقع ضروری با مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان با شماره تلفن 1550 تماس بگیرند.

در آب های استان هرمزگان که شامل خلیج فارس و دریای عمان می شود، علاوه بر هشت قایق غریق، 36 ایستگاه نجات غریق (ملوانان بومی با قایق های ماهیگیری و تجار منطقه) شبانه روز به جستجو و نجات دریایی مشغول هستند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا