اخبار روز

سپرده فوق العاده / این افراد باید حساب خود را تأیید کنند


به گزارش مانیبان؛ بهرام عین اللهی در حاشیه بیست و پنجمین همایش ملی آموزش علوم پزشکی با قدردانی از زحمات پرسنل حوزه سلامت گفت: کارکنان نظام سلامت برای ما مایه مباهات هستند و به صورت شبانه روزی حتی در تعطیلات کار می کنند. و همچنین در زمان کرونا مایه مباهات هستند.”

وزیر بهداشت از افزایش حقوق دستیاران مجرد و متاهل به 12 میلیون و 15 میلیون تومان خبر داد که این افزایش در هیات دولت تصویب شد.

وی با اشاره به تقدیم 300 شهید حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کووید 19 گفت: با توجه به نیاز جامعه ما بحث پرداخت فوق العاده از دو سال پیش به طور مستمر آغاز شد و سال گذشته در اتاق علنی مجلس نمایندگان درخواست و پیگیری کرد و با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه دیروز این مصوبه به تصویب رسید.

عین اللهی ادامه داد: برای شاغلین حوزه سلامت 10 میلیارد تومان ویژه در نظر گرفته شده که آیین نامه اجرایی آن در کمیته ها در حال تدوین است و به اطلاع کلیه کارکنان خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مصوبه فوق العاده ویژه از امسال اعمال می شود و جزو بودجه امسال دیده شده است.

عین اللهی به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بر اساس شناخت از سوی همه سازمان های بین المللی است. یکی یکی از آموزش های در سطح کشورهای پیشرفته دنیاست و تمامی شاخص های مورد نیاز در آموزش پیشرفته پزشکی را داراست.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز نه تنها تمام خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم داخل کشور ارائه می کنیم، بلکه در سال گذشته نزدیک به یک میلیون و 500 هزار نفر از خارج از کشور برای درمان و خدمات به ایران آمدند.

وی با بیان اینکه از اول انقلاب تاکنون تعداد دانشگاه های علوم پزشکی ما از 10 به 70 دانشگاه رسیده است، گفت: اکنون 240 هزار دانشجو، 22 هزار معلم و 840 مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بزرگی در دانشگاه ها دیده می شود. ” علم پزشکی ایجاد شده است.

عین اللهی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه سال گذشته در سه رشته هوشبری، فوریت های پزشکی و اطفال با کمبود متقاضی مواجه بودیم، گفت: مجبور شدیم دوباره در این سه رشته تماس گرفته و از اینترن استفاده کنیم. پزشکان سال آخر با تأیید آموزش تخصصی پزشکی.» انجام دادن.

وی با بیان اینکه در دوره جدید 12 هزار نفر در آزمون دستیاری شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می توانیم مانند سال گذشته پذیرش داشته باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می کنیم و در صورت نیاز به افزایش یا کاهش، با تصویب. از این توصیه


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا