دانستنی ها

میلیون ها فرد میانسال بدون اینکه متوجه باشند چاق هستند

نتیجه یک مطالعه انجام شده در ایتالیا نشان می دهد که میلیون ها فرد میانسال به اشتباه فکر می کنند چاق نیستند. این مطالعه به جای محاسبه وزن به عنوان نسبتی از قد، درصد چربی بدن را بررسی کرد.

بر اساس گزارش انتخاباتی به نقل از بی بی سی، به گفته محققان، تعیین آستانه پایین تر برای اندازه گیری چاقی افراد، تصویر واقعی تری از افراد چاق ارائه می دهد.

با افزایش سن، توده عضلانی کاهش می یابد و چربی در اطراف کمر جمع می شود، اغلب بدون تغییر وزن.

چالش پیدا کردن ابزاری برای تشخیص آسان چاقی است. در حال حاضر، روش استاندارد برای طبقه بندی وزن افراد، محاسبه شاخص توده بدن یا BMI است. این به معنای وزن یک فرد بالغ بر حسب کیلوگرم تقسیم بر مجذور قد آنها بر حسب متر است.

در محاسبه وزن نسبت به قد به آن می گویند:

این یک روش سریع و آسان است که توسط سازمان بهداشت جهانی تایید شده است و در اکثر موارد کاملا دقیق است، اما نمی تواند بین چربی، ماهیچه و استخوان تمایز قائل شود.

مطالعه ای که توسط دانشگاه تورورگاتا در رم انجام شد، شامل 4800 بزرگسال 40 تا 80 ساله و در کنگره اروپایی چاقی در ایتالیا ارائه شد، با هدف بررسی جایگزین با اندازه گیری درصد چربی بدن.

بر اساس نتایج این مطالعه، تنها 38 درصد از مردان و 41 درصد از زنان دارای BMI بالای 30 بودند، اما زمانی که درصد چربی بدن از طریق غربالگری محاسبه شد، 71 درصد و 64 درصد چاق بودند.

پروفسور آنتونینو دی لورنزو یکی وی گفت: اگر به استفاده از استاندارد سازمان جهانی بهداشت برای غربالگری چاقی ادامه دهیم، بسیاری از افراد میانسال و مسن در معرض خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی از جمله دیابت نوع 2، بیماری های قلبی و برخی سرطان ها خواهند بود. نویسندگان مقاله مشخص نخواهند شد.”

به گفته محققان، BMI 27 باید برای تعریف چاقی در آینده استفاده شود.

استاد دی لورنزو گفت: «تعیین این محدودیت BMI جدید در مطالعات بالینی و دستورالعمل‌های چاقی به طور بالقوه برای سلامت میلیون‌ها سالمند مفید خواهد بود.

این کار یکی این یکی از بسیاری از مطالعاتی است که طی سالیان گذشته آستانه های متفاوتی را برای BMI پیشنهاد کرده است.

اما بعید است ب ام و به این زودی ها حذف شود. این روش مطمئناً بسیار ارزان تر از اسکن افراد برای اندازه گیری دقیق چربی بدن است.

محققان اذعان دارند که برای تایید نتایج به تحقیقات بیشتری در کشورهای دیگر نیاز است. این مطالعه فقط بزرگسالان در یک منطقه از ایتالیا را بررسی کرد و توزیع چربی بدن را بررسی نکرد.

علاوه بر این، این مطالعه از افراد در مورد رژیم غذایی یا عادات ورزشی خود سوال نکرد تا نشان دهد چرا برخی افراد ممکن است بیشتر از دیگران در معرض خطر چاقی باشند.

پروفسور مروان الگوچ از دانشگاه مودنا و رجیو امیلیا. یکی یکی از نویسندگان مقاله می گوید: «ما به یک ابزار ساده غربالگری چاقی نیاز داریم که برای همه در دسترس باشد.

پروفسور نوید ستار، از دانشگاه گلاسکو، گفت: «به جای کاهش آستانه چاقی به 27، یعنی حدود نیمی از بزرگسالان در بریتانیا چاق هستند، تعاریف دیگر، از جمله اندازه دور کمر و همچنین شناسایی خاص اضافه وزن، هستند. احتمالاً مفیدتر است.” علائم و نشانه ها. بنابراین، جستجو برای معیارهای مناسب ادامه دارد.

بر اساس گزارشی که نزدیک به دو ماه پیش در مجله Lancet منتشر شد، تخمین زده می شود که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان چاق باشند.

بر اساس داده های سال 2022، 880 میلیون نفر از آنها بزرگسال و 159 نفر کودک هستند.

بالاترین نرخ چاقی در بین زنان در جهان در تونگا و ساموآی آمریکایی ثبت شده است، در حالی که مردان در ساموآی آمریکایی و نائورو ثبت شده اند که تقریباً 70 تا 80 درصد بزرگسالان چاق هستند.

انگلیس در بین 190 کشور برای مردان در رتبه 55 و برای زنان در رتبه 87 قرار دارد. رتبه پایین تر به این معنی است که شیوع چاقی کمتر است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا