سبک زندگی

فساد وزیر رئیسی رویای 14هزار زوج جوان را بر باد داد






۱۴۲۲۹۹۳


۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ۱۰: ۳۰


بهترین: اخیرا رئیس قوه قضائیه محکومیت جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، ابراهیم رئیسی را تایید کرد. در تابستان دو سال پیش سازمان بازرسی کل کشور گزارشی منتشر کرد که در آن حاکی از آن بود که سازمان تعاون روستایی در قراردادی با یک شرکت خصوصی مجوز واردات 13 میلیون و 700 هزار تن نهاده های دامی را به این سازمان داده است. 800 هزار تن نهاده ارائه و 1100 میلیارد تومان معادل 500 هزار تن نهاده خریداری شد. در حالی که هیچ سرمایه گذاری وارد کشور نشده بود.

برخی از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه ای به بانک مرکزی 735 میلیون دلار در اختیار این شرکت قرار داده و در ادامه مدعی شده اند که نهاده ها وارد کشور شده است. با آن نامه بیش از 700 میلیون دلار ارز و تسهیلات از بانک سرقت می کنند و اختلاس جدیدی را رقم می زنند.

خب با یک حساب ساده به 14000 زوج در تهران می رسیم. تهران را گفتیم چون اوج تورم ملکی در این شهر در حال وقوع است. در واقع 28 هزار نفر صاحب خانه 40 متری در مرکز پایتخت با میانگین قیمت هر متر 80 میلیون توکن خواهند شد. اکنون می توان تخمین زد که این رقم در شهرهای دیگر به دلیل کاهش قیمت مسکن بیشتر باشد!

خب کیس چای دباش پاییز گذشته سروصدا به پا کرد. مبلغ این اختلاس حدود 3.4 میلیارد دلار (تقریباً 140 میلیارد تومان در زمان فساد) بود که از نظر استانداردهای زمان خود در ایران بی سابقه بود. در مورد رویه جدید قوه قضاییه در خصوص مبارزه با فساد نیز توصیه هایی داریم. اولاً ما بسیار خوشحالیم که دستگاه قضایی کشور موضوع فساد را اینقدر جدی می گیرد و در برخورد با عاملان این پرونده با هیچکس، حتی خود وزیر، شوخی نمی کند. البته چه خوب است که این رویه ستودنی دستگاه قضایی اینقدر جدی در همه زمینه ها دنبال شود. مانند اقدامات اندک و خودسرانه هنگام پرداختن به موضوع حجاب.

فساد وزیر رئیسی رویای 14 هزار زوج جوان را نابود کرد

اما نقش رسانه ها نیز بسیار مهم است. مسائل را به آنها یادآوری کنید تا گوش بعضی ها زنگ بزند و هیچکس فراموش نکند که برای رسیدن به اینجا چه کرده اند. به یاد داریم که رئیسی در جلسه بررسی صلاحیت وزرای کابینه در مجلس درباره وزیر اختلاسگر گفت که تجربه و دانش دارد و مشکلات کشاورزی را با رویکرد جهادی حل خواهد کرد. با این حال، تاریخ چیزی نیست که بتوان آن را پاک کرد.

فروردین یک ماه پیش هم وزیر جهاد کشاورزی و هم رئیس سازمان برنامه و بودجه برکنار شدند. جواد ساداتی نژاد که از بهارستان به پاستور آمده بود و عملکرد وی در وزارت جهاد کشاورزی انتقادات زیادی را به دنبال داشت، با حکم برکناری از کابینه سیزدهم برکنار شد. سید ابراهیم رئیسی وعده داده بود که سفره مردم را به تحریم پیوند ندهد و از این حیث با استفاده از ابزار دیپلماسی و عدم تکیه بر مذاکره، وضعیت اقتصادی را بهبود بخشد. این در حالی است که در شرایط کنونی نه تنها وضعیت اقتصادی ایران تغییری نکرده است، بلکه همانطور که از آمار عمق رکود نشان می دهد، حتی با وجود رشد مثبت اقتصادی، ارزش دلاری تولید ناخالص داخلی در ایران کاهش یافته است. بر اساس آمار ارائه شده توسط اتاق بازرگانی تجربه 10 درصد.

فساد وزیر رئیسی رویای 14 هزار زوج جوان را نابود کرد

چرا آقای رئیسی در دوران تصدی خود در قوه قضائیه و در برخورد با عده ای به نام سلطان سکه و سایر عناوین مشابه از اختیارات خاصی استفاده می کرد و حتی برخلاف موازین متعارف حقوقی آنها را اجرا می کرد؟ اما در مورد طرفدارانش در انتخابات نه تنها کوچکترین خبری درز نکردند بلکه به جای اخراج او استعفای او را پذیرفتند و همچنان از نصایح او استفاده می کنند.

باورتان می شود آقای ساداتی نژاد یک بار گفت:یکی موضوع دیگر مبارزه با فساد است. جلوی انحصار را می گیریم و تعاونی ها و اتحادیه ها را وارد می کنیم. ما وزارت جهاد کشاورزی را رواج می دهیم و یک سیستم افشاگری برای گزارش فساد در وزارت جهاد ایجاد می کنیم و با رفع نواقص احتمالی در قانون از زمین خواری جلوگیری می کنیم.

البته در میان وزرایی که وارد کابینه رئیس جمهور شدند، ساداتی نژاد تنها کسی نیست که با دادن وعده های توخالی بزرگ مشخص شد. دیگران بودند. یکی او قول داد سالانه یک میلیون خانه بسازد. یکی دیگری با وعده ایجاد اشتغال با یک میلیون تومبه، ضعف دولت قبل را در کنترل قیمت ارز عنوان کرد و گفت: اگر دولت بعدی هم کاری نکند، تورم 10 تا 15 درصد کاهش می یابد! بقیه تا جایی که می توانند سخنان و اظهارات گنده اما بی اساس گفته اند و می کنند. در این میان، بدترین آنها وزیر سابق کشاورزی است.





برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان بهترین اپلیکیشن را نصب کنید.






ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان.

همراه با تضمین و تضمین کیفیت.

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب.

ایمپلنت با گارانتی 15 ساله، 5.9 میلیون توکن






منبع:برترینها

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا