اخبار روز

صنایع کوچک و بزرگ، نگران تامین برق نباشند!/ جزئیات خبر

به گفته پی ام آپ، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی جلسه ای که با حضور وزیر نیرو و سرپرست وزارت حراست برگزار شد، تدابیر لازم برای تامین کامل انرژی در این بخش، ابلاغ شد و اظهار کرد:

برای 92 درصد مشترکان صنعتی که واحدهای صنعتی و تجاری کوچک هستند محدودیتی برای تامین برق اعمال نشده است.

وی گفت: برای واحدهای صنعتی که در شهرک‌های صنعتی واقع شده‌اند، یک نصف روز در هفته به میزان ۱۲ ساعت، محدودیت در مصرف برق برنامه‌ریزی شده که این واحدها می‌توانند این ۱۲ ساعت عدم مصرف برق را در روزها و ساعات دیگر جبران کنند.

وی ادامه داد: برای 440 واحد صنعتی بزرگ مانند کارخانه فولاد و سیمان نیز قرار است فرآیندهای مصرف کننده انرژی به ساعات غیر پیک خاصی منتقل شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: صنایع نگران تامین برق نباشند چرا که به گونه ای برنامه ریزی شده است که توان بیشتری به صنایع تحویل داده شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در سال گذشته با رشد مصرف انرژی در بخش صنعت، وقفه ای در تولید سیمان و فولاد و سایر واحدهای صنعتی نداشتیم، گفت: به عنوان مثال تقاضا در صنعت برق وجود دارد. در بخش سیمان سال گذشته 5 میلیون تن در ماه بود که عملکرد تولید 5.1 میلیون تن در ماه را به ثبت رساند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش مصرف برق در روزهای اخیر، گفت: در روز گذشته مصرف برق از ۶۰ هزار مگاوات عبور کرد که نسبت به روز مشابه سال قبل، رشدی ۷۳۰۰ مگاواتی داشته است.

به گفته رجبی مشهدی ۱۵۰۰ مگاوات تا پایان امسال به ظرفیت نیروگاهی صنایع افزوده خواهد شد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه برای کاهش ١٠٠٠ مگاوات برق در بخش اداری برنامه‌ریزی شده است، تاکید کرد: برنامه مدیریت مصرف بخش اداری از ۱۶ خردادماه آغاز می‌شود، بر این اساس دمای وسایل سرمایشی اداره‌ها باید روی ۲۴ درجه تنطیم کنند و نسبت به سال پایه ۱۴۰۰ مصرف را ۳۰ درصد کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: از 16 خرداد ماه ادارات موظفند دمای دستگاه های سرمایشی را روی 24 درجه و بالاتر تنظیم کنند و در مناطق عادی یک ساعت قبل از پایان کار کلیه وسایل سرمایشی و در مناطق گرمسیری خاموش شود. مناطق، این باید همزمان با زمان اتمام کار انجام شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا