اخبار روز

صاحبان خانه های خالی باید منتظر تماس باشند!


به گزارش مانی بان به نقل از دنیای اقتصاد، از ابتدای اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی حداقل طی دو ماه گذشته تاکنون 9 میلیون پیامک در قالب «شناسایی اولیه» برای مالکان ارسال شده است. سال ها.

البته این رقم به معنای «شناسایی 9 میلیون خانه خالی توسط سامانه املاک کشور» نیست چرا که در این مدت بیش از 2 پیامک برای برخی مالکان ارسال شده است.

همچنین کل موجودی مسکن در کشور نزدیک به 30 میلیون واحد برآورد شده است و اگر حدود 9 میلیون واحد خالی از سکنه باشد، نرخ املاک بلااستفاده باورنکردنی است.

این در حالی است که گزارش دولت حاکی از آن است که در این مدت ماموران نیروی انتظامی با تماس تلفنی «دارای 3 خانه خالی و بیشتر» به 300 شرکت صاحب املاک بلااستفاده نامه کتبی و «اخطار» داده اند.

در نهایت نتایج میلیون‌ها پیامک و تذکر به مالکان حقیقی و حقوقی منازل بلااستفاده منجر به «عرضه ۱۸۲ هزار واحد مسکونی در کشور به بازار املاک و مستغلات» و «مشخصات ۱۲۰ هزار واحدی غیرمستقیم نیز ارائه شد». خود به سازمان برای وصول مالیات.

به گزارش گروه شبکه اجتماعی روزنامه «دنیای اختاز»، هفته گذشته با تصویب قانون جدید حوزه مسکن از سوی شورای نگهبان، «مسئولیت شناسایی منازل خالی از سکنه به شهرداری ها محول شد».

این مسیر جدید احتمالاً با توجه به مشوق های مالی پیش بینی شده در این قانون برای شهرداری ها، تغییراتی را در فرآیند مالیات ایجاد خواهد کرد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا