اخبار روز

سرپرستان خانوار برای ثبت نام کمک نقدی یک میلیون تومانی از این ماه عجله کنید

ضوابط درآمدی حذف یارانه ها در خبرها اعلام شد. با توجه به این معیارهای اعلام شده، اگر درآمد ماهیانه شما بیش از 35 میلیون تومان باشد، در صدک بالای جامعه قرار دارید و 99 درصد افراد درآمد کمتری نسبت به شما دارند و اگر درآمد سالانه شما کمتر از 30 میلیون باشد. .

دولت ها در سال های اخیر اعتبار لازم را برای سرپرستان خانوار و مستمری ماهانه تحت عنوان «عیدی» پرداخت کرده اند.

ضوابط درآمدی حذف یارانه ها در خبرها اعلام شد. با توجه به این معیارهای اعلام شده، اگر درآمد ماهانه شما بیش از 35 میلیون تومان باشد، در صدک بالای جامعه قرار دارید و 99 درصد افراد درآمد کمتری نسبت به شما دارند و اگر درآمد سالانه شما کمتر از 30 میلیون تومان باشد، شما در دهک اول درآمدی هستند.

البته هنوز مراجع رسمی مبنای درآمدی برای حذف یارانه ها را اعلام نکرده اند، اما به نظر می رسد دولت پیشقدم شده است که یارانه ها را بین همان هفت دهم تقسیم کند و سه دهم یارانه را از فهرست یارانه بگیران ایرانی حذف کند.

کمک نقدی

درخواست کمک نقدی با کد کشور

به گفته رئیس گروه هدف یارانه ها، افرادی که به یارانه معیشتی خود اعتراض دارند، می توانند اعتراض خود را در سایت وزارت کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند.

این سامانه بر روی پرتال خدمات کشوری قرار گرفته است و مردم می توانند با ثبت شماره تلفن، کد کشوری و شماره شبا ثبت نام خود را تکمیل کنند.

دلیل اصلی حذف کمک هزینه معیشت همان طور که گفتم طبقه بندی در دهک دهم درآمدی است. بنابراین اگر ده روز پس از ثبت اعتراض باز هم افراد پاسخی مبنی بر حذف عشر دریافت نکردند، می توانند مجددا وارد سایت شده و اطلاعات مورد نیاز را برای تایید مجدد وارد کنند.

سایت اعتراض به یارانه نقدی با کدمالی

محل اعتراض به یارانه معیشتی معرفی شده از سوی ستاد مورد حمله، همان محل وزارت کار و امور اجتماعی است. افرادی که به کاهش یارانه معیشتی اعتراض دارند و از ابتدای سال 1401 یارانه دریافت نکرده اند و یا یارانه آنها در سال های گذشته به دلایلی کاهش یا حذف شده است، هم اکنون می توانند در سایت my.gov.ir ثبت نام کنند. در این وب سایت می توانید کمک هزینه زندگی را طبق کد ملی استعلام کنید.

اما افرادی که پس از تعیین دهک درآمدی خود متوجه می شوند که در دهک دهم درآمدی هستند و به این طبقه بندی دهک اعتراض دارند، باید به سایت hemaya.tmcls.gov.ir مراجعه و در آنجا اعتراض خود را اعلام کنند. لطفاً توجه داشته باشید که برای استعلام کمک هزینه معیشت کد ملی باید به این وب سایت مراجعه کنید.

پس از ورود به وب‌سایت hemaya.tmcls.gov.ir با وارد کردن شماره تلفن و کد کشور سرپرست خانوار به سامانه و کلیک بر روی گزینه «درخواست استعلام»، درخواست احراز مالیات بر درآمد شما ارسال می‌شود.

برای بررسی اعتراض عشریه، خانواده هایی که به این نوع عشریه اعتراض کرده اند و یا هنوز نمی دانند متعلق به کدام دهم هستند، می توانند با شماره تلفن 09200006369 با کد کشور تماس بگیرند.

پس از تماس با این شماره تلفن و وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار می توانید درخواست نگهداری با کد کشور سرپرست خانوار را دریافت نمایید. پس از این نظرسنجی متوجه خواهید شد که علت قطعی معیشت چیست.

درخواست تامین مالی

با ورود به سامانه عشر خانوار، امکان بررسی و پیگیری پرداخت کمک هزینه معیشت افراد وجود دارد. استعلام عشر خانوار از طریق شماره گویا: متقاضیان برای استفاده از این روش ابتدا باید با شماره 09200006369 تماس بگیرند. سپس کد کشور سرپرست خانوار و شماره تلفن آنها را وارد کنید. به این ترتیب آنها می توانند از عشر خود آگاه شوند.

ثبت نام بازماندگان کمک نقدی

با توجه به درخواست‌های متعدد اقشار مختلف جامعه برای دریافت کمک‌های نقدی و ثبت کمک‌های جدید در سال 1403، سازمان هدف شرایط لازم را برای کسانی که ثبت‌نام نکرده‌اند، به‌ویژه برای بازماندگان ثبت‌نام در نظر می‌گیرد.

همچنین لازم به ذکر است سازمان هدفمندسازی یارانه ها در حال بررسی امکان ثبت نام یارانه جدید است چرا که بسیاری از کسانی که در دوره قبل از ثبت نام یارانه نقدی خودداری کرده اند اکنون در سال 1403 برای دریافت آن به صورت نقدی اقدام می کنند. خواهد گرفت

برای ثبت نام یارانه، بازماندگان باید مراحل تعیین شده توسط سازمان هدف را طی کرده و وضعیت خود را جویا شوند و سپس برای دریافت یارانه جدید ثبت نام کنند. مراحل و نحوه ثبت نام یارانه جدید 1403 بر اساس آنچه در سال گذشته برای بازماندگان اعلام شده بود به شرح زیر می باشد و در صورت ایجاد تغییرات متن مقاله به روز می شود.

بازماندگان ثبت نام برای استعلام وضعیت ثبت نام جدید خود در سال 1403 ابتدا کد کشوری 4*43857 را شماره گیری کنند.

در مرحله بعد، این گروه متشکل از 1403 متقاضی یارانه می توانند از طریق سایت خدمات هوشمند دولت ملی به نشانی my.gov.ir برای دریافت یارانه جدید ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است مهلت یارانه بازماندگان جدید ۱۴۰۳ بر اساس آخرین رقم سمت راست کد کشوری برای اعداد زوج به احتمال زیاد مانند پارسال اردیبهشت ماه ماه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ به پایان می رسد. و برای اعداد فرد پنج شنبه و جمعه 29 و 30 اردیبهشت ماه خواهد بود.

ضمناً انتظار می رود همانند سال گذشته افرادی که به دلایلی نتوانسته اند در تاریخ های ذکر شده برای دریافت کمک هزینه جدید ثبت نام کنند، در روزهای شنبه 31 اردیبهشت ماه ماه و یکشنبه مورخ 1، فرصت ثبت نام را داشته باشند. خرداد ماهانه با ورود به سامانه برای ثبت نام یارانه 1403 اقدام می کنید.

مدارک و اطلاعات لازم برای ثبت نام کمک هزینه بازماندگان جدید شامل شماره تلفن همراه سرپرست خانوار، کد کشور، تاریخ تولد، کد پستی و شماره شبا بانک محل حساب سرپرست خانوار می باشد.

پس از پایان مهلت ثبت نام، اطلاعات ارسالی ثبت نام کنندگان جهت تعیین دهک بودجه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال می شود. در صورت احراز واجد شرایط بودن ثبت نام کننده، کمک هزینه معوقه به وی تعلق می گیرد. مردم نیز فرصت اعتراض به عشریه یارانه را دارند.

لازم به ذکر است کلیه مراحل و روش های جدید ثبت نام به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام خواهد شد و لذا نیازی به تماس متقاضیان با هیچ سازمان یا نهاد دولتی در هیچ یک از شهرهای کشور نمی باشد.

ثبت نام جدید برای کمک هزینه کودک

یکی یکی از سوالاتی که هنگام ثبت نام مطرح می شود این است که افرادی که به تازگی صاحب فرزند شده اند برای ثبت نام کمک هزینه فرزند جدید چه اقداماتی باید انجام دهند؟ بر اساس اعلام رئیس مرکز آمار ایران، پیش بینی می شود مانند گذشته تمامی اطلاعات فرزند جدید از طریق سازمان ثبت احوال کشور برای دریافت یارانه نقدی دریافت شود، اما اینطور نیست. برای ثبت نام فرزند جدید باید مراحل خاصی برای اخذ آن انجام شود.

اما با توجه به سیستمی بودن پرداخت و اعلام رئیس مرکز آمار ایران، فرزند جدید در هر صورت در صورت نیاز به یارانه در فهرست یارانه بگیران قرار می گیرد. هنگام پذیرش فرزند جدید، مهم است که فرزند جدید فقط به افرادی داده شود که خانواده‌هایشان کمک هزینه نقدی دریافت می‌کنند.

در واقع، خانواده‌هایی که واجد شرایط دریافت کمک‌های نقدی نیستند، نمی‌توانند برای استقبال از یک فرزند جدید ثبت نام کنند. اما در صورت اعطای یارانه به خانواده کودک تازه متولد شده، باید به فرزند جدید نیز یارانه پرداخت شود.

افرادی که قصد دریافت وام کودک را دارند می توانند برای دریافت وام نوزاد به بانک های مربوطه مراجعه کنند.

با توجه به توضیحات داده شده، استفاده خود به خود در کودکان جدید قابل انتظار است. با این حال، در هنگام درخواست کمک هزینه برای فرزند جدید، احتمال خطا وجود دارد. بنابراین در صورت عدم ارائه کمک هزینه به فرزند جدید، افراد باید برای دریافت آن ثبت نام کنند.

در حال حاضر هیچ سیستمی برای ثبت نام نوزادان وجود ندارد. اما پس از اعلام ثبت نام توسط دولت در سال 1403، والدین می توانند نوزادان خود را ثبت نام کنند یکی به دفاتر پلیس +10 بروید و درخواست خود را برای اضافه کردن یک عضو جدید خانواده به خانواده در آنجا ثبت کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا