اخبار روز

بهترین زمان مصرف ویتامین D چه زمانی است؟ صبح یا شب؟

الهه جعفرزاده: ویتامین D یک ویتامین فوق العاده مهم است، اما فقط در مواد غذایی بسیار کمی یافت می شود و به سختی از طریق غذا جذب می شود. از آنجایی که درصد زیادی از جمعیت جهان در معرض خطر کمبود ویتامین D هستند یکی یکی از رایج ترین مکمل های غذایی است. با این حال، عوامل زیادی می توانند بر اثربخشی تأثیر بگذارند، از جمله زمان و نحوه مصرف دوز روزانه.

بهترین زمان برای مصرف ویتامین ها D کی هست

در حالی که ویتامین D را می توان در هر زمانی از روز مصرف کرد، مصرف مکمل در یک زمان خاص می تواند به شما کمک کند عادت مداوم مصرف این ویتامین را ایجاد کنید. به عنوان مثال به برخی از افرادی که عادت به مصرف این ویتامین در صبح دارند با خوردن صبحانه به مصرف این مکمل یادآوری می شود.

مصرف ویتامین D در صبح یا عصر به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی یکی از مهم ترین عواملی که باید در نظر گرفت این است که ویتامین D محلول در چربی است، به این معنی که وقتی با منبع چربی رژیم غذایی مصرف شود بهتر جذب می شود. صرف نظر از اینکه چه زمانی مکمل را مصرف می کنید، آن را همراه با وعده غذایی حاوی مقداری چربی مصرف کنید تا بیشترین بهره را از ویتامین D ببرید. غذاهای پرچرب عبارتند از کره بادام زمینی، شیر کامل یا محصولات غیر لبنی و زیتون.

مطالعه‌ای در سال 2015 روی 50 فرد مسن نشان داد که سطح ویتامین D خون پس از 12 ساعت زمانی که شرکت‌کنندگان مکمل ویتامین D را همراه با یک وعده غذایی پرچرب مصرف کردند، نسبت به زمانی که مکمل ویتامین D را مصرف کردند، کمتر از زمانی بود که مصرف آن با معده خالی 32 درصد افزایش یافت.

مصرف ویتامین D صبح

اگر می خواهید مکمل ویتامین D خود را صبح مصرف کنید، آن را با صبحانه یا بعد از غذا مصرف کنید. این یک روش خوب برای افرادی است که همیشه به برنامه صبحگاهی خود پایبند هستند و در غیر این صورت ممکن است بعداً مصرف مکمل های خود را فراموش کنند.

جذب ویتامین D در شب

یکی دیگر از گزینه ها، مصرف ویتامین D در شب است. این روش برای افرادی که عادت به خوردن صبحانه ندارند مناسب است.

بیشتر بخوانید:

آیا کمبود ویتامین D دارید؟ این غذاها را بخورید

آیا کمبود ویتامین D بر عادات ماهانه تأثیر می گذارد؟

مردان چه ویتامین هایی باید مصرف کنند؟ / 5 ویتامین و مکمل مفید برای سلامت مردان

زنان باید این ماده معدنی را جدی بگیرند

منابع: خط سلامت ، ساخته شده توسط طبیعت

۴۷۲۳۲

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا