اخبار روز

رقابت 90 نفری برای 45 کرسی باقی مانده مجلس دوازدهم / اخبار ستاد انتخاباتی حقوق گمرکی

به گزارش خبرگزاری مگتو، محسن اسلامی با اشاره به آمادگی وزارت کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات شوراهای اسلامی، گفت: در برخی مناطق 22 حوزه انتخابیه در تبریز، شبستان به دور دوم کشیده شد ، میانه، پارس آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم آباد، قائم شهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس به دور دوم ادامه می یابد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: در این حوزه های انتخابیه 90 نفر برای 45 کرسی باقی مانده مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات در مرحله دوم، تصریح کرد: انتخابات هشت حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم آباد، قائم شهر و ملایر به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می شود. برای هر شعبه در تهران 4 صندوق الکترونیکی و در بقیه حوزه ها 3 صندوق الکترونیکی برای هر شعبه تعبیه شده است تا ازدحام در شعب وجود نداشته باشد و رای دهندگان بتوانند به راحتی و به راحتی رای خود را به صندوق بیندازند.

کارکنان نظرسنجی بر این اساس آموزش دیدند

اسلامی تصریح کرد: همکاران ما در ستاد انتخابات و در 22 حوزه انتخابیه آموزش های لازم را دیده اند و تربیت معلم نیز آموزش های لازم را دیده اند و در 10 روز گذشته به معلمان استانی آموزش داده اند و آنها (معلمان استانی) هستند. ادامه آموزش.” بقیه همکاران در استان.”

وی اعلام کرد: با وجود اینکه رای گیری الکترونیکی بسیار ساده است، کمیته فناوری مرکز انتخابات کشور فیلم آموزشی تهیه کرد که در برخی از مراکز عمومی مانند نماز جمعه یا کتاب به صداوسیما و مراکز انتخاباتی ارسال شد نمایشگاه ها، مردم آموزش های لازم را می دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه افرادی که در مرحله دوم رای می دهند باید در همان حوزه انتخابیه در دور اول رای داده باشند یا در کل کشور رای نداده باشند، گفت: با این پذیرش، رای دهنده وارد شعبه می شود و ارائه می کند. هر یک از پنج مدرک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت) بررسی می شود. کارت رای صادر و در اختیار فرد قرار می گیرد. رای دهنده کارت را در صندوق الکترونیکی رای وارد می کند و گزینه رای گیری فعال می شود.

اسلامی با بیان اینکه پس از درج کد انتخاباتی کاندیدای مورد نظر، عکس و مشخصات فرد نمایش داده می شود، گفت: وی تصریح کرد: هر کد کاندیدا وارد می شود، اطلاعات آنها در صفحه نمایش داده می شود و در نهایت رای دهنده تکمیل شدن رای را ثبت می کند و پرینت رای رای دهنده در زیر کادر الکترونیکی قرار می گیرد. رای دهنده کارت تعرفه را به منشی ما در شعبه می دهد و در نهایت شناسنامه خود را دریافت می کند. فرآیند رای گیری الکترونیکی ساده است و زمان بسیار کمی می برد.

11500 شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال هستند

وی گفت: در مناطقی که ذکر کردم حدود 11500 شعبه اعم از شهری، روستایی، تلفن ثابت و سیار داریم. بر اساس تجربه در مرحله دوم، تعداد شعب در مرحله دوم نسبت به مرحله اول کمتر است. البته ما در این مدت نظر هیات های حوزه را جویا شدیم و نظر آنها ملاک اصلی ما بود. اگر کمیته اجرایی در آن حوزه تصمیم گرفته بود که هیچ حوزه ای کم شود، ما هم همین کار را می کردیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآور شد: در تمامی 22 حوزه و حداکثر 13 حوزه مجریان شناسایی شده اند. اردیبهشت ماه در نظام جامع انتخابات نهایی خواهد شد.

اسلامی با اشاره به اینکه تبلیغات از ساعت 00:00 روز پنجشنبه 22 بهمن ماه آغاز می شود، به اطلاع کاندیداها در خصوص تبلیغات انتخاباتی و سامانه شفافیت اطلاع رسانی شده است که باید آگهی ها و هزینه های خود را وارد کنند. اردیبهشت ماه روز پنجشنبه 20 آغاز و پایان می یابد اردیبهشت ماه ساعت 8 صبح ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون تبلیغات ابلاغی در مرحله اول تعیین کننده است. البته امکاناتی در ایالت های فدرال وجود دارد که نامزدها می توانند از آنها استفاده کنند.

استان ها از فردا دریافت حق الزحمه انتخابات را آغاز می کنند

وی گفت: صداوسیما همچنین مناظره هایی را در شبکه های استانی برای 90 کاندیدا برگزار می کند که تمامی این مناظره ها از تاریخ اعلام شده ضبط و پخش می شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: در استان تهران تنها حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس الکترونیکی می شود و در حوزه انتخابیه ورامین و قرچک رأی گیری به صورت تعرفه ثبت می شود. تعرفه ها چاپ و ارسال می شود. استان ها از فردا تعرفه دریافت می کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

۲۷۲۱۵

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا