اخبار روز

تعیین یارانه جدید و جداگانه دولتی به کارکنان


به گزارش مانیبان؛ مراسم افتتاحیه رسمی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بعدازظهر امروز چهارشنبه 28 مهرماه برگزار می شود اردیبهشت ماه این ماه با حضور مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب، علی رمضانی قائم مقام نمایشگاه کتاب، خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. جمعی از ناشران در تالار کوسک نمایشگاه کتاب تهران.

یاسر احمدوند مدیر نمایشگاه کتاب نیز در این مراسم گفت: سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تلاش کرده تا در بخش های مختلف پیشرفت کند. این نمایشگاه نمونه ای از همگرایی و جمع شدن همه دیدگاه ها و سلایق زیر سقف نظام است.

وی افزود: 2700 ناشر در قالب مجازی و فیزیکی حضور دارند و آثار 100 ناشر خارجی عرضه می شود.

احمدوند ادامه داد: برنامه های فرهنگی متنوعی تدارک دیده شده است، نمایشگاه 150 هزار مترمربع و رکوردی نادر در عالم علم و عمل است. خواندن سازنده است و نشان می دهد که راه ساختن این کشور از طریق خواندن است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: بهار سال 1403 با تبیین قرآن آغاز شد و سالی که خوب نیست را می توان از بهاری که در آن جشن می گیریم دید.

وی ادامه داد: در اردیبهشت ماه ما با رویدادهای فرهنگی زیادی روبرو هستیم، از بزرگداشت عطار، فردوسی و… که امسال با دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه (س) و پایان این دهه ولادت علی بن موسی است. . الرضا (علیه السلام).

اسماعیلی تصریح کرد: امروز سی و پنجمین نمایشگاه با همت خانه کتاب و مشارکت اهالی فرهنگ و کتاب برگزار شد. از سردبیران و نویسندگانی که مشعل فرهنگ را در این سرزمین روشن نگه می دارند تشکر می کنم. اساس دولت توجه جدی به توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری است. ما در دوران شکوفایی فرهنگ و ادب کشور به سر می بریم.

وزیر آموزش و پرورش از صدور بیش از 120 هزار مجوز کتاب در سال گذشته خبر داد و گفت: با همه مشکلاتی که داریم طبیعی است. فرهنگ دوستان کشورمان عرصه کتاب را رها نکردند. در سال های اخیر با افزایش سرانه مطالعاتی مواجه بوده ایم که سال به سال افزایش می یابد و این دلیل بر رضایت ماست. توسعه کتابخانه های عمومی به فصل افتخار دولت تبدیل شده است. در ماه های آینده، بزرگترین کتابخانه مرکزی در یکی از شهرها باز می کنیم.

وی افزود: در زمینه کاغذ در سال گذشته از 5 هزار تن تولید اولیه، در تولید کاغذ کتاب های درسی به خودکفایی رسیدیم و به زودی با افتتاح مجموعه جدید بدون نیاز به چوب. . ، این ظرفیت به 130 هزار تن خواهد رسید.

وی ادامه داد: بنای رئیس جمهور چتر حمایتی از حوزه کتاب بود و بحث خرید کتاب یارانه ای برای دانش آموزان و معلمان را گسترش دادیم. همچنین امروز مصوب شد تا 2 میلیون نفر از کارکنان دولتی برای خرید کتاب یارانه دریافت کنند.

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی به همراه برگزارکنندگان نمایشگاه هر ساله بیایید سعی کنید در این رویداد وحدت کلمه برای سردبیران ایجاد کنید، در این شورای همه ما از قلم و سردبیران حمایت می کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر تلاش برای تهیه اسنادی که حوزه کتاب را روشن کند، گفت: در همه جا تمدن های باستانی مانند یونان، چین و ایران و همچنین تمدن های مدرن پس از رنسانس وجود دارد. که مهم ترین و اصلی ترین عامل تمدن کتاب بوده است. هر جا که کتاب، کتابخانه و کتابخوان رونق داشته است، تمدن نیز پیشرفت کرده است.

وی تاکید کرد: اگر دغدغه تمدن وجود دارد باید به کتابخوانی توجه شود و مردم وقت خود را صرف مطالعه کتاب کنند.

در پایان این مراسم احمد بابایی شاعر شعری در مورد غزه قرائت کرد.

همچنین از امیرحسین موسس انتشارات دانژه، علی اکبر تورانیان مدیر انتشارات شهراب، محمد سازان طوسی مدیر انتشارات ساز و کار با حضور وزیر فرهنگ. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیر نمایشگاه کتاب تهران./تسنیم


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا