اخبار روز

زمان واریز یارانه اردیبهشت ماه


به گزارش مانیبان، از سال گذشته یارانه نقدی دهک های اول تا سوم 400 هزار تومان و دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان بوده و این رقم تغییری نکرده است.

یارانه نقدی دهک های اول تا سوم 400 هزار تومان و سایر دهک ها 300 هزار تومان است. در سال های اخیر یارانه نقدی 45 هزار تومان بود که با یارانه معیشتی بنزین ادغام شد و در نهایت یارانه 400 و 300 هزار تومانی به مردم تعلق گرفت. در دو ماه گذشته علاوه بر یارانه نقدی، یارانه اختصاصی دو برابری برای خرید کالا نیز به مشمولان پرداخت شده است.

یارانه نقدی از سال گذشته برای دهک های اول تا سوم 400 هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان بوده و این رقم تغییری نکرده است.

که در اردیبهشت ماه در سال 1403 مبلغ یارانه نقدی در اعشار مختلف 400 و 300 هزار تومان خواهد بود و گروه اول یارانه خود را 25 دریافت می کنند. اردیبهشت ماه و گروه دوم 30 اردیبهشت ماه دریافت کردند.

حضور فرزندان بالای 18 سال و کار در خانواده باعث افزایش سطح درآمد پدر خانواده به عنوان سرپرست خانواده می شود. این امر خانوار را در دهک دهم قرار می دهد و یارانه نقدی ندارد. راه حل چیست؟

نابودی جمعیت کشور مبنای پرداخت یارانه به خانوارها است. در حال حاضر 9 دهک اول یارانه دارند و خانوارهای دهک دهم که جزو پردرآمدترین های کشور هستند، یارانه نقدی و محصولات الکترونیکی دریافت نمی کنند. ولی یکی یکی از ایرادها وجود فرزندان بالای 18 سال شاغل در خانواده است که باعث افزایش سطح درآمد پدر خانواده به عنوان سرپرست خانواده می شود که باعث شده این خانواده ها در رتبه دهم قرار گیرند. دهم.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان ارشاد یارانه ها در این خصوص مهر وی گفت: در خانواده های دهم دهم افرادی هستند که به دلیل وجودشان یکی از کودکان یا یکی از اعضای زیرمجموعه خود باعث شده است که آن خانواده جز دهم دهم باقی بماند. مثلاً فرزند بالای 18 سال نسبت به بقیه افراد خانواده درآمد و حقوق بیشتری دارد و این خانواده را در دهک دهم قرار می دهد.

وی گفت: خانوارهایی که چنین وضعیتی دارند می توانند با مراجعه به پنجره ملی دولت وارد قسمت یارانه شوند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا