دانستنی ها

کدام دو قسمت مرغ را نباید خورد؟

پوست و جگر دو قسمت مرغ است است که خوردنشان مضر است.

یک استاد بیماری های طیور و رئیس سابق دانشکده دامپزشکی دانشگاه قاهره دو قسمت خطرناک مرغ را فاش کرد.

به گزارش جماران به نقل از المصری الیوم، مرغ یکی مرغ یکی از بهترین جایگزین ها برای خوردن گوشت به حساب می آید زیرا درصد چربی اشباع کمتری دارد و حاوی پروتئین های ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی است، علاوه بر این که درصد بیشتری از اسیدهای چرب امگا 6 دارد. مواد معدنی: روی، مس، آهن، ویتامین های گروه B و غیره.

رئیس سابق دانشکده دامپزشکی دانشگاه قاهره و استاد بیماری های طیور، دکتر. مصطفی بسطامی دو قسمت خطرناک مرغ را فاش کرد که با خوردن آن سلامت انسان به ویژه کودکان را تهدید می کند.

بسطامی گفت: دو قسمت مرغ که بیشترین ضرر را برای انسان به ویژه کودکان دارد پوست و جگر است.

وی بیان کرد: تحقیقات نشان داده است که پوست و جگر مرغ دو قسمتی است که حاوی بیشترین غلظت آنتی بیوتیک و داروهایی است که به مرغ داده می شود.

وی ادامه داد: گوشت مشکلی ندارد زیرا باقیمانده دارو در آن کم است، پوست اصلا سالم نیست و عضوی است که بیشترین باقیمانده دارو را دارد.

بسطامی با بیان اینکه رنگ جگر سالم باید قهوه ای روشن باشد، اظهار داشت: اگر رنگ آن گرفتگی یا تیره یا آکنه است باید دور ریخته شود و مصرف نشود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا